Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu interface aanpassen  (gelezen 1198 keer)

stampertje

  • Gast
ubuntu interface aanpassen
« Gepost op: 2007/09/18, 15:02:53 »
heb al opgemerkt dat je duizend en 1 dingen kunt aanpassen en veranderen aan het interface van ubuntu. maar door de bomen zie ik het bos niet meer :( (beryl heb ik al deftig uitgeprobeerd)
nu zou ik graag weten wat zijn de beste tools/manieren om je interface aan te passen.

ik ben ook op zoek achter een alternatief voor objectdock. IS toch iets waar ik erg tevreden van was om mij grote hoeveelheid pictogrammen te verbergen :p standaard zag je dit klikkie1 en bij het over een tag gaan kwam het menu te voorschijn klikkie2.

ubuntu interface aanpassen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/18, 15:21:19 »
ahja object dock...die heb ik ook op mijn windows...ik heb nog altijd geen dock gevonden die mij hetgene kan geven als objectdock...zeker niet zonder beryl/compiz...


ik heb bij mij gewoon het theme en icon theme en dergelijke aangepast...op www.gnome-look.org vind ge heel wat fijne dinge...

ubuntu interface aanpassen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/18, 20:42:43 »
Qua functionaliteit kun je volgens mij heel wat doen met de panelen hoor - via opberglades ofzo.
Alleen ziet het er natuurlijk nooit zo supergelikt en strak uit!
Tja.....

Taygeto

  • Gast
ubuntu interface aanpassen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/18, 21:26:26 »
Kwam dit tegen op het net. Het is een stacks-applet voor awn (zoals de stacks bij het Leopard dock). Het is nog in volle ontwikkeling, maar de resultaten zien er veelbelovend uit. Ik heb het zelf wel nog niet aan de praat gekregen, ik kan zonder problemen compileren, maar de applet is nergens te vinden. Ik zoek alvast voort.

Edit: lukt me niet om de applet te installeren, iemand een idee?

stampertje

  • Gast
ubuntu interface aanpassen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/19, 17:37:21 »
iemand die nog goeie proggies of nutggie sites weet?