Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Teamviewer Ubuntu naar Windows  (gelezen 1565 keer)

Teamviewer Ubuntu naar Windows
« Gepost op: 2011/03/20, 19:21:20 »
Hallo Ubunters,

Werk met Ubuntu 10.10 Teamviewer 6.0 gedownload.  (Oostenrijk duits)
Mijn zoon heeft windows 7 teamviewer gedownload.  (Nederland)
Verbinding goed ik kan in zijn computer kijken maar hij niet bij mij.
Hij krijgt een zwaart beeld .
Ik zal waarschijnlijk iets fout hebben ingesteld maar wij komen er niet achter wat fout is.
Heeft iemand een idee???

groeten

Bram uit Tirol

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Teamviewer
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/20, 20:20:26 »
Ik heb het zelfde. Ik kan vanaf Ubuntu op ieder systeem kijken maar vanuit Windows niet op de Linux systemen.
Ik weet niet hoe teamviewer werkt maar ik denk dat het komt vanwege hoe de schijf geformatteerd is. 

Offline ivo

  • Lid
Re: Teamviewer
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/20, 21:44:27 »
Ik heb het zelfde. Ik kan vanaf Ubuntu op ieder systeem kijken maar vanuit Windows niet op de Linux systemen.
Ik weet niet hoe teamviewer werkt maar ik denk dat het komt vanwege hoe de schijf geformatteerd is. 

Nee, het heeft niets te maken met hoe je schijf geformatteerd is. Hoe kom je op dat idee?
Jouw "tegenpartij" start teamviewer op een krijgt van een TeamViewer server een ID en password.
Vervolgens start jij Teamviewer en deze maakt óók een verbinding met die teamviewer server.
Jij tikt het ID en password in dat je hebt gekregen, de Teamviewer server herkent dat en verbindt jullie sessies aan elkaar.
Dat gaat allemaal over http, TCP poort 80 dus.
Het heeft dus alles met netwerkinstellingen te maken. Echter wanneer je vanaf die Windows PC gewoon met een browser kunt internetten dan zou teamviewer ook moeten werken.
Heb je wellicht op je Linux systeem de firewall aan staan? Zo ja, staat die open voor poort 80?

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Teamviewer Ubuntu naar Windows
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/28, 20:36:54 »
Hallo Ubunters,

Heb Teamviewer 6 op mijn Laptop geinstalleerd Linux Versie werkt goed in een richting  dus doen wij wat fout.
Mijn zoon heeft windows 7 ik heb Ubuntu 10.10.32 bit
Verbinding werkt ik kan bij mijn zoon op de Laptop komen maar hij niet op mijn Laptop.
Wat doen wij fout ???????

bedankt maar weer

Bram

Offline ivo

  • Lid
Re: Teamviewer Ubuntu naar Windows
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/28, 22:25:37 »
Windows firewall?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Teamviewer Ubuntu naar Windows
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/29, 08:26:36 »
Misschien een domme opnerking van mijn kant...

Je weet dat als je eenmaal een verbding hebt deze maar in 1 richting te gebruiken is? Dus dat als je zoon jouw PC over wil nemen hij een nieuwe verbinding moet maken met de inloggegevens die op jouw scherm staan?

Ik kan vanaf mijn iPad mijn PC prima benaderen. Ubuntu - tablet van Apple word het dan (net echt)..,