Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netwerkkaart(en) disabled  (gelezen 13316 keer)

Archibald

  • Gast
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #25 Gepost op: 2006/02/28, 13:29:26 »
Wanneer ik naar de gebruikers wil, krijg ik een melding dat de dcopserver misschien niet draait. Wat is dat en is dat misschien de reden van alle gedoe??

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #26 Gepost op: 2006/02/28, 14:05:57 »
Zou het misschien kunnen dat uw netwerkkaart niet goed kan onderhandelen met de hub/router i.v.m. de snelheid. Heb dit ook eens gehad op een oude proliant.
Wat is de output van het commando: mii-diag

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #27 Gepost op: 2006/02/28, 14:07:27 »
Misschien ben je inderdaad slachtoffer van een bug. DCOPServer is iets van KDE ... de meeste mensen hier gebruiken gnome :(

Archibald

  • Gast
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #28 Gepost op: 2006/02/28, 14:53:08 »
Ik ben weer bezig de boel opnieuw te installeren. Vreemd dat ik dan

Archibald

  • Gast
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #29 Gepost op: 2006/02/28, 15:17:37 »
Hallo, dit komt van mijn pc met Kubuntu. Ik heb daar weer een verse installatie op gedaan. Het duurt een half uur, maar dan heb je ook wat...
Ik kan braaf de netwerkadapter activeren, hetgeen bewezen is met dit bericht via de koppige Kubuntu pc...

Ik zal eens even kijken wat dat mii-commando oplevert.

Nix, want ik krijg de melding dat de eth0 als standaard wordt gebruikt en ik heb eth2 geactiveerd. Dat is ook het advies bij installatie. Ik w'e'et dat er drie kaarten inzitten. Die van het meoderbord schijnt defect te zijn (zit een stikkertje op dat dat zegt). De andere kaart doet het wel, maar ik werk met eth2 en dat gaat nu dus. Maar zodra ik de pc uitschakel ben ik de systeembeheer modus kwijt en als gevolg daarvan kan ik helemaal niets meer doen.
Dus als ik eens wist hoe die systeembeheer bleef werken, kon ik tenminste de boel weeer aan het praten krijgen n'a een opstart.

Wie het weet, mag het zeggen.

Archibald

  • Gast
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #30 Gepost op: 2006/02/28, 15:24:06 »
Hierbij de offici

Archibald

  • Gast
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #31 Gepost op: 2006/02/28, 15:25:23 »
Ik durf de pc niet uit te zetten... Dan is alles weer naar de haaien...

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #32 Gepost op: 2006/02/28, 15:38:28 »
Zou inderdaad ok moeten zijn. Voor mii-diag moet je ook nog de kaart specifi

Archibald

  • Gast
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #33 Gepost op: 2006/02/28, 15:49:32 »
taeke@mozaiek:~$ mii-diag eth2
SIOCGMIIPHY on eth2 failed: Operation not supported
taeke@mozaiek:~$

Dat is wat ik krijg. En bedoel je met reboot pc uit en weer aan? 'k Hoop 't niet... want dan is alles weer verkeerd, denk ik...

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #34 Gepost op: 2006/02/28, 15:50:38 »
sudo mii-diag eth2

Archibald

  • Gast
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #35 Gepost op: 2006/02/28, 15:56:39 »
taeke@mozaiek:~$ mii-diag eth2
SIOCGMIIPHY on eth2 failed: Operation not supported
taeke@mozaiek:~$ sudo mii-diag eth2
Password:
taeke@mozaiek:~$
taeke@mozaiek:~$

Heb ik een password nodig? Ik heb dit al eerder meegemaakt. Daar het weer een schone installatie is, heb ik nu gewoon een enter gegeven, maar da's zeker niet goed? Ik kan wel snel een password instellen voor /root hoor.

Archibald

  • Gast
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #36 Gepost op: 2006/02/28, 16:34:02 »
Het is, na uitzetten en weer aanzetten van de pc weer mis. Geen netwerkkaart, geen systeembheer of adminstrator mode meer beschikbaar. Ik geef het op voor vandaag. Hopelijk is er nog iemand die een oplossing weet. Zo niet, dan maar geen Kubuntu. Wel jammer, want het ziet er wel allemaal goed uit. Maar ja, dan moet het wel doen wat ik wil. Een pc als goocheldoos kan niet de bedoeling zijn...

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #37 Gepost op: 2006/02/28, 16:40:38 »
Waarom kubuntu en geen ubuntu. De meeste mensen hier hebben ubuntu (met Gnome dus). Linux draait normaal perfect op een proliant. Heb dat ook al gedaan.

netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #38 Gepost op: 2006/02/28, 17:17:51 »
Die administrator mode an sich vind ik al een bug, een typisch KDE ding.

Archibald

  • Gast
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #39 Gepost op: 2006/02/28, 18:55:00 »
Tja, door een artikel dat Kubuntu het helemaal was. Gezien mijn redelijke ombekendheid met Linux leek het me de slimste start.
Dus als ik het goed begrijp Ubuntu installeren en dan Gnome als gui?

Morgen ga ik weer aan de slag!

Nog een tip om de oude installatie van Kubuntu goed van de machine te poetsen? Na de drie keer opnieuw installeren heb ik sterk de indruk dat de oude installatie neit is verwijderd, ook al heb ik de beide partities gewist. Er kwam toch een melding dat er nog een besturingssysteem aanwezig was. Ik weet niet zeker of de floppydrive nog wel werkt, want die kreeg ik met geen mogelijkehdi gemount. Dus met een eenvoudig windows opstartdiskje => fdisk werkt denk ik niet...

Iedereen bedankt voor de support. Vooral de eerlijke antwoorden over "waarom Kubuntu" en KDE sucks maken dat ik me minder dom voel.

Ik ben overigens nog uit het CP/M tijdperk, waarna ik alle ontwikkelingen aan den lijve heb meegemaakt. Alleen Linux heb ik nog ontweken, maar het lijkt me toch een prima manier om een webserver op te zetten.

Ik geef nog niet op...

Archibald

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #40 Gepost op: 2006/02/28, 18:59:31 »
Dude, respect. CP/M, dan kan Linux geen probleem zijn ... toch?

Archibald

  • Gast
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #41 Gepost op: 2006/02/28, 19:08:18 »
Overschat me niet, want gister ben ik met Linux begonnen. Ik ben al veel herkenbaars tegengekomen, maar om nu te zeggen dat ik het systeem naar m'n hand kan zetten... Nee dus, anders zat ik niet zo te klooien met die ethernetkaart en administratormode. Nu speelt de pc nog met mij, i.p.v. ik met de pc...

"De aanhouder wint...!"

Ubuntu staat inmiddels al te downloaden.

Ik begrijp uit de documentatie die ik net nagelezen heb dat het, net als Kubuntu, een redelijk compleet systeem levert. Is de installatie ook zo dat de partities gewist en weer aangemaakt worden?

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #42 Gepost op: 2006/02/28, 19:10:37 »
KUbuntu zou hetzelfde moeten zijn als Ubuntu ... al kan ik dat niet bevestigen, want ik heb het nog nooit gebruikt. Dus de installatie zou dezelfde moeten zijn.
BTW, wij onderschatten/overschatten niemand op dit forum. We proberen iedereen zo goed mogelijk te helpen ;)

Archibald

  • Gast
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #43 Gepost op: 2006/02/28, 19:15:24 »
Hmmm, als Kubuntu hetzelfde is als Ubuntu, ben ik dan verstandig bezig met de boel er af slopen en Ubuntu installeren? Ik heb toch goed begrepen dat die Kubuntu alleen een fraai KDE-gui heeft en meer niet???

Archibald

  • Gast
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #44 Gepost op: 2006/02/28, 19:16:59 »
Wat voor een starter als ik wel verwarrend is, zijn al die benamingen waarvan iedereen schijn te weten wat voor software het dan wel is.. Dapper Flight. Gnome, Dapper Drake en ga zo maar door...

Archibald

  • Gast
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #45 Gepost op: 2006/02/28, 19:18:39 »
Ik zie op een splashscreen van Ubuntu dat

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #46 Gepost op: 2006/02/28, 19:20:51 »
Server optie is een minimale installatie, dus zonder X. Als je xamp wil gebruiken zal je dat achteraf nog moeten installeren.

wr19026

  • Gast
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #47 Gepost op: 2006/03/01, 00:22:22 »
Citaat van: kennywest
Server optie is een minimale installatie, dus zonder X. Als je xamp wil gebruiken zal je dat achteraf nog moeten installeren.
Kaler dan kaal. Ik heb 'm tegenwoordig inclusief het handmatig indelen van schijven in 17 minuten in de lucht. Maar dan moet je na installatie nog wel een paar dingetjes even inkloppen om 't goed werkend te krijgen :)

Maar om even op je oorspronkelijke probleem terug te komen, staat in je /etc/network/interfaces ergens de regel:
auto eth2 (ik meen dat 't eth2 bij jou is)? Probeer die er anders bij te zetten, voor de regel waarin staat dat je dhcp gebruikt.

Op m'n server ziet interfaces er zo uit:
# This file describes the network interfaces available on your system
# and how to activate them. For more information, see interfaces(5).

# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

# This is a list of hotpluggable network interfaces.
# They will be activated automatically by the hotplug subsystem.
mapping hotplug
        script grep
        map eth0

# The primary network interface
auto eth0
iface eth0 inet static
        address 10.0.0.xxx
        netmask 255.255.255.0
        network 10.0.0.0
        broadcast 10.0.0.255
        gateway 10.0.0.xxx

Maar ik gebruik dan ook een statisch IP adres (ook op m'n router vooor deze machine vastgezet).

Archibald

  • Gast
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #48 Gepost op: 2006/03/01, 10:44:26 »
Goeie morgen,

Ik moet nu gaan beslissen wat ik doe. Basaal is dat ik na de installatie w

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
netwerkkaart(en) disabled
« Reactie #49 Gepost op: 2006/03/01, 11:20:45 »
Installeer Ubuntu.