Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu herkent harde schijf niet  (gelezen 519 keer)

Driesspeetjens

  • Gast
Ubuntu herkent harde schijf niet
« Gepost op: 2008/02/18, 20:07:30 »
Beste,

Ik wil graag Ubuntu installeren, omdat ik gelezen heb dat het sneller zou zijn dan windows. Misschien wel de redding voor mijn traag computerke.

Nu wou ik het daarnet proberen met de alternate cd, maar dat verliep helaas niet zonder problemen. Na een paar stappen, liep de installatie vast met de melding dat hij 'geen harde schijf kon detecteren'. Dan krijg ik vervolgens een heel keuzemenu om drivers aan te duiden enzo, maar ik heb geen flauw idee wat gekozen. Al een paar geprobeerd, maar voorlopig blijf ik telkens terugkomen op dezelfde melding.

Ook kan ik kiezen voor 'niets van dit alles' (het is iets anders geformuleerd, vanzelfsprekend), maar dan vraagt hij of ik een driver op diskette heb. Helaas, antwoord negatief. Ook kan ik kiezen om door te gaan zonder harde schijf, maar dat klinkt niet meteen als een oplossing.

Het lukt dus niet echt. Kan iemand hier mij helpen? Om jullie alvast te helpen om een oplossing voor mij te vinden, hier een paar gegevens over mijn oud bakske.

kloksnelheid: 1,68 ghz
ram: 192 mb
processor: amd athlon(tm) xp 2000+
harde schijf: Samsung SV 1021D (10gb)
Indien je nog gegevens nodig hebt, laat het gerust weten.

Alvast bedankt voor de hulp.
Dries

Offline siegi

  • Lid
Ubuntu herkent harde schijf niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/18, 20:13:01 »
De harde schijf word nog dedecteerd door de bios en of windows?

Welke versie probeer je te installeren. Best de laatste nieuwe. 7.10 gutsy.

Driesspeetjens

  • Gast
Ubuntu herkent harde schijf niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/18, 20:45:46 »
Dank voor je snelle reactie. Las ubuntu ook zo snel loopt, zit ik goed :-)
De antwoorden zijn tweemaal ja.

Windows loopt nog mooi, maar traag (maar gewoon traag, zoals ik windows ken) op die harde schijf (mijn c schijf)

Ik probeer inderdaad de 7.10 te installeren, vanop de alternate cd