Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pictogram Galaxy in LO  (gelezen 1145 keer)

Offline dickieb

  • Lid
pictogram Galaxy in LO
« Gepost op: 2020/08/23, 15:35:24 »
Beste forumleden,


Ik worstel net als in 2015 - zie https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=95403.msg970780#msg970780 - met het installeren van het pictogram Galaxy in LO (Calc).

Ik zou niet weten wat ik fout doe. Galaxy is geïnstalleerd vanuit de software, maar ik heb in LO Calc alleen maar de keuze uit Colibre en Tango.

 

Offline vanadium

  • Lid
Re: pictogram Galaxy in LO
« Reactie #1 Gepost op: 2020/08/23, 16:36:36 »
Misschien heb je de "snap" versie van Libreoffice geïnstalleerd. Die heeft geen toegang tot de systeembreed geïnstalleerde iconen. Doe eens in de terminal "snap list". Als Libreoffice ertussen staat, weet je meteen dat het een snap installatie is.

In de snap versie kan die die pictogrammen niet zomaar gebruiken: dat zou vereisen dat die pictogrammen ook via een snap pakket geïnstalleerd worden.

Offline dickieb

  • Lid
Re: pictogram Galaxy in LO
« Reactie #2 Gepost op: 2020/08/23, 16:56:19 »
Dank voor de reactie.

Ik heb snap list (dus zonder de aanhalingstekens, maar met spatie), "snap list" (met aanhalingstekens en met spatie) en "snaplist" (met aanhalingstekens en zonder spatie) in de terminal ingevoerd.
In alle gevallen krijg ik de melding opdracht niet gevonden.



Re: pictogram Galaxy in LO
« Reactie #3 Gepost op: 2020/08/23, 17:27:32 »
Dank voor de reactie.

Ik heb snap list (dus zonder de aanhalingstekens, maar met spatie), "snap list" (met aanhalingstekens en met spatie) en "snaplist" (met aanhalingstekens en zonder spatie) in de terminal ingevoerd.
In alle gevallen krijg ik de melding opdracht niet gevonden.




https://snapcraft.io/docs/getting-started#heading--listing
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

nahjo

  • Gast
Re: pictogram Galaxy in LO
« Reactie #4 Gepost op: 2020/08/23, 17:35:11 »
Dank voor de reactie.

Ik heb snap list (dus zonder de aanhalingstekens, maar met spatie), "snap list" (met aanhalingstekens en met spatie) en "snaplist" (met aanhalingstekens en zonder spatie) in de terminal ingevoerd.
In alle gevallen krijg ik de melding opdracht niet gevonden.

Linux Mint heeft geen snap maar flatpak.

Offline vanadium

  • Lid
Re: pictogram Galaxy in LO
« Reactie #5 Gepost op: 2020/08/23, 19:33:58 »
Dit bericht staat goed onder "Andere distributies" (wat ik niet gezien had), maar het is toch goed te melden welke distributie je hebt. Er zijn meer distributies dan alleen Mint. Dan geldt een gelijkaardige check: mogelijk is jou LibreOffice via flatpak geïnstalleerd.

Offline dickieb

  • Lid
Re: pictogram Galaxy in LO
« Reactie #6 Gepost op: 2020/08/24, 10:38:27 »
Allen bedankt voor de reactie.
Het wordt mij wat te technisch: ik kan met ICT omgaan, maar ben zeker geen ster op het gebied van software en  technische aspecten van een computer.

Wat moet ik nu doen?

Offline vanadium

  • Lid
Re: pictogram Galaxy in LO
« Reactie #7 Gepost op: 2020/08/24, 11:21:58 »
Allen bedankt voor de reactie.
Het wordt mij wat te technisch: ik kan met ICT omgaan, maar ben zeker geen ster op het gebied van software en  technische aspecten van een computer.

Wat moet ik nu doen?
Het Galaxy-thema blijkt niet meer onderhouden, en zit daarom niet meer in Libreoffice. Je zou Karasa Jaga kunnen proberen, ook een 3D iconen thema. Er bestaat nu wel een Libreoffice extensie om dat iconenthema in nieuwere versies te installeren.

Ik raad aan Karasa Jaga te proberen, of één van de andere thema's die standaard beschikbaar zijn (onder "Extra - Opties", in linker paneel onder "Libreoffice", "Beeld". Je went snel aan een ander iconenthema.
« Laatst bewerkt op: 2020/08/24, 15:54:32 door vanadium »

Offline dickieb

  • Lid
Re: pictogram Galaxy in LO
« Reactie #8 Gepost op: 2020/08/24, 14:26:51 »
Ik heb er toch voor gekozen om Galaxy te gebruiken. Het downloaden van de site die u opgaf ging goed en het installeren ook.

Weer bedankt voor de moeite en het uitzoekwerk.