Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MMORPG voor Linux  (gelezen 987 keer)

Qurmo

  • Gast
MMORPG voor Linux
« Gepost op: 2007/10/21, 20:03:16 »
ik ben even aan het zoeken maar blijk dit niet zometeen te vinden, bestaat er een
MMORPG voor Linux zoals bv, World Of Warcraft, Star Wars Galaxy,...

MMORPG voor Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/22, 13:50:04 »
Ik speel wel eens Nexuiz online ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

MMORPG voor Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/22, 14:00:45 »
Kijk hier maar eens:
http://www.ubuntugames.org/rpg-mmorpg

Volgens mij komt Planeshift nog het meest in de buurt van wat je zoekt

MMORPG voor Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/22, 18:09:50 »
WoW kan je op Linux spelen (via wine). En er zijn wel wat goede java-mmorpg's (en ik bedoel niet RuneScape -- dat qua modellen, muziek en gameplay niets waard). En als het je interesseert, ik ben een MMORPG aan het maken in Java. (Als ik mijn Gutsy Gibbon & SuSE 10.3 op orde krijg...)

- SeySayux

EDIT: ik denk plots aan Eternal Lands (http://www.eternal-lands.com/) Lijkt wat op RuneScape, maar dan grafisch en qua gameplay enorm superieur. Hun client is zelfs GPL.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Qurmo

  • Gast
MMORPG voor Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/22, 20:24:16 »
hou me zeker op de hoogte van je MMO, wat wow onder Linux betreft dat draait bij mij, ik moet wel toegeven dat ik de easy way out genomen heb en heb crossover gekocht, maar werkt verder wel vlotjes.

MMORPG voor Linux
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/22, 20:34:16 »
Ik ga mijn hele mmo overhoop gooien, dus dat kan nog even duren. Ik moet eerst een map-editor/admin playground maken, met physics (dat is het lastigste gedeelte), dan maak ik een client uit die mapeditor en een server. GUI's en zo tja... Zou qt on LWJGL (lightweight java game library) werken? dan is't gemakkelijk :p

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net