Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Samba server met active directory  (gelezen 1515 keer)

rpr

  • Gast
Samba server met active directory
« Gepost op: 2006/12/07, 15:15:28 »
Ik ben op zoek naar een goede gids om een samba server op te zetten die met active directory communiceert.
Bedoeling is een windows 2000 server te vervangen door een ubuntu.

Dus wat ik eigelijk zoek is:
1. Een installatie gids voor het opzetten van samba met active directory.
2. Hoe je bepaalde gebruikers van active directory dan rechten geeft op een directory.

Alvast bedankt voor de hulp.

Samba server met active directory
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/07, 15:25:35 »
Even een correctie in mijn post.
Er zijn namelijk 2 mogelijkheden, die je natuurlijk allebij kan gebruiken naast elkaar.
De 1e die van Pivni werkt en is uitgebreid getest.
De 2e die van mij is eigenlijk een ad-on om Samba op een andere manier te beheren via SWAT.
Die kan je ook installeren dan kan je altijd op 2 verschillende manieren de boel onder controle houden.

############################################################################
Methoden 1
Introductie:

Al een geruime tijd ben ik bezig om samba werkende te krijgen op mijn Linux (Ubuntu) server/fileserver.
Na flink zoeken met Google voor een oplossing, heb ik veel topics gevonden met hetzelfde of bijna hetzelfde probleem die ik had.
Veel mensen zien een zeer belangrijk ding over het hoofd of vergeten het, maar als je het weet dan is het zo als altijd
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

rpr

  • Gast
Samba server met active directory
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/08, 12:17:21 »
Bedankt voor de info maar een standaard samba server is geen probleem bij mij.
Het probleem zit hem erin om deze te koppelen met active directory. Zodat bepaalde groepen in bepaalde mappen geraken zonder dat deze afzonderlijk nog op de linux moeten worden aangemaakt.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Samba server met active directory
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/08, 13:44:33 »
Aha Hmz ...

Dus als ik het goed begrijp wil je met een auto van Den Haag naar Amsterdam rijden zonder dat er een weg naar toe is. ??

Als je mijn post goed gelezen had zag je dat dit niet ging over hoe een standaard samba server te installeren,

Maar hoe je gebruikers danwel groepen kan toewijzen aan active directory's met hun eigen rechten.

Je vraag was:
Citaat
Dus wat ik eigelijk zoek is:
1. Een installatie gids voor het opzetten van samba met active directory.
2. Hoe je bepaalde gebruikers van active directory dan rechten geeft op een directory.
En op bovenstaande manier zal je het moeten doen, er lijkt me geen andere weg mogelijk.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D