Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stabiliteit 9.04?  (gelezen 755 keer)

Endor

  • Gast
Stabiliteit 9.04?
« Gepost op: 2009/05/10, 23:19:47 »
Hallo Allemaal,

Misschien niet de juiste titel, maar weet even niet hoe ik het moet omschrijven. Ik ben geupgrade van 8.10 naar 9.04 omdat mijn .mov filmpjes qua geluid het niet deden in videobewerkingsprogramma. Nu doen ze het nog niet, maar een aantal zaken is mij nu ook opgevallen de laatste tijd.

1. Internet uitval
Ik heb UPC, en die wil er wel eens uitvallen. Als ik modem reset, en ik heb volgens modem verbinding, dan kan Ubuntu draadloos geen contact meer maken, en moet ik me router opnieuw instellen. Nu dacht ik eerst dat het aan me router ligt, echter XP pc die draadloos is, heeft daar geen last van. Als ik Ubuntu bekabeld doet (tussen router en laptop zit 3,5 meter ongeveer) dan wilt hij na herstart, en het uitzetten van draadloos, na 45 seconden pas internet maken. zo blauw balletje met groene strook is dan echt elke keer 45 seconden aan het draaien.
2. Vastlopen programma's
Amsn, kopete, hyvesprogramma, Thunderbird wilt wel eens zomaar uitvallen. Of gewoon vast staan. Vooral Amsn. Evolution gebruik ik helemaal niet, en krijg bij afsluiten meestal de melding dat evolution "taken heb openstaan". Herstarten werkt 9 van de tien keer niet, ik moet hem echt afsluiten en dan weer opstarten. Ook gebeurd het dat Amsn en office zomaar vaststaan, als me internet weer uitligt. Even voor de duidelijkheid, dat internet eruit valt, dat is de schuld van UPC, maar raar dat dit soort programma's zo vast staan, dat ik ze "geforceerd" moet afsluiten, pc uit, pc  aan voor de wat doen. ook restart werkt niet. Ook wil rekenblad wel eens zomaar wegvallen. ik save voor de zekerheid steeds dingen, maar na een uur meestal is het al over. dat herstellen is zo ie zo bullshit, want hij hersteld wat ik laatst gesaved heb. Ook FF wil soms vaststaan na 6 tabbladen, maar daar kom ik wel over heen ;)
3. Opstarten meerdere programma's
 Ik kon in 8.10 na opstarten Thunderbird, Amsn en icoontje voor webmail gmail in één keer opstarten, dat kan ik nu wel vergeten. Moet echt apart elke keer gedaan worden.
4. Internet
Internet lijkt met de update steeds trager te worden. Hyves is bekend, maar ik deed net 22 seconden erover om op dit forum te komen. Ik heb net even getest bij XP, geen enkel probleem, en die staat niet op kabel, maar draadloos 8 meter verderop, in een andere kamer. Er gaat dan toch ergens iets niet goed.
5. Printer
HP, via router verbonden, wilt soms niet printen. wel uit XP.
6. HD
Lacie HD direct verbonden op Ubuntu, doet soms niet. afkoppelen, uitzetten HD, aanzetten HD, aankoppelen dan doet hij het pas.
7. Opstarttijd
Ik hoorde dat het snel opstart, dan de vorige. Ik ben daar niet zo overtuigd bij, maar heb geen tijden van de andere, dus kan weinig over zeggen. Ik weet wel, dat die andere na inlog in een piep en een scheet klaar was, deze heeft nogal moeite ermee, daarbij minimaal 45 seconden nodig om me bekabelde netwerk te vinden, soms wil hij draadloos, dus moet ik die weer uitzetten. Ik vraag me werkelijk af, waar is die stabiliteit en snelheid van Ubuntu 9.04

Deze 7 punten zie ik graag opgelost hebben. Zie dit niet als afzeiken, maar als punten waar ik tegen aan loopt. zijn er meerdere, zijn er oplossingen hiervoor? Ik heb te weinig tijd om dit allemaal uit te zoeken, ben ik eerlijk in. Of zeggen jullie downgrade maar weer naar 8.10 of 8.04 (dat was dacht ik de LTS versie). kan dat trouwens, of moet ik alles weer opnieuw installeren, net als bij Windows. Ik hoot het graag.

Endor


 

Re: Stabiliteit 9.04?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/10, 23:33:51 »
Zelf ben ik geen fan van upgraden, wellicht dat een schone installatie werkt (al is de upgrade heel goed verbeterd). Kans bestaat dat je problemen dan grotendeels zijn opgelost. Werkt dit niet, dan raad ik 8.04 aan. Dat is een steengoede LTS, niet stuk te krijgen ;)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Djeba

  • Lid
De waarheid is altijd het sterkste argument.

Offline satshow

  • Lid
Re: Stabiliteit 9.04?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/11, 12:06:28 »
Wat betreft internet, ik heb ook UPC hier en geen enkel probleem met het internet. Het is stabiel, heb gelijk verbinding als ik inlog. Ik zit wel niet draadloos hier.

Offline EarthMind

  • Lid
Re: Stabiliteit 9.04?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/11, 15:31:41 »
Je hebt je Ubuntu opgewaardeerd omdat je .mov fimpjes niet correct afspeelden..? Dat vind ik wel een heel rare reden. Waarom niet gewoon een andere speler proberen?
Geen Dropbox maar Wuala!