Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: jpg of JPG  (gelezen 530 keer)

jpg of JPG
« Gepost op: 2019/01/06, 13:52:41 »
Ii weet dat het niks mag uitmaken (zegt iedereen) en toch doet het dat. Het deed zich voor bij Xubuntu 16 en nu ook bij versie 18 en ik weet niet wat ik er mee aan moet.  :'(
Een afbeelding uploaden Naar Google voor fotoherkenning) vanuit een willekeurige map met de extensie .jpg wordt door het systeem en door Firefox niet herkend: ik zie de foto niet.
Maak ik er JPG van, dan gaat het probleemloos en zie ik de afbeelding wel.
Sla ik een .jpg op het bureaublad wordt het een zwart vlakje met de letters JPG, verander ik de extensie naar .JPG dan zie ik wel het picto van de foto.
Wie herkend dit gedrag en wat is er aan de hand?
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline vanadium

  • Lid
Re: jpg of JPG
« Reactie #1 Gepost op: 2019/01/06, 15:52:39 »
Het maakt in linux wel wat uit, want linux is hoofdlettergevoelig: JPG is niet hetzelfde als jpg of Jpg. Nu heb ik op Ubuntu 18.10 niet voor wat jij wel voor hebt: in de dialoog voor fotoherkenning van Google zie ik zowel .jpg als .JPG bestanden terug. Die dialoog (in Firefox) toont trouwens "All files", zonder mogelijkheid dit te veranderen.

Re: jpg of JPG
« Reactie #2 Gepost op: 2019/01/06, 17:07:10 »
Het is werkelijk (voor mij) absurd). Uit de dezelfde serie afbeeldingen die ik met gmail krijg en heb opgeslagen zie ik nu wéĺ alle afbeeldingen met een kleine .jpg extensie én ik zie alle pictogrammen van de afbeeldingen. Oók de eerdere foto die ik een .JPG extensie heb gegeven omdat ik 'm eerder niet zag.
Dit probleem heb ik vorig jaar elders gemeld en de aangebvoden oplossing was tijdelijk. Vanmorgen deed het zich weer voor (zie bijgevoegde snap bij laatste bijdrage).
https://itsfoss.community/t/solved-thunar-in-xubuntu-doesnt-show-thumbnails-for-jpg-but-shows-for-jpg-images/1964
Zodra het probleem zich weer voordoet kom ik er in dit topic, met voorbeelden op terug.
Dank.
« Laatst bewerkt op: 2019/01/06, 17:12:39 door Polleke »
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: jpg of JPG
« Reactie #3 Gepost op: 2019/01/13, 09:45:51 »
Vandaag is het weer zover, zie afbeelding en mijn vraag is dus, waarom gebeurd dit?
Het is nu een png maar gebeurd dus ook met JPG of jpg
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen