Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wachtwoord kwijt  (gelezen 10315 keer)

rolandtang

  • Gast
Wachtwoord kwijt
« Gepost op: 2011/02/22, 21:17:36 »
Help.....Ik ben mijn wachtwoord kwijt en wil skype instaleren.
Sinds ik een vriendin in het buitenland heb lopen de telefoonkosten hoog op.
Ik wil nu dus Skype instaleren maar krijg mn wachtwoord niet veranderd.
Heb al van alles geprobeerd. Heb Ubuntu versie 9.10 op mń laptop staan.
Please help me
« Laatst bewerkt op: 2011/02/23, 05:27:18 door Johan van Dijk »

Re: HElp
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/22, 21:25:18 »
Gaat dit om het wachtwoord van skype of Ubuntu? Indien het om Ubuntu gaat: http://sites.google.com/site/computertip/wachtwoordvergeten (met dank aan pjotr).
Op de chat te vinden als debiantux

Re: HElp
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/22, 22:00:49 »
Ik heb de poll verwijderd, deze was niet functioneel en overbodig ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Mikkel

  • Lid
Re: HElp
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/23, 00:46:01 »
Nu nog een andere onderwerptitel. 8)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/23, 05:27:32 »
Bij deze de titel veranderd :)

Offline hvk

  • Lid
Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/23, 18:21:46 »
ik heb dit geprobeerd, wat simpel is het dan om de beveiliging te omzeilen van dat veilige linux? of mis ik iets?

Offline brent8800

  • Lid
Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/23, 18:23:48 »
ik heb dit geprobeerd, wat simpel is het dan om de beveiliging te omzeilen van dat veilige linux? of mis ik iets?

 ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???. Kan je iets duidelijker zijn? Wat heb je geprobeerd? en wat wou je omzeilen
Ubuntu 14.04 LTS

Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/23, 19:04:58 »
Ik denk (TS zal het zelf nog even moeten uitleggen) dat de TS zijn Ubuntu op automatisch inloggen heeft ingesteld, en het wachtwoord is vergeten? Indien dat het geval is, is het inderdaad erg makkelijk om het wachtwoord te wijzigen. Met fysieke toegang is alles te kraken, tenzij er extra moeite wordt gedaan om alles te beveiligen ;) En dat beveiligen is net zo makkelijk als het wijzigen van het wachtwoord.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline hvk

  • Lid
Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/23, 20:28:55 »
Kan je iets duidelijker zijn? Wat heb je geprobeerd? en wat wou je omzeilen

ik heb ubuntu 10.10 met wachtwoord tijdens opstart ,maar als ik de uitleg dus uitvoer kan iedereen gewoon een nieuw wachtwoord maken, lekkere beveiliging,toch?
hoe zit dat?

Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/24, 11:38:19 »
Citaat
ik heb ubuntu 10.10 met wachtwoord tijdens opstart ,maar als ik de uitleg dus uitvoer kan iedereen gewoon een nieuw wachtwoord maken, lekkere beveiliging,toch?
hoe zit dat?

http://sites.google.com/site/computertip/wachtwoordvergeten

Via deze handleiding kan  je inderdaad gemakkelijk een vergeten wachtwoord veranderen, maar dan moet men wél fysieke toegang hebben tot je pc, vanop afstand (via het internet) kan dit dus niét.

Ik laat niemand met mijn pc onbeheerd  werken, dus is dit wel zo veilig.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/24, 12:11:03 »
Als iemand je laptop jat?
Dan heeft die persoon toegang tot al je opgeslagen wachtwoorden, bedrijfsgeheimen en wat je er nog meer op hebt staan.
Of geld er dat bij een geëncrypte /home map dat deze opeens niet meer toegankelijk is?
En zijn je gegevens dus nog wel veilig tegen gespuis.

Offline Coffeepad

  • Lid
Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/24, 12:24:59 »
Als iemand fysiek toegang heeft tot je computer dan is geen enkel wachtwoord veilig genoeg.
Ubuntu maakt het hier in tegen wel erg gemakkelijk.
Het enigste dat dan nog kan helpen is gebruik maken van TrueCrypt.

Hier een stukje van de website :

I forgot my password – is there any way ('backdoor') to recover the files from my TrueCrypt volume?

TrueCrypt does not allow recovery of any encrypted data without knowing the correct password or key. We cannot recover your data because we do not know and cannot determine the password you chose or the key you generated using TrueCrypt. The only way to recover your files is to try to "crack" the password or the key, but it could take thousands or millions of years (depending on the length and quality of the password or keyfiles, on the software/hardware performance, algorithms, and other factors). If you find this hard to believe, consider the fact that even the FBI was not able to decrypt a TrueCrypt volume after a year of trying.

En vergeet niet dat zelfs TrueCrypt zijn beperkingen heeft ........ Als je eenmaal hebt opgestart of bent ingelogd op de desbetreffende machine zijn de standaard instellingen ook niet toereikend ...... tenzij er een reboot plaatsvind en of je dus je laptoppie netjes uitzet.

Als je TrueCrypt op de juiste manier toepast is het een waterdicht systeem , het is zelfs zo erg dat het de rechtsgang belemmerd tegen de mensen die hier handig gebruik van maken.

Offline hvk

  • Lid
Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/24, 17:35:11 »
nu breekt mijn klomp toch, en altijd maar beweren dat linux veiliger is dan windows?
of is dit alleen bij ubuntu? dan wil ik graag een andere variant proberen,hoor.

Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/24, 17:49:42 »
je kunt het zo veilig maken als je zelf wilt,maar hoelang wil je er mee bezig zijn?Overal een ww opzetten en zorgen dat je ze ergens noteerd lijkt mij het beste.Je kunt er eventueel nog een encryptie tegenaan gooien.Het beste is niemand fysiek toegang verschaffen tot je pc.En let wel,alles is te kraken.
 XD XD
Dreamstudio 11.10

Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/24, 18:02:49 »
Het is niet Linux algemeen, maar i.i.g. wel Ubuntu.
In windows heb trouwens ook dit soort methodes.

Mijn /home map is encrypted.
ik weet ff niet terug te vinden op welke manier.

Waar het mij in ieder geval om gaat is dat er ff meer moeite moet worden gedaan dan alleen een nieuw wachtwoord instellen.
Zodat ik in een dergelijke situatie genoeg tijd heb om alle wachtwoorden van verschillende accounts te wijzigen.

En voor ik het vergeet.
Ja, mijn laptop gaat meestal uit als het kan.
Soms op slaapstand, maar dan heb je ook het wachtwoord nodig om weer in te loggen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #15 Gepost op: 2011/02/24, 18:35:11 »
Windows hacken is makkelijker dan Linux.
Linux cd er in en opstarten van cd. Heb je toegang tot alle mappen op je harde schijf. Ook op alle door Windows beveiligde mappen.

Offline softbart

  • Lid
Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #16 Gepost op: 2011/02/24, 18:47:34 »
Windows hacken is makkelijker dan Linux.
Linux cd er in en opstarten van cd. Heb je toegang tot alle mappen op je harde schijf. Ook op alle door Windows beveiligde mappen.
Op een Linux-machine niet??? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

groet,

Theo

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #17 Gepost op: 2011/02/24, 18:59:31 »
Nee werkt alleen bij Windows, niet bij Linux.
i-phone hebben ze ook in een paar minuten gehackt.

Wil je niet dat ze aan je bestanden komen, dan moet je in ieder geval niet je gegevens op een systeem zetten dat je overal mee neemt.

Niet je wachtwoord op je laptop schrijven of afgeven!!
Scheelt een hele hoop. Er zijn mensen die het doen. Kijk op internet naar Basta.
 

Offline softbart

  • Lid
Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #18 Gepost op: 2011/02/24, 20:15:50 »
ubuntu@ubuntu:~$ sudo mount /dev/sdax /mnt
ubuntu@ubuntu:~$ sudo mount --bind /dev/ /mnt/dev
ubuntu@ubuntu:~$ sudo mount --bind /proc /mnt/proc
ubuntu@ubuntu:~$ sudo mount --bind /sys /mnt/sys
ubuntu@ubuntu:~$ sudo mount --bind /usr /mnt/usr
ubuntu@ubuntu:~$ sudo chroot /mnt
root@ubuntu:/# passwd
Enter new UNIX password:
Retype new UNIX password:
passwd: password updated successfully

Enig idee hoeveel seconden dit duurt??

groet,

Theo

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #19 Gepost op: 2011/02/24, 20:21:57 »
Als ik moet typen wat langer dan copy paste XD

Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #20 Gepost op: 2011/02/24, 21:36:17 »
Nee werkt alleen bij Windows, niet bij Linux.


Licht er aan.
Als je je /home map niet is geëncrypt kan er met de live-cd er zo bij net als bij windows.
Maar als je /home map wel is geëncrypt dan gaat het niet.

Offline Talal

  • Lid
Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #21 Gepost op: 2011/02/25, 10:05:40 »
als men fysiek achter de computer kan zitten dan kan ie even goed de hardschijven loskoppelen meenemen en in externe behuizingen stoppen, dat is ook geen veiligheid, Daarom zijn de locaties waar servers zijn zo beveiligd in bedrijven.

Offline hvk

  • Lid
Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #22 Gepost op: 2011/02/25, 12:14:15 »
dus even samenvattend: ik loop ergens naar binnen waar servers staan doe alsof ik de ramen kom lappen zoek een terminal stop een live cd met ubuntu erin en kan de paswoorden veranderen? Niet dat ik dit van plan ben,voordat iemand dat denkt, maar komt wel allemaal heel makkelijk over. dus encrypten dan maar die foto's van mijn schoonfamile. =D =D

Offline softbart

  • Lid
Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #23 Gepost op: 2011/02/25, 12:46:38 »
Veiligheid begint bij jezelf. Dat geldt op je werk maar ook op je computer.
Uitgaande van mijn voorbeeld:
Hoe vaak heb je een opstart CD nodig. De eerste drempel.
Bedenk zelf maar de 2e drempel. enz. enz.

groet,

Theo

Offline Coffeepad

  • Lid
Re: Wachtwoord kwijt
« Reactie #24 Gepost op: 2011/02/25, 13:33:47 »
Het klinkt allemaal heel makkelijk en zo makkelijk kan het dus ook zijn.
Maar om van een opstart cd op te kunnen starten heb je al toegang tot een pc nodig en moet in de bios het opstarten al op cd rom staan.
Staat deze daar niet op dan moet deze daarop gezet geworden en ook het bios kan van een wachtwoord voorzien zijn.
Natuurlijk kan je het bios resetten , maar als je die mogelijkheid hebt kan je net zo goed de pc meenemen en thuis gaan zitten klooien.
Ook zitten computers vaak vastgemaakt aan een tafel of iets dergelijks. Ook bestaan er alarmsystemen die afgaan als de kast geopend wordt.

En dit allemaal voor een beetje ( lokale ) data ? Verderop in het netwerk tref je natuurlijk ook nog de nodige beveiligingen dus veel plezier ermee.

De enige echte beveiliging is dataversleuteling en ook dat heeft zijn beperkingen , mits goed toegepast kan je de harddisk afschrijven, die is totaal onbegaanbaar geworden.

Als je bekent bent met Social Enginering kom je vaak een hele stap verder, en het leuke daarvan is dat je eigenlijk niets aan het kraken / hacken bent.