Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: reboot in Gutsy lukt niet  (gelezen 1144 keer)

Offline mp

  • Lid
reboot in Gutsy lukt niet
« Gepost op: 2007/11/02, 17:35:17 »
Wanneer ik probeer te rebooten, is het laatste wat ik te zien krijg op mijn scherm: [ 2485.370852] Restarting SystemDat blijft zo, en ik moet de pc afleggen door het snoer uit te trekken.

Offline mp

  • Lid
reboot in Gutsy lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/04, 22:40:20 »
Niemand met hetzelfde probleem?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
reboot in Gutsy lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/04, 22:46:43 »
Beschrijf je harde waar eens?

Overigens zou ik dat nooit regelen via het snoer, maar gewoon via de aan/uitknop en desnoods via de resetknop.

Offline eXtreem

  • Lid
reboot in Gutsy lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/05, 08:20:01 »
Citaat van: pjotr123
Beschrijf je harde waar eens?

Overigens zou ik dat nooit regelen via het snoer, maar gewoon via de aan/uitknop en desnoods via de resetknop.
Idd, als je de aan/uit knop een paar seconden vast houdt, zal je pc waarschijnlijk gewoon uit gaan...
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline wutnubu

  • Lid
reboot in Gutsy lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/05, 08:53:03 »
Dat heb ik ook op een oud beestje, daarvoor heb ik zo'n stekkerdoos met schakelaar aangeschaft.

Succes

Offline mp

  • Lid
reboot in Gutsy lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/05, 16:54:25 »
Citaat van: pjotr123
Beschrijf je harde waar eens?

Overigens zou ik dat nooit regelen via het snoer, maar gewoon via de aan/uitknop en desnoods via de resetknop.
Mja, 80 Gig, 2.4 GHz kloksnelheid, 264 RAM (denk ik). Bedoel je dat, of wat precies? 't Is alleszins geen heel oud beestje.

gerard64

  • Gast
reboot in Gutsy lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/09, 16:39:20 »
Ubuntu 7.10 geinstalleerd, dualboot met Xp, op een Toshiba A75-S211 en draait (bijna) perfect.
een probleempje wat ik nu tegenkom is dat als ik probeer te rebooten, Gutsy word afgesloten en
er een blank scherm verschijnt. daarna is er niets meer met de laptop te doen totdat ik zowel de batterij
als het snoer er uit trek.
ik los dit nu tjdelijk op door niet te rebooten maar volledig afsluiten en weer opstarten, maar ik neem aan dat
er wel een oplossing voor is.

heeft iemand een suggesties.

Offline mp

  • Lid
reboot in Gutsy lukt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/10, 11:36:37 »
Citaat van: gerard64
Ubuntu 7.10 geinstalleerd, dualboot met Xp, op een Toshiba A75-S211 en draait (bijna) perfect.
een probleempje wat ik nu tegenkom is dat als ik probeer te rebooten, Gutsy word afgesloten en
er een blank scherm verschijnt. daarna is er niets meer met de laptop te doen totdat ik zowel de batterij
als het snoer er uit trek.
ik los dit nu tjdelijk op door niet te rebooten maar volledig afsluiten en weer opstarten, maar ik neem aan dat
er wel een oplossing voor is.

heeft iemand een suggesties.
Zelfde probleem nog steeds hier ook. Het is vooral ongemakkelijk omdat ik met een dual boot zit, om te switchen tussen XP en ubuntu (al gebeurt dat steeds minder ;) ). Misschien nog iets wat kan helpen: de reboot vanuit XP lukt wel.