Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: velleman kaart en pda applicatie  (gelezen 2450 keer)

Offline ercmrj

  • Lid
velleman kaart en pda applicatie
« Gepost op: 2011/09/20, 15:49:05 »
Ik heb een velleman k8055 kaartje gekocht waar je via je usb-uitgang de in en uitgangen op het kaartje aan kan sturen.

Het is me gelukt om een gedownload demo programmaatje (delphi) de kaart te laten werken op de pc.

Nu zou ik de kaart graag aan willen sluiten op mijn pda met windows 2003. Weet iemand of dit überaupt mogelijk is voor iemand die alleen enige programeerervaring heeft met basic en Delphi.

Ik zoek me suf op internet maar ik kan tot dusver niet een GUI vinden die ik enigzins begrijp.

In deze link staan verschillende demo's http://www.velleman.eu/support/downloads/?code=K8055

Misschien dat een van jullie weet welke GUI ik moet installeren om met een van deze demo's een geschikte .exe te maken die op de PDA werkt.

Offline lacer

  • Lid
    • dDbJn3Y
Re: velleman kaart en pda applicatie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/20, 17:37:40 »
Hmmm,  het is hier wel een Ubuntu forum hoor  ;)
1* Ubuntu Mate18.04 op Dell E5540 (1) kernel 4.15.0 > HWE > 5.4.0
2* Ubuntu Mate 18.04 op Dell E5540 (2) kernel 5.0
3* Ubuntu Mate 22.04 + 24.04 op test pc Dell E5550

Offline ercmrj

  • Lid
Re: velleman kaart en pda applicatie
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/20, 19:32:03 »
Kan je met programeertalen die onder ubuntu werken geen programma's maken voor pda die onder windows draaien?

Re: velleman kaart en pda applicatie
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/20, 20:48:46 »
Misschien kan je even bij Arduino op de website kijken.
Lijkt een beetje op jouw Velleman kaartje echter zij hebben diverse tooltjes en software om zelf programma's te maken.
Omdat het ook voor windows geschikt is kan het dezelfde DLL aanroepen misschien ?
http://iprototype.nl/products/arduino/boards/uno

Arduino site zelf
http://arduino.cc/en/Main/ArduinoBoardUno
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: velleman kaart en pda applicatie
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/20, 21:04:45 »
Ik heb er geen ervaring mee.
Misschien dat een van jullie weet welke GUI ik moet installeren om met een van deze demo's een geschikte .exe te maken die op de PDA werkt.
Een .exe is typisch iets voor Windows. Zoiets draaien op Ubuntu kan nog wel met bijv. Wine, maar het bouwen van een .exe wordt meestal lastig (kan uiteraard ook via Wine). Maar er zijn volgens mij gewoon erg weinig tools en mensen die .exe bouwen op Linux. Ik denk dat je beter iets voor Windows zelf kunt zoeken.

Als je toch graag bij Ubuntu wilt blijven zou ik zoals Gandyman zei eens naar een Arduino kijken. De tools hiervoor zijn gebaseerd op Java en daardoor platformonafhankelijk. Draait dus op Ubuntu, Windows, Mac, etc.


Kan je met programeertalen die onder ubuntu werken geen programma's maken voor pda die onder windows draaien?
Het zou dus in principe wel kunnen, maar is volgens mij lastig en wordt weinig gedaan. Moet het perse een .exe zijn? Als je op dat ding Java of Python kunt draaien dan kun je alles op Ubuntu bouwen wat je wilt...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline ercmrj

  • Lid
Re: velleman kaart en pda applicatie
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/21, 08:11:46 »
Gandyman, Leuk kaartje van Arduino maar de demo's zijn te moeilijk voor mij.

Rachid, Of je Java of Python kan draaien op de PDA weet ik niet maar er zitten ook geen demo's bij de velleman kaart in die taal dus dan houdt het voor mij ook op.

Dank voor de antwoorden, dan zal ik het maar eens op een windows forum proberen of die een oplossing weten.

Re: velleman kaart en pda applicatie
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/21, 09:08:00 »
Ik vrees het ergste voor je als je Java en Python al te moeilijk vind.
Borland en C++ zijn denk ik net iets moeilijker.

Een makkelijke oplossing is er niet, je zult jezelf echt moeten verdiepen in de materie wil je iets kunnen brouwen.....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: velleman kaart en pda applicatie
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/21, 10:51:53 »
@ercmrj

Misschien kom je hier wat beter aan je trekken betreffende programmeren voor Windows, daar je zelf al aangeeft ervaring te hebben met Delphi:

http://www.nldelphi.com/forum/
en hier:
http://delphi.about.com/od/beginners/a/delphicourse.htm
« Laatst bewerkt op: 2011/09/21, 12:20:21 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: velleman kaart en pda applicatie
« Reactie #8 Gepost op: 2011/09/21, 12:06:14 »
Gandyman, Leuk kaartje van Arduino maar de demo's zijn te moeilijk voor mij.
De Arduino kun je programmeren met een soort BASIC-achtig taaltje met een syntax a la C++/Java. Als je dat te moeilijk vindt wens ik je veel sterkte. De kans is groot dat je toch echt een beetje zal moeten (leren) programmeren wil je zo'n kaartje aansturen lijkt me.

Succes met je zoektocht verder naar Delphi verder.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: velleman kaart en pda applicatie
« Reactie #9 Gepost op: 2011/09/21, 13:20:34 »
Voor gebruik onder Ubuntu heb je dit nodig: http://libk8055.sourceforge.net/
Voor je Windowsvragen en -problemen kan je beter hulp vragen op een forum voor Windows.
Verder heeft Velleman ook een eigen forum waar je met je vragen terecht kan.