Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Digitale camera aanloggen  (gelezen 720 keer)

Offline yJi

  • Lid
Digitale camera aanloggen
« Gepost op: 2011/10/29, 12:15:11 »
Hoe kan ik een digitale camera aanloggen via een USB-poort.
Op Windows gebeurt dat gelijk, maar hier schijnt dat anders te gaan.
Is daar een commando voor om in te voeren in het terminalvenster?
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Digitale camera aanloggen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/29, 12:19:57 »
Normaal gesproken is het in Ubuntu: inprikken en plop, daar duikt meteen een dialoogvenster op. Staat de camera wel aan?

Offline yJi

  • Lid
Re: Digitale camera aanloggen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/29, 17:50:10 »
Normaal gesproken is het in Ubuntu: inprikken en plop, daar duikt meteen een dialoogvenster op. Staat de camera wel aan?

Ja de camera staat wel aan, ik kan dan kiezen tussen drie opties.
De eerste is dan ook de PC en die maak ik dan actief in de computer door op screen set op de camera te drukken. Normaliter is dat dan voldoende. Maar hier schijnt het toch niet te lukken.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Digitale camera aanloggen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/29, 18:24:53 »
Normaal gesproken is het in Ubuntu: inprikken en plop, daar duikt meteen een dialoogvenster op. Staat de camera wel aan?

Ja de camera staat wel aan, ik kan dan kiezen tussen drie opties.
De eerste is dan ook de PC en die maak ik dan actief in de computer door op screen set op de camera te drukken. Normaliter is dat dan voldoende. Maar hier schijnt het toch niet te lukken.

yJi,
Heeft uw camera een geheugenkaart? Dan kunt u deze toch uit uw camera halen en deze in een kaartlezer stoppen? Deze methode werkt goed voor mij en mijn Canon EOS 450.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Digitale camera aanloggen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/29, 18:54:40 »
misschien moet je kiezen voor "opslag"?
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline yJi

  • Lid
Re: Digitale camera aanloggen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/29, 23:48:01 »
Normaal gesproken is het in Ubuntu: inprikken en plop, daar duikt meteen een dialoogvenster op. Staat de camera wel aan?

Ja de camera staat wel aan, ik kan dan kiezen tussen drie opties.
De eerste is dan ook de PC en die maak ik dan actief in de computer door op screen set op de camera te drukken. Normaliter is dat dan voldoende. Maar hier schijnt het toch niet te lukken.

Jammer, maar ik heb jouw manier om Xubuntu over Ubuntu heen te zetten, maar nu doet niets het meer onder linux. Dit doe ik nu even weer onder XP.
 
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Digitale camera aanloggen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/30, 09:48:19 »
Wat voor type camera heeft u?