Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cream bash IDE (VIM voor dummies)  (gelezen 3139 keer)

Cream bash IDE (VIM voor dummies)
« Gepost op: 2011/03/14, 10:33:12 »
Gezien ik graag met een moderne IDE werk maar het ook weer nutteloos vind om een super groot pakket te installeren om wat scripts te schrijven ben ik maar naar een middenweg gaan zoeken.  Gezien de kracht van editors zoals VIM me wel aanspreekt maar ik ook graag gebruik maak van de moderne grafische opties zoals snelkoppelingen in menu's en simpelweg scrollen en selecteren zoals je dat gewend bent van een moderne editor ben ik na een dagje installeren en proberen al snel geĆ«indigd met Cream, een soort van VIM voor dummies die gewoon als een moderne grafische editor kan werken maar ook volledig i VIM modus kan draaien zodatje ook de VI commando's gewoon kan uitvoeren. Kortom, het beste van 2 werelden in 1.

Natuurlijk mist Cream nog wel wat functionaliteit als je dez als IDE wil gaan gebruiken dus heb ik me nog een dagje rot gezocht naar passende plugins die ook zowel grafisch als in commando modus werken. Vooral het vinden van een sessie management plugin die herkend word door Cream en gemakkelijk is in gebruik en installatie heeft nogal wat uurtjes geduurd. Uiteindeljk heb ik dan toch en goede plugin gevonden en kunnen er ook sessies worden geladen en opgeslagen.

Ook heb ik Cream nog verder uitgebreid met de Bash IDE plugin om het spulletje compleet te maken. En zodat ikzelf en jullie in het vervolg niet meer hoeven te zoeken en prutsen om dit prettige setje bij elkaar te verzamelen heb ik er maar meteen wat pakketjes van gedraaid.

LINKJE
« Laatst bewerkt op: 2011/03/14, 10:35:04 door socialdefect »
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN