Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Paniek ! Instalatie loopt vast.  (gelezen 634 keer)

pixeltje

  • Gast
Paniek ! Instalatie loopt vast.
« Gepost op: 2007/10/31, 21:50:21 »
Na het laden van der kernel doet het niks meer. Linksboven verschijnt er een knipperende cursor, daarna wordt het scherm zwart.

Voordat ik (ik ben al bezig met de alternate cd) de text-based installatie begin druk ik F6 voor boot options, en haal ik het laatste commando (quite) weg. Hierdoor zie ik heel veel tekst, en na de regels:

[ 45.932418] Hpet0: at MNIO 0xfed00000, IRQs 2, 8, 0, 0
[ 45.932690] Hpet0: 4 32-bit timers, 14318180 Hz

Krijg ik linksonderin het knippernde curos-streepje te zien. De computer reageert hierna op geen enkele toets.

Het gaat hier om een Asus laptop (A9RP) met een geintegreerde Intel videokaartt die 128 mb geheugen van het RAM afsnoept. het RAM geheugen is 1,5 gigabyte

De ubuntu 7.10 live cd liep al eerder vast, vandaar dat we de alternate cd hebben geprobeerd.

Overigens helpt het instellen van andere VGA options ook niet. Op alle videogroottes 32, 24 en 16 bit doet hetzelfde probleem zich voor.

Voor alle duidelijkheid:
Ik krijg het keuzemenu van de alternate cd te zien, kan kiezen welke optie ik wil uitvoeren, maar bij elke optie waarbij eerst de linux-kernel geladen wordt (die overigens gewoon 100% laadt, volgens het schermpje) loopt de pc vast.

Wie o wie kan ons hiermee helpen?

Maarten en Sjaak

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Paniek ! Instalatie loopt vast.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/31, 22:22:18 »
Het enige wat ik kan vinden voor jouw laptop dat mogelijk een probleem kan verhelpen is een bios update.
De update kan je hier vinden: http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/nb/A9Rp/A9Rp228AS.zip
En het programma om de bios te updaten staat hier: http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/nb/F9F/WinFlash_for_BIOS_Utility_vista_070423.zip

Eventueel kan je ook nog proberen om op de plek waar je quiet hebt weggehaald, hpet=disable te zetten.

pixeltje

  • Gast
Paniek ! Instalatie loopt vast.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/31, 22:26:29 »
Whaa Het werkt !

Bedankt voor je super service !

Instalatie wordt nu gestart.

Onze dank grenst aan tot dat het te ver gaat !

Pixeltje en co.

Na de conclusie dat de text based install te moeilijk was, doet de live-cd het ook, met commando hpet=disable.
Ik zeg mijn complimenten voor de snelle reactie en wij gaan installeren!