Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST !!!!! rtl 8191 SE wel verbinding geen internet  (gelezen 13106 keer)

Offline fristi

  • Lid
Re: rtl 8191 SE wel verbinding geen internet
« Reactie #25 Gepost op: 2010/05/02, 11:43:08 »


nou ik bedacht me vanmorgen dat we thuis ook nog een onbeveiligd draadloos netwerk hebben hangen aangezien 1 draadloze router niet heel ons huis bedekt dus ik heb mijn laptop daar mee laten verbinden en ik heb nu na 10 min nog steeds internet dus ik denk dat het er iets mee te maken heeft dat hij op een of andere manier de beveiliging niet aan kan (wpa2) al heb ik hem ook al op wpa geprobeerd en toen deed hij het ook niet

maar het goede nieuws is dat ik nu in ieder geval gewoon draadloos internet heb al is het via een iets andere weg


groeten

Tristan

Offline opdebult

  • Lid
Re: rtl 8191 SE wel verbinding geen internet
« Reactie #26 Gepost op: 2010/05/03, 09:33:36 »
Wel een makkelijker manier voor installatie van de driver gevonden (deb bestandje), maar voor 32bit? Zelf 64bit, dus geen idee of deze werkt.

https://launchpad.net/~matt-price/+archive/mattprice/+build/1582980

Offline opdebult

  • Lid
Re: rtl 8191 SE wel verbinding geen internet
« Reactie #27 Gepost op: 2010/05/03, 16:38:43 »
Ik heb nog een link gevonden waarin een upgrade van je kernel het probleem zou kunnen verhelpen. In post #16 van de link staat een waar je deze kunt vinden http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=9215722ook

Wat ook wil helpen is de antenne aanzetten ontdek ik zelf:) Op de XXODD laptop Fn F11

Offline daido

  • Lid
Re: rtl 8191 SE wel verbinding geen internet
« Reactie #28 Gepost op: 2010/05/04, 19:13:50 »
Wel een makkelijker manier voor installatie van de driver gevonden (deb bestandje), maar voor 32bit? Zelf 64bit, dus geen idee of deze werkt.

https://launchpad.net/~matt-price/+archive/mattprice/+build/1582980

Bedankt bij mij werkt het nu!

Offline Alver1

  • Lid
Re: rtl 8191 SE wel verbinding geen internet
« Reactie #29 Gepost op: 2010/07/08, 16:55:44 »
nou ik heb ook de final versie van 10.04 geinstalleerd vandaag

bedraad internet doet het gewoon nog steeds maar draadloos internet nog steeds niet

krijg de eerste keer als ik mijn computer opstart gewoon een ip adres en kan ik ongeveer 2 minuten internetten maar daarna valt de verbinding weg

als ik dan sudo dhclient wlan0 probeer kan ie niet het ip adres vernieuwen

ook daarna de driver installeren heeft geen effect

dus ik denk dat als ik draadloos wil werken dat ik dan naar mijn windows installatie moet gaan als niemand nog wat weet

groeten tristan
Ik heb recent op mijn Toshiba Satellite L505-10M (Windows 7 64 bits - 6 GB ram Realtek RTL 8191SE nic) Ubuntu 10.04 64 bit geïnstalleerd in dual boot zonder problemen, behalve de draadloze internetverbinding. Volgens de applet wordt de router gevonden, en is de juiste driver geladen (rtl819xse) maar ik kon geen webpagina's benaderen of e-mails ophalen. Ergens las ik op een forum, helaas weet ik niet meer waar, dat de installatie van Wcid kon helpen. Ik heb dat pakketje geïnstalleerd en na een aarzelende start (ik moest Wcid openen en wat pagina's aanklikken, echter zonder waarden in te stellen) heb ik sinds enkele dagen een feilloos werkende draadloze internet verbinding en Wcid moet ik niet eens meer aanklikken. Vraag me alleen niet hoe het komt ...

Offline fristi

  • Lid
Re: rtl 8191 SE wel verbinding geen internet
« Reactie #30 Gepost op: 2010/08/08, 15:23:34 »
hoi allemaal

ten eerste bedankt voor alle hulp die jullie gegeven hebben

ik heb nu al een tijdje gewoon volledig draadloos internet

in het begin kon ik alleen onbeveiligde accespoints benaderen voor internet

maar na een paar updates van kernels en andere programmas kan ik nu gewoon ook elk beveiligde netwerk op wat ik wil (als ik de key heb natuurlijk  ;) )

dus ik weet niet hoe het precies werkt maar dit topic kan wat mij betreft als opgelost gezet worden


groeten tristan

Offline walterav

  • Lid
Re: rtl 8191 SE wel verbinding geen internet
« Reactie #31 Gepost op: 2010/08/08, 19:39:52 »
hoi allemaal

ten eerste bedankt voor alle hulp die jullie gegeven hebben

ik heb nu al een tijdje gewoon volledig draadloos internet

in het begin kon ik alleen onbeveiligde accespoints benaderen voor internet

maar na een paar updates van kernels en andere programmas kan ik nu gewoon ook elk beveiligde netwerk op wat ik wil (als ik de key heb natuurlijk  ;) )

dus ik weet niet hoe het precies werkt maar dit topic kan wat mij betreft als opgelost gezet worden


groeten tristan

Mooi, wellicht kun je dan alleen nog ff je Topic/onderwerp bijwerken met opgelost?