Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: x-server  (gelezen 639 keer)

Resistance

  • Gast
x-server
« Gepost op: 2007/05/30, 07:14:15 »
Tot gisteren werkte mijn mooi met extra's aangevulde versie van FF 7.04 perfect. Toen bleek dat er een software upgrade klaar zat, deed ik die. Gevolg na het herstarten: een zwart scherm met veel witte lettertjes waar ik uit opmaak dat er een probleem is met x-server die niet kan geladen worden, en Ubuntu dat niet meer opstart.

Enige suggestie om opnieuw aan de slag te kunnen?

Thanks!

Guus

  • Gast
x-server
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/30, 08:44:52 »
Ik neem aand at het hier gaat over Beryl/compzi?

start eens in recovery mode op en zet de extra dingen uit

Azalin

  • Gast
x-server
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/30, 09:11:56 »
En check dan eens of je 3d driver goed geladen wordt, ik denk het van niet anders had je wel een normale desktop gehad ... waarschijnlijk zijn óf de restricted modules niet meegeinstalleerd, dat kan wel eens gebeuren, of is de 3d graphics driver niet opnieuw geinstalleerd na een upgrade, dit gebeurt vaak wanneer je zelf 3d drivers hebt toegevoegd aan het systeem door bijvoorbeeld Envy te gebruiken of van de site van NVidia of ATi de nieuwste drivers te downloaden, compilen en installeren. Wanneer je dan een kernel update krijgt moet je die drivers in het geval van Envy opnieuw installeren, in het geval van de site van nVidia of ATi moet je ze opnieuw compileren en installeren.

Dmesg in een terminal doen vertelt vaak over dingen die goed en mis gaan in je systeem. Ook kan de log van xorg uitkomst bieden (te vinden in /var/log)