Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: belastingdienst.  (gelezen 1848 keer)

Offline a.j.

  • Lid
belastingdienst.
« Gepost op: 2017/10/26, 12:31:28 »
Beste medegebruikers,
Ik heb een probleem met een site van de belastingdienst.
Bij het volledig geaccordeerde aangifte wilde ik ondertekenen en afsluiten.
Telkens bij ondertekening ging site naar inlog site,dus ondertekenen accepteerde hij niet. (Wel 10 keer gedaan)
Kwam weer op inlogsite,doch sloot niet af want via geschiedenis aanklikken kwam ik weer op de aangifte site met ingevulde gegevens.
Dus ondertekenen en afsluiten werkt niet.Gebruik 16.04  ubuntu, java opgeheven.up to date .
Provider XS4ALL.NL. geen storing bij belastingdienst (gebeld).
Wie oh wie weet oplossing. Zal de storing bij XS4All.nl liggen?
vr.gr.a.j.

Re: belastingdienst.
« Reactie #1 Gepost op: 2017/10/26, 13:22:11 »
Vaak zijn dit soort problemen op dergelijke sites te herleiden tot cookiesettings, adblockers etc.

swake

  • Gast
Re: belastingdienst.
« Reactie #2 Gepost op: 2017/10/26, 14:25:20 »
Of vaak is er iets met de site van de overheid , zoals bij ons en al maanden niets aan gedaan word !
https://mijndossier.rrn.fgov.be/

Offline RikRik

  • Lid
Re: belastingdienst.
« Reactie #3 Gepost op: 2017/10/26, 14:25:50 »
Ben het met vuurvosje eens, je kan ook kijken op http://allestoringen.nl/storing/xs4all

swake

  • Gast
Re: belastingdienst.
« Reactie #4 Gepost op: 2017/10/26, 14:29:10 »
Citaat
Telkens bij ondertekening ging site naar inlog site,dus ondertekenen accepteerde hij niet. (Wel 10 keer gedaan)

Gaat het om een digitale handtekening ?
https://www.ondertekenen.nl/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=BE - Groen&utm_term= digitale handtekening&keyword= digitale handtekening&gclid=EAIaIQobChMIi_LF-aSO1wIV6BbTCh2aow36EAAYASAAEgIyzvD_BwE

Offline a.j.

  • Lid
Re: belastingdienst.
« Reactie #5 Gepost op: 2017/10/26, 18:26:04 »
Ik heb alles uitgezet en gestart in safe mode ,niets.
Ik heb chrome geinstalleerd ,ook dat hielp niet.
Ik heb nu maar een papieren aangifte gevraagd,Lachen hé.
Ik heb XS4ALL.NL gemaild om een naar mijn lijn te kijken.daar heb ik alle redenen voor.
Helpdesk duurde 8 min.  dus maar opgehangen,FIRST CLASS INTERNET.
vr.gr.a.j.



Offline a.j.

  • Lid
Re: belastingdienst.
« Reactie #7 Gepost op: 2017/10/26, 19:34:42 »
Ik ga na alles ingevuld te hebben van belasting gegevens naar eind punt: opslaan en ondertekenen.
Dus ondertekenen en afsluiten ,maar hij sluit niet af en ondertekend niet.dus iets houd retentie .
Dit duit op lijn probleem,dus XS4ALL.NL.gemaild/gebeld.Daar ik langer mail eigenaardigheden heb gehad en gemeld.
Is mijn lijn wel betrouwbaar?
gr.a.j.

swake

  • Gast
Re: belastingdienst.
« Reactie #8 Gepost op: 2017/10/26, 20:20:11 »
Dan moet je jouw provider niet contacteren , maar de belastingdienst . De oorzaak zal aan de belastingdienst te wijten zijn .
Net hetzelfde als bij ons .
https://eservices.minfin.fgov.be/taxonweb/app/pro/public/taxworkbox/home.do

Offline a.j.

  • Lid
Re: belastingdienst.
« Reactie #9 Gepost op: 2017/10/27, 09:34:07 »
Swake,
ik heb de bel.dienst al geinformeerd,GÉÉN storing ,en kon zien dat ik ingelogd was.Maar hoe betrouwbaar is XS4all.NL.
Ik heb vele jaren vragen op het forum gesteld over storingsklachten bij provider XS4ALL.Véél helpdesk.HEEL VEEL. 6 jaar!!Wilde Linux opgeven!!!
Duur abbo.NA 6 jaar KLACHTENKOMPAS.NL ingschakeld :Wat denk je .In EÉÉN week over ,met monteur aan huis.
Dus als jij mij vraagt naar kwaliteit van XS4ALL ,mag jij het antwoord geven,maar ik twijfel.
Andere klachten hou ik nog even voor mij,m.b.t mail>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>veel helpdesk!??? M.I.T.M.
Het wachten op reactie van XS4ALL.
vr.gr.a.j.

swake

  • Gast
Re: belastingdienst.
« Reactie #10 Gepost op: 2017/10/27, 10:40:33 »
Citaat
Ik heb vele jaren vragen op het forum gesteld over storingsklachten bij provider XS4ALL.Véél helpdesk.HEEL VEEL. 6 jaar!!Wilde Linux opgeven!!!

Als jij bij die provider zoveel hinder ondervind was ik al lang overgestapt naar een andere provider !!!
Moest je Windows gebruiken en Linux opgeven zul je nog meer klachten ondervinden .
Welke browser gebruik Je . Welke Add-ons zijn er geïnstalleerd . Weet de belastingdienst over de vernieuwingen van Firefox en heeft de belastingdienst hun extensies al aangepast ?





Offline a.j.

  • Lid
Re: belastingdienst.
« Reactie #11 Gepost op: 2017/10/27, 12:45:41 »
Swake,
Het feit dat ik publiciteit moest zoeken  voor het laten opheffen van een storing vindt ik ,zeker bij XS4ALL.nl zeer vreemd.
Ik hoorde op de radio ,reklame FIrst Class Internet. Ik heb compensatie (fin.)gekregen.Ik wildegewoon goed internet ,daarom zat ik bij XS4ALL.(dacht ik goed)
Maar in mijn ogen heeft het imago van XS4ALL.nl een flinke deuk gekregen.6 jaar helpdesk. ??? Deze feiten spreken voor zich!!
Wat browser betreft: Fire fox en chrome beide zonder extenties geprobeerd. In die 6 jaar heb ik veel geleerd van mijn laptop,ieder nadeel heeft zijn voordeel.! Als ik een i.c.t deskundige mag geloven ondersteunt hij mijn bezorgdheid,6 jaar klachten!!
vr.gr.a.j.

swake

  • Gast
Re: belastingdienst.
« Reactie #12 Gepost op: 2017/10/27, 12:55:41 »
Citaat
Als ik een i.c.t deskundige mag geloven ondersteunt hij mijn bezorgdheid,6 jaar klachten!!

Dat zijn mensen met een hooggeschoold of universitair diploma . Ik heb er geen en los beter ICT problemen op dan die mensen !

swake

  • Gast
Re: belastingdienst.
« Reactie #13 Gepost op: 2017/10/27, 13:33:52 »
Citaat
Wat browser betreft: Fire fox en chrome beide zonder extenties geprobeerd
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/aangifte_doen/praktische_informatie/digid/

Ongeveer dezelfde werkwijze zoals hier bij ons in België. Als ik de juiste Add-on en extensie in Firefox niet heb geïnstalleerd staan ga ik ook geen digitale handtekening kunnen plaatsen !

Re: belastingdienst.
« Reactie #14 Gepost op: 2017/10/27, 14:08:56 »
Voor DigiD hoef je geen addon of extentie te installeren.
Zodra je een electronische handtekening moet plaatsen krijg je een ander scherm gepresenteerd!
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline a.j.

  • Lid
Re: belastingdienst.
« Reactie #15 Gepost op: 2017/10/27, 15:40:24 »
maasnet,
Het betreft aangifte mijn vrouw,mijn kon ik ZONDER problemen in maart j.l. doen.alleen java opheffen,ging zeer simpel.
Dus ,Wat mag nu het probleem zijn?
Bij het  nu ingevulde en ondetekende aangeklikt te hebben kreeg ik die zelfde afbeelding van jouw, inloggen met digid.
Dus ondertekenen was in dit geval NIET versturen en uitloggen want ik kon bij die ,jouw afbeelding van inloggen ,zo weer in de aangifte komen.hij sloot niet af.
Kontakt persoon gevraagd of aangifte toevallig toch is binnen gekomen,NEE MIJNHEEER, /bij bel.gebeld geen storing, tijdens aangifte probleem.
Dus nu gewongen papier aangifte te doen,
vr.gr.a.j.

Re: belastingdienst.
« Reactie #16 Gepost op: 2017/10/27, 16:07:14 »
@  a.j.,

ik begrijp jou frustratie wel.

Zo lang de overheid blijft aanmodderen en hun websites niet op orde hebben zal de "gewone man/vrouw" er de dupe van zijn.
Men verwacht dat iedereen 'digitaal' onderlegd is maar zelf is die Overheid niet in staat om de digitale zaken op orde te hebben.

Het zelfde doet zich voor in België. Las in de krant van vandaag, dat de digitale indiening van de belastingaangifte, wegens te grote problemen, nogmaals, is uitgesteld tot 6 november 2017 !! ???

Gelijk heb je wanneer je weer verkiest om het op papier in te dienen.
Dit doe ik ook nog. Dat zal ik blijven doen tot ik niet meer in staat ben om dat te doen.  :)

Groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2017/10/27, 16:09:12 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline jolo

  • Lid
Re: belastingdienst.
« Reactie #17 Gepost op: 2017/10/27, 22:11:01 »
Dan zal het wel misgegaan zijn in stap 4 van deze Online aangifte doen in 4 stappen. De belastingaangifte is pas ontvangen, zodra de Ontvangstbevestiging pagina wordt getoond.     
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline a.j.

  • Lid
Re: belastingdienst.
« Reactie #18 Gepost op: 2017/10/28, 09:57:29 »
Jolo,
Inderdaad,deze getoonde pagina werd nimmer getoond,dus bewijs van ondertekenen én datum/tijd kreeg ik niet op het scherm.(Géén Storing,is mij uitdrukkelijk gezegd.Daar sta je dan !
Dus,,,,,,nu maar papieren aangifte,zéér slechte zaak,wel sleep-wet innitieren maar de burger in de steek laten kwa techniek voor doen van opgelegde verplichtingen.Maar ik heb ook nog de vraag bij XS4ALL.NL te leggen of mijn lijn wel betrouwbaar is m.b.t.de PRIVACY.
Daar zij mijn vertrouwen,zie feiten eerder vernoemd en hier nog NIET vernoemd,hebben beschaamd qua te verwachten kwaliteit/prijsverhouding.
Ik zie dit topic als gesloten en bedankt voor alle reacties.
vr.gr.a.j.