Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nieuwe Opera  (gelezen 5967 keer)

artvds2708

  • Gast
nieuwe Opera
« Gepost op: 2008/06/12, 14:47:08 »
Zag net op www.gratissoftwaresite.nl dat er een nieuwe Opera is !
Ben benieuwd of ik via deze wel goed en gemakkelijk kan internetbankieren
Of wordt het toch maar geduldig wachten op de final van FF3 ?!
Wie zou het zeggen.

Als iemand anders al / ook Opera geprobeert heeft, laat hier dan aub je ervaring achter voor onze mede Ubuntu-fans.
Dank je !!

Offline ptb

  • Lid
nieuwe Opera
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/12, 14:50:02 »
Heb rabo internetbankieren:functioneert prima
ik waardeer m.n. ook de functies synchroniseren (onder bestand) waarmee je je bookmarks synchroniseert op verschillende pc´s en snelkiezer waar je je meestgebruikte bookmarks direct ziet.En de rss lezer die simpel werkt.
De moeite waard om te proberen.

nieuwe Opera
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/12, 14:52:08 »
Ik draai al een tijdje de beta, en het werkt prima. Enig minpuntje is dat sommige flash-filmpjes af en toe een haperinkje vertonen, en dat qua geheugengebruik opera nogal fors is. Firefox en Opera doen op dat vlak niet voor elkaar onder.
Verder zeer tevreden, de snelheid is meer dan naar behoren. Naar mijn gevoel een makkelijke en overzichtlijke browser, die minder log aandoet dan Firefox.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Soul-Sing

  • Lid
nieuwe Opera
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/12, 15:02:06 »
ik vind het product geweldig. de looks, direct flash, geen problemen.===>wow :D

Jean_

  • Gast
nieuwe Opera
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/12, 15:52:30 »
Ik ben kort op ff overgestapt omdat opera 9.27 te vaak teveel processortijd nam telkens als je iets opende, ik moest tevaak wachten, bovendien werkten filmpjes maar zelden.
De laatste beta is daar allemaal veel beter in en ik ben weer lekker terug bij mn favoriete browser waar ik al jaren fan van ben.

Alleen als je bv naar een site gaat als http://www.visualwalkthroughs.com/halflife2/waterhazard2/waterhazard2.htm dan zie ik processor gebruik van operapluginwrap naar 50% gaan.

Eigenlijk bevreemd het me zelfs een beetje dat er zoveel publiciteit is voor firefox tov opera.

Offline Dave

  • Lid
nieuwe Opera
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/12, 17:12:11 »
wahhhh inderdaad. heb alles verwijderd, de home map even hernoemd om te testen, nieuwe opera geinstalleerd en inderdaad, kga naar youtube en direct filmpje te zien.

gaaf zeg.

Offline MataS

  • Lid
nieuwe Opera
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/12, 17:28:56 »
mn eerste indruk is: gaaf! nieuwe skin
maar gdebi denkt dat de 9.50b2 een nieuwere versie is dan 9.50 =/

Offline gijsisok

  • Lid
nieuwe Opera
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/12, 21:52:59 »
Hmmm..... Opera wel eens geprobeerd in mijn Windows-tijd, werkte wel fijn en zag er goed uit, maar ik zag geen reden om toen over te stappen van Firefox (Had Firefox al wel ontdekt). Het kon alles wat ik in FF ook al kon. Dat Flash en alle media direct werken boeit me niet zoveel, daar wil ik best wel een keertje een kwartier werk voor doen hoor. Verder is het wel jammer dat het niet open source is, niet dat ik programmeer ofzo, maar het geeft mij toch een fijner gevoel.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
nieuwe Opera
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/12, 22:01:04 »
Heb 'm net automatisch binnengekregen via de repo deb.opera.com. Eindelijk werkt flash weer, maar helaas de andere multimedia niet.

Ziet er toch weer aardig uit, alleen jammer dat ze de shortcuts gelijkgemaakt hebben aan FF en IE: terug is Alt-Left geworden, was voorheen 'z' (wat veeeeeeeel handiger is, je hebt namelijk maar 1 vinger nodig!). Gelukkig kun je dat weer terugzetten via een compatabiliteitsmodus, maar het verbaast me dat ze zo'n stap (terug) doen.

Sinds FF3 is het snelheidsverschil met Opera sterk verminderd (FF2 was beduidend langzamer den FF3), dus daar onderscheidt Opera zich niet meer in. Vind 'm qua bediening nog steeds mijlen voorlopen op FF (en dat zonder enige plugin te installeren). Kortom, ben er best tevreden mee.

artvds2708

  • Gast
nieuwe Opera
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/13, 09:15:09 »
Ziet er inderdaad goed uit, werkt ook prima
Alleen kan ik niet mijn geschiedenid wissen na afsluiten.
Elke keer als ik opstart kan je zien welke sites ik heb bezocht.
Hoe voorkom ik dit ?!

Jean_

  • Gast
nieuwe Opera
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/13, 09:24:53 »
Een goed gesprek met je vrouw misschien ? :)

artvds2708

  • Gast
nieuwe Opera
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/13, 09:30:31 »
Ik ben vrijgezel.
De rede dat ik dat wil wissen is, omdat het mijn inziens geheugen gebruikt.
Of is dit niet waar !?

Jean_

  • Gast
nieuwe Opera
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/13, 09:39:47 »
Dat maakt echt nauwelijks uit, er zijn andere zaken waar je je meer druk om kunt maken zoals bv processorgebruik op flash sites. Verder kun je instellen hoeveel je wilt dat hij onthoud bij Preferences - Advanced - History.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
nieuwe Opera
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/13, 09:57:05 »
Inderdaad, bij diezelfde instelling kun je ook aangeven 'Legen bij afsluiten'. Voor de performance maakt het allemaal niets uit, het is meer iets voor de privacy.

nieuwe Opera
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/13, 10:49:44 »
Citaat van: markba
Heb 'm net automatisch binnengekregen via de repo deb.opera.com. Eindelijk werkt flash weer, maar helaas de andere multimedia niet.

Ziet er toch weer aardig uit, alleen jammer dat ze de shortcuts gelijkgemaakt hebben aan FF en IE: terug is Alt-Left geworden, was voorheen 'z' (wat veeeeeeeel handiger is, je hebt namelijk maar 1 vinger nodig!). Gelukkig kun je dat weer terugzetten via een compatabiliteitsmodus, maar het verbaast me dat ze zo'n stap (terug) doen.

Sinds FF3 is het snelheidsverschil met Opera sterk verminderd (FF2 was beduidend langzamer den FF3), dus daar onderscheidt Opera zich niet meer in. Vind 'm qua bediening nog steeds mijlen voorlopen op FF (en dat zonder enige plugin te installeren). Kortom, ben er best tevreden mee.
Je kan alle sneltoetsen nog naar hartelust aanpassen.

Ook de opera Link is geweldig. Die synchroniseert automatisch je bookmarks met een andere computer of een mobiele telefoon!

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
nieuwe Opera
« Reactie #15 Gepost op: 2008/06/13, 11:27:49 »
Die sync-optie is inderdaad wel mooi. Had iets dergelijks al gezien bij FF, maar daar is dan weer een aparte plugin voor nodig (Google Sync of Foxmarks), bij Opera zit dat er standaard bij.

En met name dat laatste blijf ik het grootste voordeel van Opera vinden: uit-de-doos doet ie precies wat je wilt; het is mogelijk om met allerlei plugins binnen FF Opera helemaal na te bouwen (lukt overigens niet helemaal), maar het is en blijift bewerkelijk als je dat voor iedere werkplek moet doen, vaak laat je het dan ook achterwege.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
nieuwe Opera
« Reactie #16 Gepost op: 2008/06/13, 23:51:38 »
Net nog een ander voordeel ontdekt: een betere integratie met GNOME. Nu krijg je voortaan bij het opslaan van een bestand het standaard GNOME-dialoog i.pv. het zelfgefabriekte venster wat in geen velden of wegen leek op de standaard dialoog.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
nieuwe Opera
« Reactie #17 Gepost op: 2008/06/16, 14:32:36 »
Een wat minder goed bericht, want mijn mail-opslag (via Opera's ingebouwde mail-client, M2) blijkt corrupt geraakt.

Op zoek naar een oorzaak/oplossing is mij gebleken dat dit probleem zich voor het eerst heeft voorgedaan bij de beta-uitgave van nieuwe versie, de oudere clients, 9.2x werkten wat dit betreft vlekkeloos. Het blijkt ook dat er geen oplossing voor is, herindexeren bijvoorbeeld en dat stemt mij behoorlijk triest.

Ik ga waarschijnlijk alle mail omzetten naar het standaard mbox-formaat via een tooltje mbs2mbx en ga daarna wat de mail betreft verder met Thunderbird. Het mbox-formaat is het standaard formaat van Thunderbird.
http://www.kmkorn.de/sw/opera/en/mbs2mbx.htm

Wel erg teleurstellend dit: een probleem in de beta vinden, niet oplossen in de definitieve versie en ook geen workaround aanbieden. Jammer en eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht bij Opera, ben zoiets nog niet eerder tegengekomen en heb ze dus al jaren hoog zitten. Een vlek op hun blazoen.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
nieuwe Opera
« Reactie #18 Gepost op: 2008/06/17, 23:52:03 »
Voorlopig nog even *geen* afscheid genomen van de mail-client. Alles omgezet naar mbox via het tooltje, en daarna weer importeren. Het werkt weer, maar laat het niet nog een keer voorkomen (zei hij tegen Opera).

nieuwe Opera
« Reactie #19 Gepost op: 2008/06/18, 00:06:08 »
De grootste reden dat ik bij opera blijf is de mail client. Ik kan eigenlijk niet zonder. Heb thunderbird, claws mail en sylpheed geprobeerd maar geen van allen werkte zo fijn als opera mail...

Cyberwolf

  • Gast
nieuwe Opera
« Reactie #20 Gepost op: 2008/06/18, 21:27:04 »
Ik weet dan niet wat ik verkeerd heb gedaan, maar flash-filmpjes van internet in ieder geval (o.a. youtube) gaat het beeld heel schokkend bewegen
Weet iemand hier een oplossing voor?