Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pinguy os  (gelezen 3769 keer)

Offline edwinv

  • Lid
pinguy os
« Gepost op: 2010/08/25, 11:54:34 »
heeft er al iemand eraring met pinguy os
http://pinguy-os.sourceforge.net/

ziet er zeer mooi uit - is gebouwd op ubuntu 10.04.1 minimal - en onderdelen van linux mint

er wordt wel veel standaard geinstalleerd - misschien een beetje teveel

maar heeft er al iemand ervaring mee ?

update -- dit os is eigenlijk een aanvulling op linux mint - het menu is van mint - update is van mint - backup en restore is mint - enz....   packetlijsten zijn ubuntu en mint -- voor mij is dit een luxueuze mint
« Laatst bewerkt op: 2010/08/28, 14:37:25 door edwinv »

Re: pinguy os
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/25, 12:02:53 »
Wow, wat een taalfouten in de introductie tekst.

Maar wat ik ervan begrijp is het gewoon Ubuntu met wat extra programma's en thema's. En het wordt onderhouden door 1 persoon.
Dus: beter gewoon Ubuntu installeren en zelf de extra pakketjes erbij zetten.

Offline Tom

  • Lid
Re: pinguy os
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/26, 22:27:35 »
Nunslaughter < gelijk heeft u of anders Mint , maar Pinguy zie ik ook niet erg zitten.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: pinguy os
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/27, 10:47:28 »
Even reageren op de 2 bovenstaande reakties, natuurlijk is het niets meer dan een aangepaste versie van Ubuntu. Maar dat is Mint in principe ook, dus waarom deze wel wordt aangeraden en Penguy niet is mijn een raadsel (een bestaande distro aanpassen met wat extra's, is geen klus waar je een heel team op hoeft te zetten). Persoonlijk vind ik dat er niks mis met een distro is wanneer er gedacht wordt aan gebruikersvriendelijkheid en functionaliteit. Niet iedereen heeft evenveel zin om aan een systeem te sleutelen, repos door te spitten om het systeem naar zijn zin te maken. Nog een andere kant is dat dit vaak ook een opstapje kan zijn om later toch gewoon een Ubuntu versie te installeren en deze aan te vullen met misschien wel de programma's die je in Mint of in dit geval Penguy gebruikt. Een klein dingetje tot slot, wanneer we met zijn allen roepen van dat we het niet moeten doen en vast blijven houden aan het oude, was er dan ooit zoiets als Ubuntu gekomen? Volgens mij zaten we nu dan op een Debian forum of ehh... met Minix te werken ;)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Phr3ak

  • Gast
Re: pinguy os
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/27, 10:48:13 »
En ubuntu is een aangepaste versie van Debian .. Dusss !?  :evil:

Offline Tom

  • Lid
Re: pinguy os
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/27, 12:01:01 »
Even reageren op de 2 bovenstaande reakties, natuurlijk is het niets meer dan een aangepaste versie van Ubuntu. Maar dat is Mint in principe ook, dus waarom deze wel wordt aangeraden en Penguy niet is mijn een raadsel (een bestaande distro aanpassen met wat extra's, is geen klus waar je een heel team op hoeft te zetten). Persoonlijk vind ik dat er niks mis met een distro is wanneer er gedacht wordt aan gebruikersvriendelijkheid en functionaliteit. Niet iedereen heeft evenveel zin om aan een systeem te sleutelen, repos door te spitten om het systeem naar zijn zin te maken. Nog een andere kant is dat dit vaak ook een opstapje kan zijn om later toch gewoon een Ubuntu versie te installeren en deze aan te vullen met misschien wel de programma's die je in Mint of in dit geval Penguy gebruikt. Een klein dingetje tot slot, wanneer we met zijn allen roepen van dat we het niet moeten doen en vast blijven houden aan het oude, was er dan ooit zoiets als Ubuntu gekomen? Volgens mij zaten we nu dan op een Debian forum of ehh... met Minix te werken ;)
U heeft vrijheid van keuze dus geen probleem toch.
Ubuntu heeft een heel leger van Dev´s achter zich dus security.
Mint heeft er natuurlijk bijlange niet zo veel maar draait toch ook al wat jaartjes mee security idem.
Penguy  weet ik niet , ik weet alleen er zijn veel bijgekomen en ook veel vertrokken.
Maar probeert u hem wie weet ,denk verder niet dat er hier al mensen zijn die hem gebruiken ?.
En als u hem gebruikt is een gebruikers feedback natuurlijk leuk om te lezen .. ben benieuwd dus. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: pinguy os
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/27, 13:40:42 »
U heeft vrijheid van keuze dus geen probleem toch.
Ubuntu heeft een heel leger van Dev´s achter zich dus security.
Mint heeft er natuurlijk bijlange niet zo veel maar draait toch ook al wat jaartjes mee security idem.
Penguy  weet ik niet , ik weet alleen er zijn veel bijgekomen en ook veel vertrokken.
Maar probeert u hem wie weet ,denk verder niet dat er hier al mensen zijn die hem gebruiken ?.
En als u hem gebruikt is een gebruikers feedback natuurlijk leuk om te lezen .. ben benieuwd dus. :D

Wanneer men de basis van Ubuntu kopieert en het zelf niet verknalt lijkt het me dat de security hetzelfde blijft. Penguy pretendeert niet een eigen systeem te zijn, maar een aangepaste Ubuntu. Of is het zo dat wanneer ik een remaster maak van mijn Ubuntu waar ik Evolution heb vervangen door Thunderbird dat het een stuk onveiliger is? Ach en hem eens te testen vanaf een live sessie kan geen kwaad, wie weet doe ik nog een paar ideetjes op :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline edwinv

  • Lid
Re: pinguy os
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/27, 18:25:27 »
ik heb pinguy even geinstalleerd op mijn acer netbook en dit draait prima - er wordt standaard een heleboel programma's geinstalleerd die ik zelf niet zou installeren, maar voor een nieuwe gebruiker is dit toch een volledig out of the box werkend systeem dat er ook  nog prachtig uitziet -

zelf zou ik het niet kunnen om bijvoorbeeld docky te installeren (met hulp van dit forum natuurlijk wel) -
het is een kwestie van smaak, maar ik denk dat een fervente windowsgebruiker dit systeem zeker zou uitproberen -

verder herken ik er heel veel mint in (zoals de updater) -

ik vind het een goede distro - zeker een aanrader