Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: e-mail programma's  (gelezen 1877 keer)

JohPoe

  • Gast
Re: e-mail programma's
« Reactie #25 Gepost op: 2016/09/24, 15:52:17 »
Mijn provider heeft het hele email gebeuren bij een derde partij ondergebracht  :o
Uiteraard werk ik wel met imap cq webmail maar zeer vertrouwelijke mail gaat asap van die servers af in mijn mailarchief op de lokale schijf.
Een email adres op het domein van je provider is geen garantie dat je provider ook de mail echt afhandelt.

Re: e-mail programma's
« Reactie #26 Gepost op: 2016/09/25, 00:49:48 »
En als je het helemaal safe wilt doen dan kun je niet anders dan de mail ophalen.
En dan kom ik weer terug bij mijn eerste reactie. Het zijn de mails die veel ruimte innemen, en niet het emailprogramma.

Zo deed ik dat destijds.
Met de kleinere laptop las ik met imap. En dan wat later werd het met de grotere pc alsnog opgehaald zodat het van de isp-server af ging. (en dan nog zijn isp's verplicht backups te bewaren, dus is het nog niet weg en voor derden beschikbaar)
« Laatst bewerkt op: 2016/09/25, 00:51:58 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline softbart

  • Lid
Re: e-mail programma's
« Reactie #27 Gepost op: 2016/09/25, 09:24:23 »
Mail (icedove) data staat bij mij op de nas. met een symlink terug naar de gebruiker . Mail wordt opgehaald met pop. 
Inmiddels wel veel data geworden (2 GB). Voordeel alle mail op één plek. Nadeel, niet even vlug mail kijken.

groet,

Theo