Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Inconsequentie: Empathy en indicator-me  (gelezen 2697 keer)

[Opgelost] Inconsequentie: Empathy en indicator-me
« Gepost op: 2011/09/07, 22:17:09 »
Versie: 11.10

Ik weet niet of het nu eigenlijk no indicator-me heet, maar ik bedoel dus die indicator waar je je status kan instellen, Gwibber-berichten verschijnen etc.

In indicator-me heet de status onzichtbaar "Offline weergeven", maar in Empathy zelf heet het "Onzichtbaar" wat m.i. ook logischer is aangezien alle andere Linux-messengers ook over 'Onzichtbaar' spreken.

Kan iemand deze inconsequentie dus rechttrekken? :)
« Laatst bewerkt op: 2011/09/09, 00:21:33 door Vistaus »

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Inconsequentie: Empathy en indicator-me
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/08, 14:46:23 »
edit: Kunnen jullie kindertjes eens normaal met elkaar communiceren? Heb een paar minder vriendelijke/offtopic berichten weggehaald.

Hier staat ie: https://translations.launchpad.net/ubuntu/oneiric/+source/indicator-messages/+pots/indicator-messages/nl/+translate?batch=10&show=all&search=offline

Ik weet dat het bij Windows' MSN 'offline weergeven' heette...
« Laatst bewerkt op: 2011/09/08, 14:51:09 door Rachid »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Inconsequentie: Empathy en indicator-me
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/08, 20:29:19 »
Ja, op Windows wel, maar alle andere Linux-clients noemen het "Onzichtbaar". Maar hoe je het noemt, maakt niet zoveel uit. 1 van die 2 is in ieder geval inconsequent. Ik zou zeggen: doe dan of allebei "Onzichtbaar" of allebei "Offline weergeven".

Re: Inconsequentie: Empathy en indicator-me
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/08, 22:22:59 »
Er zouden toch universele vertalingen moeten zijn voor dit soort termen. Ik stel voor om die van Empathy te hanteren, aangezien dat wel een echt "officieel" Gnome-programma is.

Re: Inconsequentie: Empathy en indicator-me
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/08, 22:40:08 »
Cumulus +1
Dat vind ik dus ook. Gewoon die van Empathy hanteren en dat is "Onzichtbaar". De rest van de Linux-clients noemt het ook "Onzichtbaar", dus sluit mooi aan als universele vertaling.
Dikke +1 :)

Offline siegi

  • Lid
Re: Inconsequentie: Empathy en indicator-me
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/08, 22:49:40 »
Cumulus +1
Dat vind ik dus ook. Gewoon die van Empathy hanteren en dat is "Onzichtbaar". De rest van de Linux-clients noemt het ook "Onzichtbaar", dus sluit mooi aan als universele vertaling.
Dikke +1 :)
+1 Het maakt me niet uit welke van de twee het wordt het moet gewoon consequent zijn.
Daarenboven gaat het over twee toepassingen die eenzelfde applicatie bedienen met name empathy.


Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Inconsequentie: Empathy en indicator-me
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/08, 23:07:32 »
Eens met consequent. Ik heb er "Onzichtbaar" van gemaakt. Net als in Empathy.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Inconsequentie: Empathy en indicator-me
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/09, 00:21:21 »
Bedankt voor de aanpassing! :)