Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom is Google een concurent van Microsoft?  (gelezen 578 keer)

Offline jos34

  • Lid
Waarom is Google een concurent van Microsoft?
« Gepost op: 2014/11/18, 18:43:29 »
Apple begrijp ik, maar Google?

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Waarom is Google een concurent van Microsoft?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/18, 19:19:35 »
1.   Ga maar zoeken bij : https://ixquick.com/  en vul daar in het zoek-veld de woorden achter elkaar in   :   
         "Microsoft   Google  concurrentie   .nl" . Dat laatste ".nl" beperkt de meeste resultaten tot nederlandse bronnen.
2.   En lees de kranten online : http://www.volkskrant.nl/ , http://www.nrc.nl/ (elke dag).
3.   En ga eens op Tweakers.net kijken : http://tweakers.net/nieuws. (heel veel moois)

ik wil maar zeggen, op sommige vragen is geen eenduidig antwoord. mogelijk ;-)
« Laatst bewerkt op: 2014/11/18, 19:21:09 door EZ-man »

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Waarom is Google een concurent van Microsoft?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/18, 19:36:38 »
Google > Androïd - Zoekmachine google.com - Browser Google Chrome > Chromebook
Microsoft > Windows - Zoekmachine bing.com - Browser Internet Explorer > Surface

Gekoppeld aan verkoop en advertentiekosten, zowel te betalen als binnenkomend.
En dan heb ik niet eens geGoogled of geBinged.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Waarom is Google een concurent van Microsoft?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/18, 20:31:15 »
Google > Androïd - Zoekmachine google.com - Browser Google Chrome > Chromebook
Microsoft > Windows - Zoekmachine bing.com - Browser Internet Explorer > Surface

Gekoppeld aan verkoop en advertentiekosten, zowel te betalen als binnenkomend.
En dan heb ik niet eens geGoogled of geBinged.

Met name de Chromebook is een concurrent omdat Chromebooks momenteel in opkomst zijn en als hete broodjes over de toonbank gaan.
Surface Pro * is geen concurrent voor Chromebooks daar dat een echte PC betreft, waar je gewoon allerlei OS'en op kunt installeren. Ik weet het uit eigen ervaring want ik typ dit vanaf een Surface Pro 3 waar ik zonder moeite mijn favoriete Linux-distro op heb geïnstalleerd in de plaats van Windows :) Op Chromebooks is dat toch iets omslachtiger in vergelijking en bovendien zijn die minder krachtig. En dan reken ik de prijs ook maar even niet mee (hint: veruit de meeste Chromebooks zijn < 500 terwijl Surface Pro 3 bij 819 begint). Dus nee, absoluut geen concurrentie van elkaar. Of in ieder geval niet direct.
« Laatst bewerkt op: 2014/11/18, 20:34:49 door Vistaus »

Re: Waarom is Google een concurent van Microsoft?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/19, 08:42:10 »
Google gaat veel verder dan gewoon een besturingssysteem te maken en te verkopen. Google ontwikkelt en test momenteel een heel aantal Star-Treck - achtig spul. Ook medische ontwikkeling staat op hun programma.

Je zou kunnen zeggen dat Google meer integreert in hun systemen dan Microsoft, dat enkel waardeloze besturingssystemen maakt met daarbij een aantal afgekeken projecten van hun concurrenten. Het imperialisme van Microsoft is tegelijk ook het begin van hun ondergang in de loop van tijd.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Waarom is Google een concurent van Microsoft?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/19, 11:58:41 »
Nuja, maar dat komt ook omdat we in een andere tijd leven hè Joris. Ik bedoel: als we even kijken naar de huidige verdeling van platformen en daarbij dus even niet meerekeken want MS in het verleden allemaal heeft afgekeken voor Windows van de concurrentie, is er een wereld van verschil. Google begon al met het overnemen van Android en stortte zich in de nieuwe, smartphone- en tabletmarkt zonder daarvoor ooit de computermarkt te hebben betreden (of in ieder geval niet dusdanig zoals MS). Door dit uit tre breiden en het platform consistenter te maken, ook voor andere doeleinden, hebben ze nu natuurlijk een mooie basis (wel subjectief, natuurlijk, want bijv. ik ben daar geen fan van). Dit i.t.t. MS die zich van de computerbranche ineens moest gaan storten in een nieuwe smartphone- en tabletwereld. Dat maakt dat het voor hun een stuk moeilijker is om nu nog daarin te innoveren (ook weer subjectief, natuurlijk, gezien MS haaen onder verleden).
Aan de andere kant is het wel zo dat MS ook wel een paar innovatieve dingetjes heeft getoond. Zo doen veel mensen bijv. alsof de iPad de eerste tablet was, maar dat is niet waar. Palm ging ze al voor met de Folio en MS ging Palm zelfs nog voor door in 2001 al een tablet met Windows te tonen. Een succes was het uiteraard niet, maar in die tijd toch vrij innovatief. Of ze de eerste waren is discutabel, maar bijna niemand anders liet voor of in 2001 een tablet zien dus toch blijft het vrij innovatief.

Maarja, op de lange termijn denk ik inderdaad dat MS, in ieder geval de Windows-tak dan, ten onder zal gaan aan de concurrentiestrijd. De tijden zijn veranderd en MS haar Windows-tak begint haar jaren te tonen.