Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internetinstellingen Telfort in Ubuntu  (gelezen 1158 keer)

Offline canti

  • Lid
internetinstellingen Telfort in Ubuntu
« Gepost op: 2008/08/01, 09:47:00 »
Nu zag ik pas dat de andere topic waar ik mijn vraag gepost heb, gemarkeerd is als opgelost. Vandaar dat ik nu deze nieuwe topic open.

Kan iemand mij de correcte Ubuntu-instellingen voor internetverbinding via Telfort aangeven? Het is mij niet gelukt om over te stappen van Planet naar Telfort, omdat internetverbindingen dan veranderd moeten worden. Hoe kan ik het beste doen?

canti

edit: de modem is gedraad, dus hier worden niet om wireless-instellingen gevraagd

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
internetinstellingen Telfort in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/01, 10:05:17 »
Heb je geen gegevens en een handleiding gekregen van Telfort?

Offline canti

  • Lid
internetinstellingen Telfort in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/01, 10:08:08 »
Jawel, ik heb gebruikersinformatie en zo gekregen. En handleiding die echter op windows en mac gericht is.

Ik heb wel verbinding met modem, maar geen internet.

Offline canti

  • Lid
internetinstellingen Telfort in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/01, 17:08:32 »
Het probleem heeft vanmiddag zichzelf opgelost. De afgesproken datum voor de overstap van Planet naar Telfort was 1 augustus (vandaag dus). Kennelijk was de internetverbinding vanmorgen nog niet gereed, vanmiddag dus wel. Ik had vanmorgen veel tijd besteed aan instellingen voor internet, wat achteraf niet nodig was. De (gedraade) verbinding werkt vanzelf feilloos.

Daarnaast had ik pas op het eind van de middag een werkend e-mailbox. Telkens gaf het aan dat username en/of password verkeerd was. Maar op het laatst zijn de inloggegevens opeens geaccepteerd.

Telfort was beetje langzaam vandaag, maar goed, de verbinding is er en mailbox werkt! Ben benieuwd hoe het nu verder gaat!

Hartelijke groeten en een fijn weekend toegewenst!

canti