Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan wifi niet aanzetten HP NC 4600 na installatie mint maya  (gelezen 1093 keer)

Kan wifi niet aanzetten HP NC 4600 na installatie mint maya
« Gepost op: 2014/11/29, 22:50:23 »
Goedendag,

Ik wilde Linux eens uitproberen en heb dit geinstalleerd op een oud laptopje HP Compaq NC4200. De Wifi wil echter (nog) niet werken. Internet bedraad wel.

mvdh@mvdh-HP-Compaq-nc4200-PA750AV ~ $ lspci -vnn | grep Network
02:04.0 Network controller [0280]: Intel Corporation PRO/Wireless 2200BG [Calexico2] Network Connection [8086:4220] (rev 05)
mvdh@mvdh-HP-Compaq-nc4200-PA750AV ~ $ iwconfig
lo        no wireless extensions.

eth1      IEEE 802.11bg  ESSID:off/any 
          Mode:Managed  Channel:0  Access Point: Not-Associated   
          Bit Rate:0 kb/s   Tx-Power=off   Sensitivity=8/0 
          Retry limit:7   RTS thr:off   Fragment thr:off
          Power Management:off
          Link Quality:0  Signal level:0  Noise level:0
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

eth0      no wireless extensions.

mvdh@mvdh-HP-Compaq-nc4200-PA750AV ~ $

Het zegt mij allemaal niets, ben een beginner. Op het laptopje zit een extra aan/uit knop voor externe verbindingen, die staat aan, en laptop geeft aan (ledje brandt) dat die verbindingen mogelijk zouden moeten zijn. Onder instellingen/netwerken echter staat de vliegtuigmodus op aan en spring ook weer terug op aan. Zowel in de vliegtuigmodus aan, als uit, kan ik het schuifje van wireless netwerk niet op aan krijgen. Ik krijg dus ook geen wifi.
In het stuurprogrammavenster wordt geen enkel hardware of driver genoemd om te updaten. Ik dacht dat het intell kaartje eigenlijk geen problemen zou mogen geven. Iemand een idee waar ik het in zou kunnen zoeken? Mischien maak ik wel een hele basic fout?


« Laatst bewerkt op: 2014/11/30, 00:30:58 door TopGear »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kan wifi niet aanzetten HP NC 4600 na installatie mint maya
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/29, 23:04:16 »
Stuurprogje is goed, daar ligt het niet aan..... Het gaat om het aanzetten.

Probeer dit eens:
https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Zet-de-kaart-aan
(punt 2.3, linkerkolom)

Re: Kan wifi niet aanzetten HP NC 4600 na installatie mint maya
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/29, 23:09:43 »
Als het een oud laptopje is, kan het ook dat de antenne gewoon niet goed meer is. Heb hier ook een oud Compaq-laptopje uit 1999 staan als reserve maar de antenne is kapot dus hij doet alleen nog maar bedraad, ondanks dat ie wel aangeeft dat WiFi aanstaat.

Re: Kan wifi niet aanzetten HP NC 4600 na installatie mint maya
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/29, 23:54:18 »
Bedankt, gevonden
Vond op een gegeven moment info over het uitzetten van bluetooth, heb ik gedaan, maar gaf niet direct een verandering ook niet na herstart. Daarna tevens: sudo rfkill unblock all , (ik kon uit bovenstaande niet helemaal opmaken of het kaartje wel "aan" stond. Het werkt nu. Bedankt