Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: scherm op zwart  (gelezen 490 keer)

Offline lieger

  • Lid
scherm op zwart
« Gepost op: 2012/10/22, 15:09:47 »
sinds een tijdje heb ik Xubuntu geïnstalleerd en dat bevalt me erg goed. nu heb ik een andere pc gekocht waar een NVidia videokaart in zit waar ik met dubbele schermen kan werken. na alles goed te hebben geïnstalleerd kom ik er achter dat er bij tabblad Extra stuurprogramma's heel veel dingen staan die ik nog moet installeren. gister even mee bezig geweest. nadat hij aangaf dat hij opnieuw moest worden opgestart, wat ik dus ook heb gedaan, blijkt dat hij opstart zonder buroblad. als ik na de bios scherm, de shift ingedrukt houd dan kom ik wel verder, en kom ik bij herstelmodus. daar heb ik defect pakketten gerepareerd. maar na opnieuw opstarten kom ik nog niets verder. ik kom alleen maar bij een inlog scherm, niet grafisch. ik kan daar wel gewoon inloggen maar dan kom ik niet veel verder.
kan iemand mij helpen mijn bureaublad terug te krijgen? wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik het oplossen? of moet ik het opnieuw installeren?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: scherm op zwart
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/22, 15:29:03 »

Offline lieger

  • Lid
Re: scherm op zwart
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/22, 19:16:28 »
hhhmmmm, krijg nu helemaal niets meer te zien, tijdens het opstarten geeft hij twee of drie keer de cursor aan en dan gaat het scherm op zwart. de kaart is niet defecr want ik heb met de live cd de bestanden er af gehaald.......
als ik dan de uit knop indruk zie je wel een regeltje welke hij afwerkt, en dan gaat hij uit.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/22, 19:18:20 door lieger »

Offline lieger

  • Lid
Re: scherm op zwart
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/22, 19:25:10 »
okay, andere toetsenbord werkt!!

Offline lieger

  • Lid
Re: scherm op zwart
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/22, 19:32:02 »
maar wat ik ook probeer, het scherm blijft gewoon zwart. niets helpt. is er nog een optie?

Offline Manno

  • Lid
    • manno-boxmeer
    • www.setd.nl
Re: scherm op zwart
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/22, 20:01:15 »
Ik heb begin vorige week ook een Nvidia kaart geplaatst.
Daarna ook in de Extra stuurprogramma's de drivers geinstalleerd
Na herstart en inloggen gaat het scherm op zwart waarbij de monitor een foutcode gaf omtrent de resolutie.
De resolutie was voor mijn monitor veel te hoog.
Ik heb de pc aan mijn led-tv gehangen deze de resolutie wel aankon en zo de Extra stuurprogramma's uitgeschakeld.
Misschien dat het voor de TS een oplossing is?
PC 1 HP-Compaq DC5800 sff  Ubuntu 12.04
PC 2 Dell Optiplex 780 Ubuntu 22.04
Laptop 1 Dell Precision M6300 Linux Mint 17.2
Laptop 2 Dell Precision M6400 Linux Mint 20.3

Offline lieger

  • Lid
Re: scherm op zwart
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/22, 21:59:10 »
bedankt voor jullie hulp, ik heb hem inderdaad aan onze tv gehangen en daar werd het ook niet anders van. ik heb hem nu opgestart met een ouder herstelmodus(3.2.0-29-generic) gestart en nu gaat het goed, tenminste met een beeldscherm, dubbel werkt nog niet.

als ik nu de tabblad extra stuurprogramma's open staan er alleen maar stuurprogramma 's die nog niet zijn ingeschakeld..... ik kan dus niets uit zetten.

ik heb wel een crash rapport ik zal proberen deze als bijlage er bij te doen, het gaat wel over de videokaart. (is in twee delen)