Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: We maken ons zorgen!!  (gelezen 19877 keer)

Offline Dave

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #50 Gepost op: 2009/03/14, 11:46:26 »
Misschien de communitie losweken van dit forum.

Het geopperde opschonen niet voor de technische forums aub, hoe meer google vindt hoe beter.

Offline chaos7

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #51 Gepost op: 2009/03/14, 12:08:55 »
Jan E en mrGee
+1

noot:

door dat er zoveel kritiek komt versterkt het alleen maar omdat er meerdere mensen zijn die zich in die cirkel laat meevoeren, waaronder ik dus ook.
ik hoop alleen dat door mijn zegje, mensen iets anders gaan denken en wellicht dat daar de deur is om samen tot een oplossing te komen.
ik heb mijn zegje gedaan en ik ga verder met het leren van ubuntu, waar dit een enorm goed forum voor is.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Kev

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #52 Gepost op: 2009/03/14, 22:27:03 »
Effe mijn noot (ik ben hier eventjes aan het meedenken):

Ik vind dat er nu enkele structurele zaken reeds geopperd zijn, maar ik wil er een bij doen, waarom die ruzies en miscommunicatie, laat ons alles in een zo open mogelijke manier behandelen.

Laat me verklaren, we kunnen wat vaker meetings houden, misschien niet maandelijks maar per trimester ofzo, waar we de verzamelde klachten in kunnen behandelen en laat me 1 ding zeggen dit hoeft zelfs niet discreet, dit kan perfect open en transparant, maar er moet gewoon meer communicatie zijn en meer contact met de leden, zodat zij hun grieven en problemen kunnen behandelt zien.

In licht daarvan zouden we een mechanisme kunnen opzetten om die klachten en grieven te ontvangen zodat deze zeker niet ongehoord gaan.

Laat ons duidelijk zijn dat we niet meer terug kunnen naar vroeger en dat wil ik ook niet, maar wat ik wel wil is de goede sfeer terug in deze uitzichtloos bedroevende sfeer te krijgen.

Als ge me wilt neerknallen en persoonlijk aanvallen mij ni gelaten zenne, maar herinner, wie uithaalt naar mij krijgt het dubbel terug.

Kevin
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline Double12

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #53 Gepost op: 2009/03/14, 22:38:54 »
In licht daarvan zouden we een mechanisme kunnen opzetten om die klachten en grieven te ontvangen zodat deze zeker niet ongehoord gaan.
Aha, een soort ombudsman dus.

Vandaag hebben we de meeting gehouden (waar het topic over begon). Het overleg ligt een beetje op z'n gat door het vertrek van Jan en Maarten, maar we hebben geprobeerd zoveel mogelijk van de punten die voorgesteld zijn in het overleg gewoon mee te nemen in de dagelijkse werkwijze van het team. Hier hoort onder andere het idee van een ombudsman bij.

Binnenkort hopen we het verslag van de meeting op het forum te plaatsen.

Offline Dave

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #54 Gepost op: 2009/03/14, 22:54:20 »
Ben zeer benieuwd.
En door het vertrek van Jan meer sceptischer geworden nog.

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #55 Gepost op: 2009/03/14, 23:37:44 »
Maar ja, wat maakt het inderdaad nog uit. Door de behandeling die Jan Stedehouder van een aantal van mensen heeft gekregen, is hij er nu mee gestopt en ook Maarten houdt het voor gezien. Jan en Maarten hebben zich enorm ingezet om dit te doen slagen, maar dat bleek een onmogelijk opgave.

Welke aso's hebben dit eigenlijk op hun geweten?
Jan en Maarten hebben zich voor 100% ingezet voor deze zaak.
En dan dat er vervolgens een paar mensen zijn die zo kinderachtig met ze omgegaan zijn. (en het kunnen verknoeien voor de hele community)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #56 Gepost op: 2009/03/14, 23:39:02 »
het vertrek van Jan en Maarten
Ik ben geen insider maar al wel langer lid van dit forum. Vandaar dat ik probeer deze topics te volgen. Maar "Maarten" is dat Maarten123 uit antwoord#37 van dit topic?
Zo nee, sorry. Zo ja, dan heb ik een reaktie van Maarten en/of Jan gemist?

Nu ik toch aan het woord ben, reaktie #17 van Woteb is ook mijn reaktie: "Ik snap er niets van"
Klik links bovenin op Documentatie

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #57 Gepost op: 2009/03/14, 23:41:08 »
Laat me verklaren, we kunnen wat vaker meetings houden, misschien niet maandelijks maar per trimester ofzo, waar we de verzamelde klachten in kunnen behandelen en laat me 1 ding zeggen dit hoeft zelfs niet discreet, dit kan perfect open en transparant, maar er moet gewoon meer communicatie zijn en meer contact met de leden, zodat zij hun grieven en problemen kunnen behandelt zien.

In licht daarvan zouden we een mechanisme kunnen opzetten om die klachten en grieven te ontvangen zodat deze zeker niet ongehoord gaan.

Twee hele goede punten!

Ga voor meer communicatie, meer openheid (zorgt voor een veel betrokkener community, en dus ook minder snel een scheiding tussen team en leden, wat weer vaak tot onbegrip leid)
En ook vooral een plek waar leden met klachten terecht kunnen. Leden moeten zich serieus genomen voelen.

Jammer van Jan en Maarten....  

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #58 Gepost op: 2009/03/14, 23:43:41 »
Welke aso's hebben dit eigenlijk op hun geweten?
Dat is de groep zonder vertrouwen in de Ubuntu teams, de groep die alleen afbrekende kritiek kan leveren, maar geen opbouwende kritiek.
Het noemen van namen vind ik niet nodig, ik speel niet op de man .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #59 Gepost op: 2009/03/14, 23:45:08 »
Ga voor meer communicatie, meer openheid (zorgt voor een veel betrokkener community, en dus ook minder snel een scheiding tussen team en leden, wat weer vaak tot onbegrip leid)
En ook vooral een plek waar leden met klachten terecht kunnen. Leden moeten zich serieus genomen voelen.

Jammer van Jan en Maarten....  
Het lijkt wel of je er bij was vandaag :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Dave

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #60 Gepost op: 2009/03/14, 23:48:28 »
Maar ja, wat maakt het inderdaad nog uit. Door de behandeling die Jan Stedehouder van een aantal van mensen heeft gekregen, is hij er nu mee gestopt en ook Maarten houdt het voor gezien. Jan en Maarten hebben zich enorm ingezet om dit te doen slagen, maar dat bleek een onmogelijk opgave.

Welke aso's hebben dit eigenlijk op hun geweten?
Jan en Maarten hebben zich voor 100% ingezet voor deze zaak.
En dan dat er vervolgens een paar mensen zijn die zo kinderachtig met ze omgegaan zijn. (en het kunnen verknoeien voor de hele community)

Alleen slachtoffers worden vermeld in de media. Daders hebben zoiets als privacy.
Zelfs geen enkel argument durft er maar genoemd te worden hier.
Zal er ook niet zijn dus dit stinkt een uur in de wind.


Offline Bertel

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #61 Gepost op: 2009/03/14, 23:53:47 »
Welke aso's hebben dit eigenlijk op hun geweten?
Dat is de groep zonder vertrouwen in de Ubuntu teams

Nou dat is dan toch weer duidelijk genoeg.


Wat is vrije software?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #62 Gepost op: 2009/03/15, 00:05:00 »
Leden moeten zich serieus genomen voelen.

Jammer van Jan en Maarten....  
Ik weet er niets van maar je bedoelt waarschijnlijk serieus genomen worden.
En juist dan snap ik het helemaal NIET omdat ik uit eerdere topics opmaakte dat ze juist heel serieus bezig zijn/waren.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #63 Gepost op: 2009/03/15, 00:49:12 »
Welke aso's hebben dit eigenlijk op hun geweten?
Dat is de groep zonder vertrouwen in de Ubuntu teams, de groep die alleen afbrekende kritiek kan leveren, maar geen opbouwende kritiek.
Het noemen van namen vind ik niet nodig, ik speel niet op de man .......

Je zou dit toch iets duidelijker kunnen omschrijven om de mensen volledig te informeren ?

Hoe je het nu doet is ietwat wazig en toch ook weer een regelrechte aanval op die eerste groep.
Terwijl die groep die jij nu onderuit schoffelt toch ontstaan is uit een horde mensen die best wel weten wat ze zeggen.
Deze mensen lopen al jaar en dag te roepen wat er fout is en hoe het moet veranderen maar krijgen geen gehoor omdat dit simpelweg word weggewuifd door de huidige leiding.
Dus, sja dan word je wel gefrustreerd.

Of het afbrekende of opbouwende kritiek is maakt niet zoveel uit.
Indien je dit dan wel kan onderbouwen en dat kunnen ze.

Het is niet voor niets dat er vele mensen het schip verlaten ?

Allemaal vrijwilligers en allemaal mensen die ook het beste voor UbuntuNL voor hadden.
Echter niet bereid waren om er een bloedige strijd van te maken en dus de verstandigste weg kozen.
<weglopen>

Even terugkomend op het eerste gedeelte:
Je had bijv. erbij kunnen vertellen dat in die eerste groep 1 persoon zit die de boel frontaal aanviel omdat het niet ging zoals hij wenste.

En in wezen komt het er idd aldoor hier op neer:
Alleen slachtoffers worden vermeld in de media. Daders hebben zoiets als privacy.
Zelfs geen enkel argument durft er maar genoemd te worden hier.
Zal er ook niet zijn dus dit stinkt een uur in de wind.

Mooier kon het niet omschreven worden.

Ik heb recent al eerder heel hard met een bel lopen rammelen om ogen te openen.
En vind het eigenlijk vreemd dat iemand van buiten het team (moi) dit soort dingen moet doen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Jan E.

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #64 Gepost op: 2009/03/15, 08:01:21 »
Gandy

is het niet vaak zo, dat juist een buitenstaander veel gemakkelijker dingen signaleert en bespreekbaar kan maken, juist omdát hij buitenstaander is?

Ik weet niet wat er aan de hand is (geweest) en ik geloof ook niet dat ik het wil weten, als ik reacties lees in de trant van: "En als je mij wat aandoet doe ik het 2 x zo hard terug." En daar reageert dan nietmand verder op. Dan heb ik al gegeten en gedronken. Van zowel de opmerking als het uitblijven van enige reactie.

Ik sluit me dus aan bij o.a. Woteb, op blz 3 geloof ik: Ik snap het niet.



Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #65 Gepost op: 2009/03/15, 10:35:33 »
Ik vraag me af of diegenen die er voor gezorgd hebben dat Jan en Maarten er de brui aan geven, of die hier nog rondhangen en posten op het forum.
Als die hier nog steeds aanwezig zijn en de boel blijven verpesten dan ben ik ze liever kwijt dan rijk.
Of ze moeten hun welgemeende excuses aanbieden.
We kunnen het toch niet maken dat mensen zoals Maarten en Jan hier wegblijven vanwege een paar negatievelingen.
Jan en Maarten, laat jullie niet kennen, haal eens diep adem en loslaten die boel zou ik zeggen.
Jullie hebben je best gedaan en die anderen moeten eens diep in hunzelf kijken wat ze hier uit kunnen leren.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #66 Gepost op: 2009/03/15, 10:37:10 »
Je zou dit toch iets duidelijker kunnen omschrijven om de mensen volledig te informeren ?

Hoe je het nu doet is ietwat wazig en toch ook weer een regelrechte aanval op die eerste groep.
Er is door mij geen enkele groep aangevallen.
Zoals hierboven ook al ergens staat, is het makkelijk kritiek leveren vanaf de zijlijn, opbouwen is een stuk lastiger.
Met het opbouwen zijn en blijven we bezig.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #67 Gepost op: 2009/03/15, 10:43:23 »
Gandy

is het niet vaak zo, dat juist een buitenstaander veel gemakkelijker dingen signaleert en bespreekbaar kan maken, juist omdát hij buitenstaander is?

Klopt, daarom was het ook zo fijn dat Jan en Maarten erbij kwamen, als verse buitenstaanders met een objectieve blik.
Welliswaar met nieuwe ideeën en voor een nieuw gebeuren bij UbuntuNL maar tevens om eens te kijken of in het huidige systeem er geen verbeteringen aangebracht konden worden.

Mja, als dan iemand op zeker moment begint met 'my way or no way' dan word er een schaakmat situatie gecreëerd.
Dan kan ik wel begrijpen dat mensen zich terug trekken, die willen best helpen, maar als de patient niet geholpen wil worden houd het op natuurlijk......

Alhoewel ik in die situatie me poot stijf had gehouden, want die denk- en handelwijze van 'my way or no way' is nu juist het knelpunt van alle problemen.
En laat je dit begaan zal het probleem blijven bestaan, voor nu en de toekomst.

Om nog wat feitelijke kennis te geven zal ik dit citeren, in de hoop dat iedereen al iets beter geïnformeerd raakt.

Het voorstel van Catharina om het besloten deel open te gooien (met alleen leesrechten geven aan de gemeenschap) om zo wat beter geinformeerd te worden.
Dan krijgen de uitspraken van een aantal mensen of een steviger basis of zet ze ineens in een heel ander licht.
Dan kan iedereen een mening eerlijke mening vellen en zal het democratische mechanisme zijn werk kunnen doen.

Het probleem is dat zeker de nieuwere mensen kijken naar het aantal posts van de ondertekenaars van de oproep, en daarmee concluderen dat die dan het gelijk aan hun kant moeten hebben. Maar je weet wat ze zeggen: 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst'.
Er word geen moment getwijfeld aan hun inzet en -een enkele uitzondering daargelaten- niet aan hun oprechtheid, maar beide aspecten betekenen niet dat ze dan ook de waarheid in pacht hebben.

In tegenstelling tot computers zijn mensen niet binair. Het was voor alle deelnemers duidelijk dat hun positie ter discussie zou worden gesteld in het proces én dat er een nieuwe structuur moest komen met betere corrigerende maatregelen. Dat die structuur er niet is gekomen heeft aan meerdere factoren gelegen en die zijn in de discussie ook wel genoemd.

We hebben in dit proces geen mensen nodig die weten hoe fout het is met Ubuntu-NL en die tussen de rokende puinhopen willen werken aan het opbouwen zoals het vroeger was. De gemeenschap is tussen vroeger en nu veranderd, bestaat nu uit meer doelgroepen, ieder met hun eigen wensen en behoeften. Er zijn dus mensen nodig die bereid zijn om 'de gemeenschap' niet te definiëren vanuit hun waardevolle, maar smalle insteek voor hun eigen belangstellingsgebied, maar zich willen inzetten voor nieuwe en meer ervaren gebruikers, voor eindgebruikers, programmeurs én techneuten, voor privégebruikers én zakelijke gebruikers (zoals bij veel andere Ubuntu fora wel gebeurd).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Jan E.

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #68 Gepost op: 2009/03/15, 11:15:55 »
Potverdrie! Wat een wespennest!

Je zou haast bang worden je mening te geven omdat anderen daar dan weer op zouden kunnen gaan schieten, met alle negatieve en dus ongewenste gevolgen van dien. Maar als ik Woteb, rOn en Gandy hoor, denk ik dat het toch mogelijk zou moeten zijn om na het uitspreken van de diverse gevoeligheden en het constateren dat er verschillen van inzicht zijn, te komen tot een werkbare situatie? Zonder dat de hele zwik gelijk op zijn gat komt te liggen? Het is toch verdikkie geen wedstrijdje "wie heeft er het meest gelijk"?
Voorop staat toch het belang van de community? En niet dat van de figuur met de meeste posts? Dat die mensen erg belangrijk zijn voor een dergelijke community staat buiten kijf. Geef ze daarvoor ook de eer die hen toekomt. En realiseer je tegelijkertijd dat een goede monteur niet per definitie ook een goed chauffeur is.

Je zou toch verwachten dat juist in de Ubuntu-community, die over meer zou moeten gaan dan alleen over het zakelijke, het tastbare, dat het daar niet zo erg op de voorgrond zou treden.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #69 Gepost op: 2009/03/15, 11:41:52 »
Wat mij betreft kan dit topic afgesloten worden.
Er is gisteren een bijeenkomst geweest in het zuiden des lands waar er een hoop besproken is.
Ja, een aantal dingen lopen niet lekker en een hoop kan beter.
Er zijn een aantal verbeterplannen bedacht en er zal nog een hoop moeten gebeuren.

Maar daar gaat een topic als dit niet bij helpen.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #70 Gepost op: 2009/03/15, 11:43:10 »
Wat mij betreft kan dit topic afgesloten worden.
Er is gisteren een bijeenkomst geweest in het zuiden des lands waar er een hoop besproken is.
Ja, een aantal dingen lopen niet lekker en een hoop kan beter.
Er zijn een aantal verbeterplannen bedacht en er zal nog een hoop moeten gebeuren.

Maar daar gaat een topic als dit niet bij helpen.

+1

Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #71 Gepost op: 2009/03/15, 11:46:31 »
Wat mij betreft kan dit topic afgesloten worden.
Er is gisteren een bijeenkomst geweest in het zuiden des lands waar er een hoop besproken is.
Ja, een aantal dingen lopen niet lekker en een hoop kan beter.
Er zijn een aantal verbeterplannen bedacht en er zal nog een hoop moeten gebeuren.

Maar daar gaat een topic als dit niet bij helpen.


Ben ik het helemaal mee eens :)

Offline Tom

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #72 Gepost op: 2009/03/15, 11:54:35 »
Dito hier. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #73 Gepost op: 2009/03/15, 12:11:05 »
De mededeling van R0n dreigt een verkeerd beeld te scheppen. Terwille van een juiste beeldvorming:

Ik heb niets te maken met de persoonlijke aanval die blijkbaar heeft plaatsgevonden op Jan en Maarten. Ik was overigens sowieso niet actief betrokken bij de ontwikkelingen van de laatste tijd, omdat ik me in een eerder stadium al had teruggetrokken.

Verder kan ik me niet voorstellen, dat mijn mede-ondertekenaars (van het beginbericht van deze draad) bij die aanval betrokken waren. Daar zijn het de mensen niet naar.

Misschien dat R0n iets duidelijker kan worden. Nu dreigen mensen, die dat niet verdienen, reputatieschade op te lopen.

Groet, Pjotr.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #74 Gepost op: 2009/03/15, 12:13:18 »
Wat mij betreft kan dit topic afgesloten worden.
Er is gisteren een bijeenkomst geweest in het zuiden des lands waar er een hoop besproken is.
Ja, een aantal dingen lopen niet lekker en een hoop kan beter.
Er zijn een aantal verbeterplannen bedacht en er zal nog een hoop moeten gebeuren.

Maar daar gaat een topic als dit niet bij helpen.


+1