Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Usb schijven verdwijnen  (gelezen 803 keer)

Deftoms

  • Gast
Usb schijven verdwijnen
« Gepost op: 2008/08/12, 09:21:25 »
Gisteren had ik zowel een externe harde schijf als een usbstick aangesloten op mijn laptop. na een vastloper startte ik de laptop opnieuw op, maar bleek ubuntu niet meer in staat noch mijn usbstick noch mijn externe hd te vinden. Een paar maal heropstarten gaf geen soelaas. Deze morgen lukte opeens alles opnieuw perfect.

Weet iemand wat het probleem precies was en hoe ik het in het vervolg onmiddellijk zou kunnen oplossen? Hoe ontkoppel je bovendien best een usbstick in ubuntu alvorens deze te verwijderen?

Alvast bedankt voor enige hulp!

Offline joop905

  • Lid
Usb schijven verdwijnen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/12, 10:01:30 »
Citaat van: Deftoms
Hoe ontkoppel je bovendien best een usbstick in ubuntu alvorens deze te verwijderen?

Alvast bedankt voor enige hulp!
icoont gaan staan rechtermuisknop ==>Volume ontkoppelen

GrJ.

Offline jan11000

  • Lid
Usb schijven verdwijnen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/12, 12:13:31 »
Kan zijn dat je elektronica is vastgelopen, en indien je de stroom eraf haalt deze zich pas reset, dus bij warm booten niet.

In nautulis op usb stck gaan staan met de muis, rechtertoets, unmounten, dit moet je met hd en usb camera's etc doen. Anders kan zijn dat je file's kwijtraakt.

Deftoms

  • Gast
Usb schijven verdwijnen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/12, 12:20:24 »
Zal inderdaad misschien zo op te lossen zijn. Ga het volgende keer (die er hopelijk niet komt) eens proberen.

Alvast bedankt alletwee om het 'unmounten' uit te klaren, dacht dat dit niet voldoende was, aangezien je de usb-stick bleef zien in nautilus.