Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu met GNOME en KDE deskto ?  (gelezen 1201 keer)

Offline elspierre

  • Lid
Ubuntu met GNOME en KDE deskto ?
« Gepost op: 2008/04/23, 15:18:59 »
Als ik over enkele dagen Ubuntu 8.04 heb geinstalleerd met  de GNOME-desktop, kan ik dan ook zonder meer tijdelijk of definitief overschakelen naar de KDE-desktop en zo ja hoe ?
Ik ben nog maar een beginneling maar Ubuntu boeit mij enorm.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Ubuntu met GNOME en KDE deskto ?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/23, 15:28:08 »
Dat is mogelijk ja, in de documentatie staat daar een korte uitleg over: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/faq/#head-7958ad607f59c272595efb22d413e405fa3f0d13

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Ramana

  • Lid
Ubuntu met GNOME en KDE deskto ?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/23, 17:53:07 »
Je hebt een paar mogelijkheden.  Bijten doen ze elkaar niet.  Wel kan het zijn dat je te veel dubbele programma's krijgt. Daarom kan je beter niet de hele Kubuntu-desktop installeren maar alleen de belangrijkste pakketten van KDE, b.v KDE-core, inclusief de taal bestanden, KDE-desktopsettings en Kubuntu-restricted

Offline elspierre

  • Lid
Ubuntu met GNOME en KDE deskto ?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/24, 14:41:38 »
Bedankt Scorman en Ramana. Ik wi niet Ebuntu naast Kebuntu installeren maar alleen Ubuntu met de mogelijkheid over te schakelen  naar de Kebuntu Gui. Kan ik dat doen door via Synaptic "Kebuntu desktop system " te installeren ? Of moet dat anders ?
Bij voorbaat dank voor je antwoord.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Ubuntu met GNOME en KDE deskto ?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/24, 17:02:15 »
Citaat van: Ramana
Je hebt een paar mogelijkheden.  Bijten doen ze elkaar niet.  Wel kan het zijn dat je te veel dubbele programma's krijgt. Daarom kan je beter niet de hele Kubuntu-desktop installeren maar alleen de belangrijkste pakketten van KDE, b.v KDE-core, inclusief de taal bestanden, KDE-desktopsettings en Kubuntu-restricted
Idd, dat wist ik eerst ook niet, totdat ik uiteraard kubunt-desktop langs ubuntu-desktop had gezet.... Mijn verbazing was groot, en mijn menu's nog groter ;)

Wat je nu precies moet installeren weet ik eerlijk gezegd niet. Zijn het enkel die dingen die jij opsomt, Ramana?

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Ubuntu met GNOME en KDE deskto ?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/24, 17:20:57 »
Persoonlijk vind ik al dat dual booten nogal ouderwets lads.
Dit is het tijdperk van de virtualisatie.
Als je dan toch een andere desktop of distro wilt testen dan doe je dat simpelweg door vmware of virtualbox te installeren.
Het installeren binnen zo'n virtuele omgeving is voor 99% hetzelfde als een gewone installatie.

Kortom: virtualisatie is de weg.
Mbv Wibu ubuntu binnen windows installeren is daar ook een prachtig voorbeeld van.

Monk.

Offline Ramana

  • Lid
Ubuntu met GNOME en KDE deskto ?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/24, 17:22:16 »
Een metapakket is voldoende, eventueel met wat aanvullingen die je wenst. Het metapakket KDE installeert heel veel KDE-pakketten (naar mijn idee veels te veel), kdebase is minimaal, kde-core al heel compleet, zonder teveel dubbelingen met Gnome. Zelf zou ik nog enkele KDE-toppers als K3B, Digikam en Amerok toevoegen.  Nu KDE4 heel aardig begint te worden kan je ook de Kubuntu-kde4desktop proberen.