Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grub probleem  (gelezen 581 keer)

joebuntu

  • Gast
Grub probleem
« Gepost op: 2007/10/23, 20:20:57 »
Ik heb een probleem .
Grub error 17 .Ik heb een partitie verwijderd waar ubuntu op stond en nu kan ik zelfs niet meer op vista booten
ik heb de live CD al ingestoken maar er blijft een grub error  komen ook al zet ik de boot orde op booten van Cd nog steeds lukt het niet.Ik heb een packard bell en ik kan enkel nog maar in de bios geraken.

Offline theokus

  • Lid
Grub probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/23, 20:33:03 »
Probeer eens te herstellen met de cd van Vista.
Heb dit zelf reeds gedaan met XP Pro.

> fixmbr
As good as it gets

Grub probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/23, 20:34:45 »
staat in de bios de CDrom als first boot device? want dan zou je wel de livecd moeten kunnen starten...

ik weet niet of het met vista nog werkt, maar de PC opstarten met een winstallCD (woordgrapje :P) of win98 bootfloppy, en dan in de "msdosmode" fdisk /mbr uitvoeren wist het master boot record (waar grub staat). Dat zorgt ervoor dat de PC start vanaf de partitie met de bootflag. Waarschijnlijk is dat de vistapartitie.

Als de CDromdrive niet als first boot device staat, kun je ook niet de windowsCD gebruiken om fdisk /mbr of fixmbr te doen...

ergens in een menutje "boot" moet iets te vinden zijn als "boot order", waar dan "atapi CDROM" oid als 1e moet staan (daarna komen floppy, fixed disks, en evt network)

mag ik zo vrij zijn te vragen waarom je vista draait? voor vette 3d effecten is er beryl en voor niet werkende apparaten en drivers kun je ook met een schone win 98 instal gaan werken :P

Grub probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/23, 20:37:15 »
Vroeger kon je met de Windows cd van XP er gewoon van booten en dan reparatie kiezen.

Vervolgens inloggen en dan de toverspreuk typen:
fixmbr

en voila Windows start weer op.


uuuh of dit met vista ook werkt weet ik niet :P
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D