Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome  (gelezen 4168 keer)

Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #25 Gepost op: 2016/02/25, 23:13:51 »
Norbert,
Ik heb Shockwave Flash, en dat is degene die uitgeschakeld moest worden om de -of beter alle- VRT-filmpjes te kunnen starten.
Ik heb bij extensies niets anders dan Ubuntu Modifications (3.2).
Heb je het ook geprobeerd met die YouTube™ Flash® Player 1.6.2 permanent uitgeschakeld? Dat is namelijk het enige verschil met mijn instellingen (voor de volledigheid: ik heb Xubuntu 14.04, 32 bits).

Ik heb nu ook geprobeerd wat je me gesuggereerd hebt, ajjp: met YouTube™ Flash® Player 1.6.2 permanent uitgeschakeld, maar 't is géén 'avance', zoals ze dat hier in 't Vlaams zeggen. M.a.w.: 't lukt niet!
Ik werk met Ubuntu 14.04 LTS.

Norbert
Sterker nog,toen ik Flashplayer helemaal uitgeschakeld had en ergens een filmpje niet werkte en ik probeerde om het weer in te schakelen,weigerde Firefox dat!Omdat het geen veilige software was.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #26 Gepost op: 2016/02/26, 00:20:17 »
Geen probleem in Xubuntu 14.04 (32bit) en zo te zien met flash 11.2.202.569

@Tom, in Duitsland blokkeren ze redelijk wat, met name youtube (de bron van dit filmpje).
Mijn zoon heeft nogal wat vrienden in Duitsland wonen en kunnen de helft van de tijd geen youtube linkjes bekijken.
Ter verduidelijking ik woon niet gek ver van de grens met Noord-Duitsland en kan bijna alle windmolens in Emsland tellen :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #27 Gepost op: 2016/02/26, 22:41:07 »
Citaat
Sterker nog,toen ik Flashplayer helemaal uitgeschakeld had en ergens een filmpje niet werkte en ik probeerde om het weer in te schakelen,weigerde Firefox dat!Omdat het geen veilige software was.

Ik geef het op! Ik kom in opstand tegen zoveel onrechtvaardigheid! (Zucht!..)

Norbert

Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #28 Gepost op: 2016/02/26, 23:21:26 »
't Was te verwachten, éh? Krijg ik vandaag een mailtje terug van de VRT met de volgende inhoud:

Geachte,


Wanneer u de foutmelding krijgt 'Video nog niet beschikbaar' zijn er zijn twee mogelijke verklaringen:

- Een probleem met Flash waardoor de plugin uitgeschakeld is of niet meer geïnstalleerd.

- Indien u surft met Internet Explorer en de active-x filtering is aangezet.

U kan nagaan of u over Flash beschikt en welke versie u heeft:

http://media.vrt.be/support/

Indien Flash is uitgeschakeld/niet geïnstalleerd is staat de versie op 0.0.0 en kan u best flash opnieuw installeren.

Nagaan of active-x uitgeschakeld is in internet explorer doe je door te klikken op settings (instellingen) - het tandwielletje , safety (beveiling) en dan active-x filtering.

Indien één van deze twee zaken niet in orde zijn tonen Deredactie.be en sporza.be in geval 'video niet beschikbaar'.


(Zucht) 't Was te verwachten, éh? Komen ze daar nu weer lullen over Internet Explorer en ik gebruik dit niet eens!.. En wat betreft http://media.vrt.be/support/ lijkt alles in orde. Want dit geeft de volgende resultaten:

IP nummer:    (gewist door mij)

User agent:    Mozilla/5.0 (X11; Ubuntu; Linux i686; rv:44.0) Gecko/20100101 Firefox/44.0

Flash versie:    11.2.202

Ik vind dat we een Kruistocht moeten beginnen!  >:(  De moderatoren van dit forum zullen dit wellicht niet fatsoenlijk vinden maar ik wilde toch eens mijn gemoed luchten. Ik hoop dat ze dit begrijpen.

Norbert


Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #29 Gepost op: 2016/02/27, 10:52:47 »
Waarom een kruistocht beginnen als het voor andere forumleden goed werkt? Hier werkt het ook zonder problemen.
Ergens in jouw instellingen staat iets niet goed, alleen is het heel lastig om uit te zoeken wat precies zonder een hoop te proberen.

Wat wel makkelijk is te proberen is een vers profiel van Firefox, dus zonder je instellingen, bookmarks en extensies.

Sluit alle vensters van Firefox die je open hebt. Start vervolgens firefox eens in de terminal op de volgende manier:
firefox --ProfileManager

In het venster wat je nu ziet kan je een nieuw profiel aanmaken en firefox daarmee opstarten. Werkt het nu wel?

Offline Anco

  • Lid
Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #30 Gepost op: 2016/02/27, 12:11:24 »
Waarom een kruistocht beginnen als het voor andere forumleden goed werkt? Hier werkt het ook zonder problemen.
Ergens in jouw instellingen staat iets niet goed, alleen is het heel lastig om uit te zoeken wat precies zonder een hoop te proberen.


Kruistoch is misschien wat overdreven, maar een site die voor een flash checkt hoewel de video afspeelt met html5 vind ik niet een feit van een slecht ingestelde browser. De melding die weergegeven wordt: "Deze video is nog niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw." Slaat al helemaal nergens op. Want de video is perfect beschikbaar. Dit zijn twee punten die volgens mij de website kan / moet aanpassen. Als het zo veel mogelijk bezoekers tevreden wil houden.

Als ik een website bouw en voor mijn browser werkt die goed, dan ga ik toch ook niet bij iedereen waar het niet werkt zeggen, owh bij mij werkt het, neem mijn instellingen maar over? En van een site die gekoppeld is aan (of onderdeel is van) de belgische publieke omroep mag je meer verwachten in mijn ogen.
Linux user #485563

Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #31 Gepost op: 2016/02/27, 13:46:00 »
Aan iedereen:

Ik heb mijn probleem uiteindelijk zelf kunnen oplossen!!!
Het zat zó in mekaar: in mijn extensies stond een YouTube Flash Video Player, een extensie met 'Voorkeuren'..
Welnu, in die voorkeuren zat het hem! Zij geven namelijk 2 mogelijkheden: één met Flash Videoplayer en één met HTML5 Video Player. Bij mij stond de voorkeur op "Flash Videoplayer" terwijl het "HTML5 Video Player" moest zijn voor mijn filmpje.
Nu werkt alles perfect. Inderdaad stond er ergens iets niet goed. Toch vind ik het een beetje overdreven dat je voor zulke kleinigheid direct met een vers profiel in Firefox moet beginnen (sorry, Johan Van Dijk). Ook op de pagina's van Firefox zelf zegt men dat en het verwondert me dat het er wel op lijkt alsof niemand op het Web dat ooit zelf heeft opgemerkt.
Toch waardeer ik hier ten zeerste het meedenken van iedereen,  zeker van Johan Van Dijk die me er tenslotte uit geholpen heeft. En, neen, ik heb géén nieuw profiel aangemaakt!
Waarom die voorkeur nog op Flash Videoplayer stond en niet op HTML5 Video Player? Het lijkt er wel op alsof er een automatische update is gekomen die de gebruiker daarover niet opmerkzaam heeft gemaakt. Ik herinner me niet dat ik daar zelf ooit iets aan gedaan heb.
P.S.: ik moet er wèl bijvoegen dat ik Shockwave Flash heb moeten desactiveren.

Norbert
« Laatst bewerkt op: 2016/02/27, 15:42:34 door Strandkruier »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #32 Gepost op: 2016/02/27, 14:52:14 »
Bij mij moet het dan iets anders zijn. Ook bij mij werkt het filmpje niet, maar ik heb die "YouTube Flash Video Player" extensie evenwel niet.

Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #33 Gepost op: 2016/02/28, 10:53:59 »
Bij nader toezien vind ik dat mijn probleem eigenlijk niet opgelost is!!.. Want waarom moet ik telkens mijn Shockwave Flash-plug-in uitschakelen als ik dergelijke YouTube filmpjes wens te bekijken in de originele pagina?  Ik vind dat dit geen steek houdt. Ik ben het daarom ook volkomen eens met de laatste commentaar van Anco en ik markeer mijn probleem terug als 'onopgelost.'

Norbert

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline ajjp

  • Lid
Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #35 Gepost op: 2016/02/28, 12:34:32 »
Norbert,
Je mag je probleem dan wel als niet opgelost beschouwen, maar de oplossing die jij wilt zal van de VRT moeten komen. Die maakt er een rommeltje van. Voordat ik mijn flashplayer permanent uitgeschakeld had, kon ik het ene filmpje wel en de andere niet afspelen. En de melding  "Deze video is nog niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw." slaat natuurlijk nergens op.
Maar heb jij je flashplayer überhaupt nog wel nodig? Sinds ik hem een paar dagen geleden, nadat jij je probleem aankaartte, permanent uitgeschakeld heb, heb ik hem nog niet nodig gehad.

Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #36 Gepost op: 2016/02/28, 16:49:45 »
Norbert,
Je mag je probleem dan wel als niet opgelost beschouwen, maar de oplossing die jij wilt zal van de VRT moeten komen. Die maakt er een rommeltje van. Voordat ik mijn flashplayer permanent uitgeschakeld had, kon ik het ene filmpje wel en de andere niet afspelen. En de melding  "Deze video is nog niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw." slaat natuurlijk nergens op.
Maar heb jij je flashplayer überhaupt nog wel nodig? Sinds ik hem een paar dagen geleden, nadat jij je probleem aankaartte, permanent uitgeschakeld heb, heb ik hem nog niet nodig gehad.

Wel, nu je het zegt, ajjp! Ik heb mijn Shockwave Flash wederom gedesactiveerd en inderdaad: het lijkt er sterk op dat ik hem voor niks meer nodig heb!! O.k., ik zal deze draad dan maar weer voor 'opgelost' aanmerken. Maar (zucht), wat voor soep is dit toch allemaal? Ik word al 'n dagje ouder (binnenkort 63)  en dan zie je vaak door de bomen het bos niet meer!
Van die VRT zie ik de oplossing echt niet komen, hoor! Dat iemand mij moest zeggen dat ze daar nog nooit over Linux of Ubuntu gehoord hebben dan zou me dit niet eens verwonderen.

Norbert

Offline vanadium

  • Lid
Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #37 Gepost op: 2016/02/28, 17:00:41 »
Bevestigd. Uitschakelen van Shockwave Flash onder Tools - Addons - Plugins doet het.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #38 Gepost op: 2016/02/28, 18:03:34 »
Bevestigd. Uitschakelen van Shockwave Flash onder Tools - Addons - Plugins doet het.

Maar dan toch niet bij de Nederlandse NPO omroep. Dan werkt er echt niets meer daar!!

Offline ajjp

  • Lid
Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #39 Gepost op: 2016/02/28, 20:37:00 »
Citaat
Sinds ik hem een paar dagen geleden, nadat jij je probleem aankaartte, permanent uitgeschakeld heb, heb ik hem nog niet nodig gehad.
Je hebt gelijk Henkp; mijn droom is voorbij. Op NPO werkt het niet zonder flashplayer.

Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #40 Gepost op: 2016/02/28, 20:37:24 »
Bevestigd. Uitschakelen van Shockwave Flash onder Tools - Addons - Plugins doet het.

Maar dan toch niet bij de Nederlandse NPO omroep. Dan werkt er echt niets meer daar!!

Ik denk dat ik je hier moet gelijk in geven Henkp. Bij mij lukt het ook niet zonder Shockwave Flash aan. En ik moet donders goed mijn NoScript-knop in de gaten houden, dat er absoluut geen rood verkeersbordje in komt. Komt daar ook nog bij dat ik niet alle films van NPO kan bekijken omdat ik voor die films buiten het rechtengebied woon (ik woon in België). Wat een toestanden allemaal!..

Norbert

Offline Henkp

  • Lid
Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #41 Gepost op: 2016/02/28, 22:08:55 »
Tja, zelf gebruik ik hoofdzakelijk Firefox, en de Sites waar ik geen Video kan bekijken, gebruik in dan in nood Googel Chrome.
Ik heb een bloedhekel aan Google chrome, maar als het niet goedschiks gaat, dan maar kwaadschiks.
Het is helaas niet anders. Ik heb mij er al bij neergelegd.

Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #42 Gepost op: 2016/02/29, 19:36:23 »
Aan iedereen:

Nadat ik een tweede, meer gepreciseerde klacht had ingediend bij de VRT kreeg ik het volgende antwoord, dat waarschijnlijk iedereen, die Firefox gebruikt, zal interesseren:


Geachte,

Bedankt voor uw bericht.

In de recentste versie van Firefox spelen de youtube filmpjes die op deredactie.be ge-embed zijn niet af via de vrtplayer (wanneer standaard de flashplayer aanstaat). Een volgende update van firefox (FF46) bevat hiervoor een oplossing (FF46 wordt wel pas half april gereleased). Flashplayer uitschakelen lost dat probleem op, maar dan krijg je het probleem dat geoblocked items niet af te spelen zijn.

We raden u aan tijdelijk een andere browser te gebruiken of Firefox developer edition gebruiken .

Hopend u met dit antwoord van dienst geweest te zijn.


Nog 6 weken geduld dus en we zullen wel zien.

Norbert



Offline DeBaas

  • Lid
Re: Filmpje werkt niet bij Firefox, wel bij Chromium of Google Chrome
« Reactie #43 Gepost op: 2016/02/29, 23:09:29 »
Constateer dat diverse sites flash aanbieden die NIET geschikt is voor de 11.2 versie.
De oorzaak ligt bij Adobe, niet bij FF.

De OPERA browser gebruikt tegenwoordig ook de Chrome pepperflash.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL