Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie externe harde schijf in Ubuntu door beginneling  (gelezen 783 keer)

flyingdoc

  • Gast
Installatie externe harde schijf in Ubuntu door beginneling
« Gepost op: 2008/07/05, 23:39:04 »
Hoi, ik heb een probleem,

Sinds mijn windows xp door unclean shutdown niet meer draaien wil, bestuur ik mijn computer met Ubuntu vanaf een cd. Ik kan net genoeg met Ubuntu om mijn oude harde schijf te 'mounten' zodat ik bij mijn gegevens kan. Nu heb ik het plan om een externe harde schijf te gebruiken om mijn data veilig te stellen, Op mijn interne harde schijf wil ik dan Windows weer installeren, zonder het gevaar te lopen door mijn gepruts alles kwijt te raken;)

Mijn vraag is nu: zal Ubuntu de harde schijf (net als mijn usb stick) meteen herkennen, zodat ik mijn data daar naar toe weg kan schrijven? Of moet ik daarvoor extra acties ondernemen? En is het zowiezo een wijs plan?

Vast hartelijk bedankt voor de hulp!

Raymond.

Installatie externe harde schijf in Ubuntu door beginneling
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/05, 23:58:03 »
In de meeste gevallen zal hij je externe harde schijf gewoon herkennen en mounten.
Hoogstens moet je in Locaties in de linkerkolom een keer dubbelklikken op de naam van je externe schijf.
En ja, het is een goed idee.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Installatie externe harde schijf in Ubuntu door beginneling
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/06, 00:00:45 »
Allereerst welkom op dit forum ;)

Wat jij wilt kan op zich prima. Ubuntu live-cd opstarten, externe schijf aansluiten, en de bestanden oversluizen van de interne schijf naar de externe. En, je kan het altijd eerst proberen. Gewoon die schijf aansluiten en kijken of Ubuntu dat automatisch herkend.

mvg,

kebabfish

edit: te laat :|
Op de chat te vinden als debiantux