Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LiveDVD probleem met GeForce 6600GT: Xserver garbled!  (gelezen 1005 keer)

foxmulder

  • Gast
LiveDVD probleem met GeForce 6600GT: Xserver garbled!
« Gepost op: 2006/03/05, 10:18:44 »
Hoi,

Ik wilde graag Ubuntu 5.10 opm mijn PC zetten dus heb ik de LiveDVD gedownload (die heeft zowel de live versie als de installatie optie).

Het hele proces van starten gaat goed tot het moment dat de Xserver & Gnome opgestart worden: dan is m'n display geheel garbled en zit er niks anders op dan om via CTRL-F1 naar een terminal te gaan en te rebooten (die terminal laat ie uiteraard wel goed zien).

Je zult begijpen: ik vrees dus dat dit ook gaat gebeuren als ik 'm 'echt' installeer.

Als ik andere LiveCD of DVD distro's gebruik (b.v. SUSE LIVE, Kanotix, Knoppix, Mandriva Live) dan gaat het allemaal goed. Kortom: niet zo'n beste beurt dus.

Voor alle duidelijkheid, dit zijn m'n specs:

Pentium P4 2.8ghz HT
1gb ram
160gb HD
GeForce 6600GT (nb: dit is de AGP 8x versie en niet de PCie versie)

Monitor: Acer 17" AL1715 flatscreen

Vraag: is er ergens in te stellen welke hardware en settings hij kiest voor de Xserver voor zowel de Live als echte install???

Rasheed

  • Gast
LiveDVD probleem met GeForce 6600GT: Xserver garbled!
« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/05, 13:00:32 »
De mogelijkheid bestaat natuurlijk ook dat er tijdens het downloaden van het ISO bestand of tijdens het branden van de DVD iets is misgegaan. Heb je die mogelijkheden al uitgesloten?

foxmulder

  • Gast
LiveDVD probleem met GeForce 6600GT: Xserver garbled!
« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/05, 13:07:09 »
Citaat van: Rasheed
De mogelijkheid bestaat natuurlijk ook dat er tijdens het downloaden van het ISO bestand of tijdens het branden van de DVD iets is misgegaan. Heb je die mogelijkheden al uitgesloten?
Ja. Aangezien ik altijd de checksum controleer is die kans dus 0%