Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine upgraden  (gelezen 1051 keer)

Offline John K

  • Lid
Wine upgraden
« Gepost op: 2008/11/06, 18:22:11 »
Ik heb bijna geen programma dat werkt onder Wine, nu heb ik eens ergens gelezen dat je DLL kunt installeren in Wine? Weet ioemnad hoe dit werkt? Of is er een goed alternatief voor Wine?

John K

Wine upgraden
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/06, 18:24:46 »
Je plaatst de DLL in de map waarin deze geïnstalleerd moet worden, meestal is dat ~/.wine/drive_c/Windows/system32

Vervolgens kan de DLL, indien nodig, nog geconfigureerd worden in het controlepaneel van Wine.

Offline Jakke5

  • Lid
Wine upgraden
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/06, 18:34:28 »
Sorry, John K, even tussendoor het volgende :
Over Wine gesproken: bij Configuratie tab Geluid knop geluidstest bevriest Wine. Niets (van Wine)reageert nog. Gelukkig werkt de rest van de programma's nog gewoon door. Iemand een idee wat er gebeurt? En wat er aan kan gedaan worden?

Wine upgraden
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/06, 20:00:08 »
Hallo John K, om welke programma's gaat het? En onder Linux is er geen ander alternatief, ja via Virtualbox oid alsnog Windows draaien. Of een dual boot.

Offline John K

  • Lid
Wine upgraden
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/07, 11:36:49 »
Het gaat over zeer simpele programma's, zoals Davilex, Officenet Extra, Officecenter Labelmaker, visitekaartjesprogje etc. Wat ik niet snap, is wanneer er wel complexe spelletjes op Wine draaien, Wine toch moeite  heeft met kleine progjes. Meerdere programma's installeren wel met Desktop-icon, maar openen niet (met een error, dat de programmabestanden of locatie niet konden worden gevonden etc.)

John K

Wine upgraden
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/07, 13:15:35 »
Desktop Icon is een bekende bug.

Offline jemark

  • Lid
Wine upgraden
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/07, 13:40:57 »
Citaat van: John K
Ik heb bijna geen programma dat werkt onder Wine, nu heb ik eens ergens gelezen dat je DLL kunt installeren in Wine? Weet ioemnad hoe dit werkt? Of is er een goed alternatief voor Wine?

John K
voor Wine troubleshooting kun je hier kijken:
http://wiki.winehq.org/FAQ#head-13df66c18b6efa2231f44e11d1e31a1479c880f5

Er bestaat ook nog winetricks, een script waarmee je verschillende runtime libraries  mee kan installeren
http://wiki.winehq.org/winetricks