Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Andere grafische kaart plaatsen  (gelezen 767 keer)

Andere grafische kaart plaatsen
« Gepost op: 2011/12/20, 15:37:42 »
Hallo,
Situatie op het moment:
Pc met E6600 core2duo en grafische kaart Nvidia 8800 GT. Nvidia-settings (xorg.conf) is ingesteld op 2 beeldschermen : de grafische kaart heeft 2 DVI uitgangen; een is aangesloten op de monitor en de andere op tv toestel dmv. verloopkabel DVI-HDMI. Alles werkt perfekt, maar sommige hoge resolutie filmen haperen soms op het tv toestel. Daaromheb ik besloten om een nieuwe grafische kaart te plaatsen : http://www.tones.be/shop_product.php?idx=111871
Mijn vraag : moet ik iets veranderen aan de niet-vrije stuurprogrammas van nvidia.
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Bloom

  • Lid
Re: Andere grafische kaart plaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/20, 15:40:35 »
Niet als de nieuwe NVidia-chipset van die kaart al ondersteund wordt door die niet-vrije drivers of als de aanwezige niet-vrije drivers die kaart toch kunnen ondersteunen.

Re: Andere grafische kaart plaatsen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/20, 15:49:45 »
Thanks. Klinkt logisch. Misschien domme vraag, maar kan ik ergens nakijken welke drivers er gebruikt worden ?
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Bloom

  • Lid
Re: Andere grafische kaart plaatsen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/20, 17:18:25 »
Met het Synaptic pakketbeheer. Tik in het zoekveld nvidia en klik links "geïnstalleerd" aan.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Andere grafische kaart plaatsen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/20, 22:55:26 »
als je de nvidia drivers gebruikt zou je ergens ook nvidia settings moeten hebben. In 11.10 even op super toets klikken en dan nvidia tikken...