Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Winex [OPGELOST]  (gelezen 8336 keer)

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Winex
« Reactie #25 Gepost op: 2009/07/21, 12:32:37 »
De CD wordt meestal herkent door Wine. Maar, bij sommige spellen wordt er nog extra software geïnstalleerd om te zorgen dat het spel niet gekopieerd kan worden of te zorgen dat er niet kan vals gespeeld worden in online spellen. Deze software is vaak de spelbreker.

Re: Winex
« Reactie #26 Gepost op: 2009/07/23, 20:08:21 »
Ik ken de meeste wetten ook wel, maar er zijn zoveel wetten dat ik ze niet allemaal ken.
Ik zie trouwens nergens in artikel 10 iets wat met NO-CD cracks te maken heeft.

Offline siegi

  • Lid
Re: Winex
« Reactie #27 Gepost op: 2009/07/24, 00:36:22 »
Meeste wetten? Enig idee hoeveel wetten er zijn? Ik vind het zelf al moeilijk om een klein beetje de regelgeving te kennen voor mijn vakgebied.

even opgezocht.
artikel 29a
Dit stukje lijkt me nogthans ook no cd cracks in een grijs gebied te brengen. Een no cd-crack is namelijk bedoeld tot het omzeilen van een bepaalde beveiliging.
In zekere zin maak je een kopie van de software op de computer om zo zonder de cd te kunnen werken.
Citaat
#

Voor de toepassing van dit artikel wordt onder «technische voorzieningen» verstaan technologie, inrichtingen of onderdelen die in het kader van hun normale werking dienen voor het voorkomen of beperken van handelingen ten aanzien van werken, die door de maker of zijn rechtverkrijgenden niet zijn toegestaan. Technische voorzieningen worden geacht «doeltreffend» te zijn indien het gebruik van een beschermd werk door de maker of zijn rechtverkrijgenden wordt beheerst door middel van toegangscontrole of door toepassing van een beschermingsprocédé zoals encryptie, vervorming of andere transformatie van het werk of een kopieerbeveiliging die de beoogde bescherming bereikt.
#

2.Degene, die doeltreffende technische voorzieningen omzeilt en dat weet of redelijkerwijs behoort te weten, handelt onrechtmatig.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/24, 00:45:35 door siegi »

Re: Winex
« Reactie #28 Gepost op: 2009/07/24, 20:04:28 »
Nog beter is dit:

http://www.euro-copyrights.org/index.php/1/37

Ik ken best wat wetten hoor, is gewoon een kwestie van willen leren ;)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Winex
« Reactie #29 Gepost op: 2009/07/25, 00:25:26 »
In de link die Vistaus noemt staat:
Het gebruiken van cracks voor softwarebeveiliging “ het omzeilen “ wordt niet in de wet genoemd. In ieder geval is dat niet strafbaar. Toch is het denkbaar dat een rechter onder omstandigheden zal oordelen dat omzeilen onrechtmatig is, waardoor de rechthebbende een schadevergoeding kan eisen. Tot nog toe is dat echter niet gebeurd.

Dit heeft NIETS met Ubuntu te maken. Ubuntu staat voor vrije software maar dat is iets anders dan gesloten software "vrij" maken door de beveiliging te omzeilen. Kortom ik sta helemaal achter de opmerking van Cumulus007:
Dat is illegaal, daar gaan we je niet mee helpen.
Dus aub ga on-topic!
Klik links bovenin op Documentatie

Offline keanu

  • Lid
Winex
« Reactie #30 Gepost op: 2009/08/01, 22:02:15 »
ik heb het via een andere manier gedaan die mij beter lukte: "virtualbox".
hier kreeg ik mijn spel niet op geinstaleerd.

allemaal toch bedankt voor de informatie.
grtzzzzz keanu