Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Koppeling met Samsung Galaxy Tab 2 10.1  (gelezen 6668 keer)

(Opgelost) Koppeling met Samsung Galaxy Tab 2 10.1
« Gepost op: 2013/11/29, 11:42:46 »
LOI bestaat 90 jaar. En ter gelegenheid daarvan nam ik, uitgenodigd als een van de 15 oudste cursisten, deel aan een bijeenkomst in Leiden. En we kregen daar allemaal een Samsung Galaxy Tab2.
Nu wil ik dat tablet koppelen aan mijn LinuxMint om foto's en filmpjes over te zetten.
Samsung levert daar wel een synchronisatieprogrammaatje voor, maar dat is alleen voor Windows en Mac.
In Softwarebeheer vind ik niets waarvan ik denk dat het werkt. 
Er is een verbindingskabel bij, maar misschien kan het ook via het netwerk, omdat beide van dezelfde modem gebruik maken. Kortom, wie weet raad?

Bart

P.S. De oudste ex-cursist was 85, dus dan ben ik met 76 nog maar een broekie  ;D
« Laatst bewerkt op: 2013/11/29, 17:46:16 door Old man »
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: Koppeling met Samsung Galaxy Tab 2 10.1
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/29, 12:38:34 »
Via de Samsung app Kies Air of bluetooth zou je verbinding kunnen maken. Zo doe ik dat thuis.

En dit nog:
Voor Linux (Ubuntu 12.4). Tab aansluiten met USB en op het scherm worden de twee bestanden (Tab en SD) zichtbaar. In Ubuntu hebben ze wel dezelfde naam (bij mij)2 x P5110, maar als je een P5100 hebt, zal dat (2x)zichtbaar zijn (als verwisselbare schijf).
Ook hier kun je de bestanden slepen van en naar je PC.

In het kort. Zet je Tab op MTP en in principe zijn je bestanden op je computer zichtbaar na aansluiting met je usb kabeltje (uiteraard afhankelijk van je besturingssysteem van je computer).

Van http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-tab-2/51259-tablet-aansluiten-op-pc.html
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Koppeling met Samsung Galaxy Tab 2 10.1
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/29, 13:37:00 »
Mogelike aanvulling:
Voor de combinatie ASUS HD7 en Ubuntu12.04.3 moest ik (ook) gMTP nog installeren op Ubuntu.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Koppeling met Samsung Galaxy Tab 2 10.1
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/29, 17:45:45 »
Eigenlijk is de oplossing heel simpel, heb ik gemerkt.
Door het tablet met de bijgeleverde kabel te verbinden aan een usb-ingang van de notebook wordt het tablet onder bestanden getoond als een (gekoppeld) apparaat.
Vervolgens maakte ik in het gekoppeld apparaat de benodigde mappen voor foto's en filmpjes aan, waarna ik middels knippen en plakken de bestanden overzette. :rolleyes:

Opgelost dus. Maar evenzogoed bedankt voor de tips.

Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline Jakke5

  • Lid
Re: (Opgelost) Koppeling met Samsung Galaxy Tab 2 10.1
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/30, 17:52:45 »
Galaxy Tab 3 gekocht.
Citaat
Zet je Tab op MTP
gedaan en kleine bestanden slikt de Tab maar grotere (>1Gig?) lijken er wel in te gaan maar worden niet afgesloten en zijn niet terug te vinden op de Tab, waardeloos dus. Evenmin lukt het om meerdere bestanden tegelijk te kopiëren. Waardeloos nr2
Ook zijn bestanden, geladen vanop de PC wel zichtbaar in bestandsbeheer maar niet af te spelen vanaf de pc. Waardeloos nr3.
Waardeloos nr4: bij het inladen van bestanden vanop de pc zie ik geen mogelijkheid om een map te kiezen. Of kijk ik er over? Mappen met 'kleine' inhoud zijn wel over te brengen.
Toch ook een +punt: de Tab speelt zonder tegenpruttelen .ogg-muziekjes af
Bij Samsung weten ze waarschijnlijk nog niets af van het bestaan van Linux en zijn varianten.

Heb nu gMTP geïnstalleerd. Gewoon uit synaptic geplukt, en het laden van grotere bestanden lukt nu wel, alhoewel het afsluiten eeeuuuwen duurt. Maar bestanden op de Tab afspelen op de pc lukt nog steeds niet.
Btw: zijn Kruidvat-tabs op dat gebied beter/slechter?
« Laatst bewerkt op: 2013/11/30, 18:21:03 door Jakke5 »

Offline softbart

  • Lid
Re: (Opgelost) Koppeling met Samsung Galaxy Tab 2 10.1
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/01, 11:43:45 »
Ik heb afgelopen vrijdag voor de leden van HCC.NHN in Den Helder een korte workshop gehouden. "Android in een LAN"

Wanneer je de tablet/telefoon in je thuisnetwerk gebruikt zijn er veel meer mogelijkheden.

groet,

Theo

Offline Jakke5

  • Lid
Re: (Opgelost) Koppeling met Samsung Galaxy Tab 2 10.1
« Reactie #6 Gepost op: 2013/12/01, 12:34:37 »
Jammer softbart, dat ik niet dichter bij Den Helder woon.
Kun je me misschien vertellen waar ik meer info ivm Android kan vinden, bv om hem in een LAN op te nemen?

Offline softbart

  • Lid
Re: (Opgelost) Koppeling met Samsung Galaxy Tab 2 10.1
« Reactie #7 Gepost op: 2013/12/01, 18:58:19 »
@Jakke5,

k zelf heb geen machine met een adroid. Voor de workshop heb ik android-x86 in een VirtualBox gebruikt.

Voor de communicatie heb je in android een file manager nodig met netwerk mogelijkheden. b,v. de ES3 file Explore uit de de play store.
Deze installeren en openen.

In het menu kiezen voor netwerk +> LAN en onder in kiezen voor scan. Hiermee worden de systemen in het LAN weergeven.

LETOP. Tijdens de workshop waren mensen met een smarphone, Hierin was het lastig zoeken naar het menu. De mensen met de tablet hadden daar geen last van.

Deze file manager werkt in het LAN met het SMB protocol. Dit betekent dat deze alleen de gedeelde mappen/bestanden laat zien in de andere systemen.
Er zijn ook andere protocollen-clients mogelijk. Kies hiervoor onder nertwerk => FTP + Nieuw. Hier kan men kiezen uit verschillende protocollen.

Standaard heeft android geen servers in huis. Er zijn echter diverse bestand-beheer-programma's welke wel een ftp-server in huis hebben, waaronder bovenstaand programma.
Zie in het menu Gereedschappen => Remote. Wanneer je deze start is je android systeem een ftp-server. Deze is vanuit het LAN te benaderen met : ftp://ipadres:poortnummer welke wordt aangegeven.
Dit is eenvoudig te benaderen met b.v Nautilus of Thunar in de adresbalk: ftp://......................
Met F3 in Nautilus klikkerklak en slepen.

Het besproken programma is als voorbeeld bedoeld. Mogelijk dat er betere APP's zijn in android zijn.

Succes.

groet,

Theo


Offline bwman

  • Lid
Re: (Opgelost) Koppeling met Samsung Galaxy Tab 2 10.1
« Reactie #8 Gepost op: 2013/12/08, 01:42:41 »
airdroid niet vergeten werkt perfect in een draadloze omgeving
http://www.airdroid.com/
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast