Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toshiba flaptop, burobladschermachtergrond kwijt foutmelding Media test failure  (gelezen 488 keer)

Bij opstarten in Mint 17 krijg ik een foutmelding PXE- E61 media test failure, check cable. Daarna ben ik de foto van mijn kat kwijt, die op het buroblad stond en is het scherm wit. Dat ik kabels moet checken volgens foutmelding klopt niet, er zit alleen een voedingskabel in de flaptop. Er zit al lang geen batterij meer in de flaptop, een nieuwe is me te duur. PC is een jaar of 5 oud.
Voor details zie in mijn profiel.
Wat betekent dan Media test failure? Ik draai al 1,5 jaar Mint 17.1 zonder problemen.
Ik heb het gefilmd:  https://youtu.be/yV7Oh9CvnpU
« Laatst bewerkt op: 2015/09/11, 09:39:13 door bmwpiet »
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline Nero

  • Lid
Die Media test failure heeft niets te maken met Linux of welk operating system dan ook, maar is een bericht tijdens de start van de pc. Blijkbaar probeert die op te starten vanaf het netwerk. PXE is Pre eXecution Environment, een manier van opstarten vanaf ethernet, werkt dus niet met WiFi. In je BIOS staat waarschijnlijk de netwerk start voor de HD, net zoals je ook USB kan voorrang geven. Voor het gebruik van PXE heb je een PXE-server op je (lokaal) netwerk nodig. Heb je die niet dan kan je beter de mogelijkheid van netwerk boot helemaal uit zetten.

Wat betreft de verdwenen foto zal je wel bij iemand anders te rade moeten gaan, ik heb geen Mint.

Die Media test failure heeft niets te maken met Linux of welk operating system dan ook, maar is een bericht tijdens de start van de pc. Blijkbaar probeert die op te starten vanaf het netwerk. PXE is Pre eXecution Environment, een manier van opstarten vanaf ethernet, werkt dus niet met WiFi. In je BIOS staat waarschijnlijk de netwerk start voor de HD, net zoals je ook USB kan voorrang geven. Voor het gebruik van PXE heb je een PXE-server op je (lokaal) netwerk nodig. Heb je die niet dan kan je beter de mogelijkheid van netwerk boot helemaal uit zetten.

Wat betreft de verdwenen foto zal je wel bij iemand anders te rade moeten gaan, ik heb geen Mint.
Ik zal eens op F2 of F12 drukken bij het booten.
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Ik heb LAN onderaan gezet en gedisabeld. Wat is FDD ook alweer? Die staat ook in het rijtje.  :-[
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline Nero

  • Lid
Floppy Disk Drive