Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zeer compact blokkendoossysteem op basis van Debian Testing (of Ubuntu) & XFCE4  (gelezen 11359 keer)


ik heb me inderdaad vergist tussen 'debian-multimedia' en 'deb-multimedia'; nu geen foutmelding meer.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline MKe

  • Lid
Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg. Mijn oude laptop loopt nu geweldig op Debian testing. Draaiend op i3wm gebruikt hij nu 56mb na koude start.
Een vraagje echter. Als ik xserver.xorg installeer lijkt hij alles van xserver binnen te halen, inclusief de drivers voor ATI en GForce (ik heb een intel kaart in de laptop). Vrijwel alles van wat ik daarna voor xserver installeer (jou lijstje) hoeft daarna niet meer. Is dat wat je zou verwachten?
« Laatst bewerkt op: 2013/11/17, 11:36:25 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline Bloom

  • Lid
Alleen als je xserver-xorg-video-all installeert, krijg je alle videodrivers mee. Het zou kunnen dat xserver-xorg dat automatisch installeert, maar dat deed hij in elk geval niet toen ik het eerste bericht schreef. Ik weet niet of het gedrag nu veranderd is. Moet ik eens proberen. Voor desktoppc's is de installatie van alle videodrivers wel handig omdat je dan probleemloos de grafische kaart kunt vervangen. Voor notebooks hoeft dat niet en kun je volstaan met alleen de driver voor jouw videokaart.

Offline MKe

  • Lid
Blijkbaar is het nu anders. Het viel me bij Ubuntu ook al op dat alles binnengetrokken wordt. Maar ik neem aan dat het niet om veel data gaat (niet gecontroleerd) en het heeft absoluut geen gevolg voor het geheel.