Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 7.10 op macbook pro  (gelezen 2216 keer)

ubuntu 7.10 op macbook pro
« Gepost op: 2007/11/23, 15:07:36 »
ik wil het volgende realiseren:

Ik heb een macbook pro met osx leopard en windows vista als dual boot. Nou heb ik een paar keer wat flinke minpunten van vista meegemaakt...ik denk dat als het verder ontwikkeld wordt met sp1 en sp2 en sp3 :P dat het dan een stuk beter wordt... maar das een ander forum....

ik wil dus het volgende ...
een dual boot van osX leopard met ubuntu 7.10.

De volgende struikelblokken doen zich voor.

Bootcamp simuleert een bios maar is volgens mij vooral voor Windows geschikt gemaakt.

een apple heeft een EFI ipv Bios.  de EFI bootloader voor linux bevindt zich nog in het beta stadium: elilo.

een apple computer heeft standaard geen Master boot record op de schijf maar de EFI variant...

dat moet dus gesynchroniseerd worden met de master boot record....

iemand tips?

:)

ubuntu 7.10 op macbook pro
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/23, 15:14:42 »
Ik wil Wine installeren en gebruiken. Er staat "open je portal". Maar als eenvoudige gebruiker weet ik niet hoe dat moet.

ubuntu 7.10 op macbook pro
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/23, 15:16:25 »
Citaat van: Kierkegaard
Ik wil Wine installeren en gebruiken. Er staat "open je portal". Maar als eenvoudige gebruiker weet ik niet hoe dat moet.
wat heeft dit te maken met dit topic?

Offline Soul-Sing

  • Lid
ubuntu 7.10 op macbook pro
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/23, 15:21:08 »
Citaat van: Kierkegaard
Ik wil Wine installeren en gebruiken. Er staat "open je portal". Maar als eenvoudige gebruiker weet ik niet hoe dat moet.
je kunt een nieuw topic openen kierkegaard. gewoon doen! ;)


Offline ruujan

  • Lid
ubuntu 7.10 op macbook pro
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/24, 10:48:54 »
Voor mijn mac mini heb ik de volgende handleidng gevolgd:

https://help.ubuntu.com/community/MacBook

Het grootste probleem was voor mij om nog aan bootcamp te komen, want de officiƫle licentie is verlopen met het uitbrengen van Leopard. Maar die heb jij, dus dat is geen probleem.