Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 3d printen Wings3D  (gelezen 655 keer)

Offline Reijer

  • Lid
3d printen Wings3D
« Gepost op: 2010/10/25, 16:34:00 »
Ik wil een plastic onderdeeltje voor een modelvliegtuig 3D laten printen. Na een beetje stoeien met Wings3d heb ik een tekening gemaakt. Ik heb nog geen flauw idee hoe ik de juiste maten erin krijg. Is Wings3D eigenlijk wel geschikt om 3D-printers aan te sturen, of moet ik Blender gaan gebruiken ?

Reijer.

Ik ben inmiddels bij www.shapeways.com terechtgekomen. In hun FAQ zag ik dat het punt STL formaat ondersteund wordt. Wings3D kan exporteren naar  punt STL
Nu nog uitzoeken hoe ik ervoor zorg dat het onderdeeltje de juiste afmeting krijgt. De tekening is op schaal; ik heb gebruik gemaakt van het raster.
(Blender vraagt veel meer tijd om onder de knie te krijgen heb ik gemerkt).

Reijer.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/26, 20:04:38 door Reijer »

Offline Wim3065

  • Lid
Re: 3d printen Wings3D
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/29, 21:41:39 »
Waarschijnlijk zijn er hier redelijk wat mensen die niet weten wat een 3D print is.
Kijk, ik weet niet hoe blender werkt, ik heb eenmaal een poging ondernomen, maar ik raak er niet wijs uit.
Gemakshalve heb ik dus met een tijdje met een dual boot gewerkt waarin ik inventor gebruikte. Nu werk ik helaas terug volledig met Windows omdat ik meerdere Autodesk programma's nodig heb dezer dagen voor school en geen plaats genoeg heb anders...
Gebruik je veel 3D programma's of is het enkel eenmalig?

Offline Reijer

  • Lid
Re: 3d printen Wings3D
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/30, 10:06:46 »
Waarschijnlijk zijn er hier redelijk wat mensen die niet weten wat een 3D print is.
Kijk, ik weet niet hoe blender werkt, ik heb eenmaal een poging ondernomen, maar ik raak er niet wijs uit.
Gemakshalve heb ik dus met een tijdje met een dual boot gewerkt waarin ik inventor gebruikte. Nu werk ik helaas terug volledig met Windows omdat ik meerdere Autodesk programma's nodig heb dezer dagen voor school en geen plaats genoeg heb anders...
Gebruik je veel 3D programma's of is het enkel eenmalig?
Wim,

Ik had tot vorige week nog nooit met 3D programma's gewerkt. Een neefje van me doet een "ontwerpopleiding" Hij heeft me laten zien wat hij al ontworpen heeft, en hoe hij dat doet (Windows SolidWorks). En toen moest ik aan dat defecte modelhelicoptertje denken dat nog in de kast staat. Een simpel onderdeeltje is kapot.
Ik ga Shapeways vragen of het te printen is met mijn tekening.
(3D-printers zijn al te koop. (de "Mendel" van reprap bijvoorbeeld). Maar die kosten zo 500 Euro. Maar dat is een hobby op zich.)

Reijer.