Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aan de forum-beheerders: oude posts naar de knoppen?  (gelezen 1626 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Aan de forum-beheerders: oude posts naar de knoppen?
« Gepost op: 2010/01/17, 15:38:48 »
In een poging om een al meer dan 3 jaar oude post van mezelf nog even erop na te lezen, heb ik vastgesteld dat een aantal oudere posts behoorlijk beschadigd zijn, lees: halverwege afgebroken.

Zie bijvoorbeeld: http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/hoe-kan-je-weten-onder-welke-je-naam-je-in-de-terminal-werkt/msg21327/#msg21327

Maar zo heb ik van mezelf nog wel kapotte berichten tegengekomen. Ik veronderstel dat er ook van anderen wel posts zullen kapot zijn gegaan.

Het lijkt er dus op dat er ooit eens berichten van het Ubuntu-forum bij de ene of andere transitie kapot zijn gegaan.

Geen ramp, maar misschien een reden om ineens de niet langer actieve "draden" van -- ik zeg maar wat -- 2 jaar of ouder eraf te flikkeren? Zo mag je wat mij betreft gerust mijn oude berichten eraf gooien, aangezien de antwoorden vaak niet eens meer relevant zijn ( XD tenzij voor mensen die nog onder Warty Warthog draaien of Dapper Drake o.i.d.).
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Aan de forum-beheerders: oude posts naar de knoppen?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/17, 15:42:39 »
Zit iets in...

Wat ook kan: alle berichten die dateren van vóór de huidige LTS, in een "alleen-lezen"-archief stoppen. Zoals ze ook doen op het Engelstalige internationale Ubuntuforum: http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?s=3c713156a12a46fa56209bbb7f49b93c&f=325

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Aan de forum-beheerders: oude posts naar de knoppen?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/17, 15:44:00 »
Met de overgang van het oude forum (punbb) naar het huidige forum (smf) zijn er een aantal dingen fout gegaan helaas.
v.w.b. het verwijderen van (te) oude berichten, daar zullen we binnen het team een keer over moeten praten, maar voorlopig zie ik het nog niet zitten.......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Aan de forum-beheerders: oude posts naar de knoppen?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/17, 15:45:12 »
Verwijderen gaat erg ver, ja. Maar wat vind je van de minder vergaande oplossing die ik heb vermeld in mijn eerdere bericht?

Re: Aan de forum-beheerders: oude posts naar de knoppen?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/17, 16:25:54 »
Ik vind het archiveren wel een mooie oplossing, verwijderen sowieso niet.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Aan de forum-beheerders: oude posts naar de knoppen?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/17, 16:27:46 »
Het onderwerp is op de agenda gezet voor a.s. zaterdag.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Aan de forum-beheerders: oude posts naar de knoppen?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/17, 17:04:24 »
Ik vind het archiveren wel een mooie oplossing, verwijderen sowieso niet.
+1

Offline Jenske

  • Lid
Re: Aan de forum-beheerders: oude posts naar de knoppen?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/20, 23:02:22 »
Wat mij betreft mag "het internet" zeker voor wat betreft dit soort redelijk kort geldige informatie al eens opgekuist worden. Mijn echt oude threads (vb. i.v.m. mijn scanner onder Ubuntu 6.10 (of wat was het ook weer)) mogen er echt wel af (moest het aan mij liggen).

Het zou geen slecht idee zijn mocht internetinformatie een "versheidslabel" krijgen -- "geldig tot 2015", "geldig voor Ubuntu 5.10", ... -- zodat je geen software zit te verknoeien met technieken uit het verleden.

Zo vind ik bijvoorbeeld mezelf op het internet nog altijd terug bij zoek-operaties onder adressen waar ik al tien of vijftien jaar niet meer werk, inclusief telefoonnummers waar ondertussen waarschijnlijk al een totaal andere bioloog(*)  werkzaam is.

Nu, ik ga er niet van dood als het internet langzaam maar zeker een soort monsterlijke kopie wordt van zichzelf.

En ik ga het hierbij houden, want anders wordt dit draadje iets teveel off-topic (terwijl ik het daar niet onder heb gezet).


(*) ik ben inderdaad bioloog (**)


(**) maar de vraag is: als deze mail in het jaar 2056 nog eens wordt geopend door een IT-historicus, zal ik dan nog bioloog zijn???
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Aan de forum-beheerders: oude posts naar de knoppen?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/21, 17:33:15 »
Veel oplossingen zijn versieoverstijgend. Het lijkt mij dus geen goed idee om oude posts te verwijderen. M.i. moet er meer verwezen worden naar de wiki.