Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: raar firefox probleem  (gelezen 439 keer)

Offline Atwist

  • Lid
raar firefox probleem
« Gepost op: 2015/09/20, 10:00:30 »
Mijn vrouw is nu ook overstag en draai nu dual boot met win8 en Kubuntu.
Nu loop zij tegen het probleem aan dat zij met Kubuntu en firefox 3 keer verkeerder pin op een site heeft ingegeven en haar account is geblokkeerd en krijgt de melding "Neem contact op met de beheerder".
Maar als zij nog even op Win8 werkt en gaat naar de site dan komt zij wel op haar account.
Weer terug op Kubuntu is de account geblokkeerd.

Genomen maatregelen:
Cookies verwijderd
De hele geschiedenis verwijderd met alle optie aan (cookies, formuliergegevens,.......)

Aan het IP adres kan het ook niet liggen, hebben namelijk een vast IP van provider en ook het IP op netwerk is vast.

Heeft iemand een verklaring hiervoor en eventueel een oplossing.
 
Andreas                       Ik ben blij dat ik Linux Mint 17.2 heb leren kennen

Mijn excuus voor de vele Windows termen, moet nog leren Linux denken.

Re: raar firefox probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2015/09/20, 19:58:34 »
Om welke site gaat het?

Re: raar firefox probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2015/09/20, 20:23:27 »
Installeer eens Chromium op je Kubuntu en test die site nog eens. Mogelijk is een combinatie IP en Browserdetectie te reden van het blokkeren op je account (zou kunnen hoor) .

Met Chromium heb je meteen een geheel andere browser en mocht het dan werken kan je toch verder/.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: raar firefox probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2015/09/20, 20:38:42 »
Wat Joris zegt kun je het beste eerst proberen. Een andere optie is User Agent Switcher (add-on voor Firefox). Daarmee kun je doen alsof je een andere browser gebruikt.

Offline Atwist

  • Lid
Re: raar firefox probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2015/09/21, 07:26:13 »
Citaat
Om welke site gaat het?

Rabobank.nl

Citaat
Een andere optie is User Agent Switcher (add-on voor Firefox)

Dat ga ik eens proberen.

En anders wat Joris zegt, "Chromium" installeren.

Ga hiermee aan het werk, bericht volgt.

alvast mijn dank.

Andreas                       Ik ben blij dat ik Linux Mint 17.2 heb leren kennen

Mijn excuus voor de vele Windows termen, moet nog leren Linux denken.

Offline Tom

  • Lid
Re: raar firefox probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2015/09/21, 07:35:12 »
3 keer het verkeerde nummer (Rabobank) tja beter contact met de bank opnemen ,want van daar zal het gesperd zijn ,niet door FF.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: raar firefox probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2015/09/21, 09:31:30 »
3 keer het verkeerde nummer (Rabobank) tja beter contact met de bank opnemen ,want van daar zal het gesperd zijn ,niet door FF.

Het gekke is dat TS zegt dat het onder Win8 wèl gaat. Dat is dan wel weer gek.

Ook gek is dat als Firefox even niet meewerkt, altijd het advies wordt gegeven om Chromium/Chrome te installeren. Waarom? Moeten we echt meteen aan de Google? Nee toch?

Even naar de homemap, verborgen bestanden zichtbaar maken met de toetscombinatie "CTRL + H", zoeken naar het mapje ".mozilla" (inderdaad: met een puntje ervoor), deze weggooien en Firefox opnieuw opstarten. Voila, en Firefox werkt weer met een vers profiel, en eigenlijk zijn daarmee alle problemen normaliter opgelost.

Voordat je dat doet wel even van tevoren je bladwijzers exporteren, want anders ben je die kwijt.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Atwist

  • Lid
Re: raar firefox probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2015/09/21, 15:07:41 »
Heb voor de optie van Marqeaux gekozen het zekere voor het onzekere.

Mag ik jullie hartelijk danken ook namens mijn vrouw.
Andreas                       Ik ben blij dat ik Linux Mint 17.2 heb leren kennen

Mijn excuus voor de vele Windows termen, moet nog leren Linux denken.

Re: raar firefox probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2015/09/21, 15:24:59 »
Graag gedaan hoor!   ;)

Mogen we hieruit concluderen dat je de instructie hebt opgevolgd, je na het opstarten van Firefox geen problemen meer hebt met het inloggen op de Rabobank website, en het probleem hiermee is opgelost? Zo ja, dan mag je dit draadje als "opgelost" markeren.  :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Atwist

  • Lid
Re: raar firefox probleem
« Reactie #9 Gepost op: 2015/09/21, 16:08:56 »
Inderdaad, mijn vrouw kan gewoon weer inloggen.

Zat ergens in firefox iets verkeerd maar wat is de vraag.

De vraag is opgelost
Andreas                       Ik ben blij dat ik Linux Mint 17.2 heb leren kennen

Mijn excuus voor de vele Windows termen, moet nog leren Linux denken.