Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mozilla: Thunderbird wordt community-project  (gelezen 1898 keer)


Offline sjarel

  • Lid
Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/08, 12:51:57 »
Die heeft een goede new mail melder FireTray.Staat bovenaan in de taakbalk.Het wit envelopje pusht hem steeds weg.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline Wout55

  • Lid
Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/08, 12:56:52 »
Ik heb het net zitten lezen op tweakers. Ik hoop dat er een stel enthousiaste mensen mee aan de slag willen gaan. Het is wel duidelijk dat de hele mailwereld snel aan het veranderen is. De tendens is toch naar nog sneller en nog oppervakkeriger communiceren via what´s app etc. Veel bedrijven vervangen de mail door contactformulieren waar je je hele hebben en houden (waarover ze meestal al jaren beschikken) steeds opnieuw moet invullen alvorens je je boodschap kwijt kunt.  :evil: Ik merkte de laatste tijd wel dat ik met mijn agenda´s in de knoop kwam. Het grote voordeel van Thunderbird is de integratie van een berg mailaccounts in  één  programma. Verder vind ik de meeste webmailclients grote prut.  De hele Windowsserie komt er bij mij niet in omdat het compatibel met Linux moet zijn en omdat ik allergisch voor virussen ben. Op mijn windowsmachines draait dus altijd nog Thunderbird en ik hoop wel dat dit zo mag blijven of dat er een goed alternatief komt.  :)

Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/08, 12:57:15 »
Die heeft een goede new mail melder FireTray.Staat bovenaan in de taakbalk.Het wit envelopje pusht hem steeds weg.

Eh... ja natuurlijk.

Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/08, 12:59:52 »
@Wout: Nee, veel bedrijven switchen juist naar GMail in de browser.


Voor mij maakt het ook niet veel uit. Ben al een tijdje geswitch van Thunderbird naar Opera Mail, heerlijk :)

Offline Wout55

  • Lid
Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/08, 13:17:11 »
@Wout: Nee, veel bedrijven switchen juist naar GMail in de browser.


Voor mij maakt het ook niet veel uit. Ben al een tijdje geswitch van Thunderbird naar Opera Mail, heerlijk :)
Ik zie overal op mijn werk de contactformulieren uit de grond gestampt worden.  Als klant kan je geen normaal mailtje meer sturen. Vanuit de organisatie ook niet onlogisch gedacht omdat het dan beter beheersbaar is. Maar klanten gaan andere wegen zoeken (of helemaal weg natuurlijk). Persoonlijk probeer ik in ieder geval contactformulieren te mijden als de pest. Ik zal eens naar Opera mail kijken.

Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/08, 14:59:39 »
Dat is in jou organisatie, ik had het over bedrijven in het algemeen. En dat weet ik maar al te goed want dat is onderdeel van mijn vakgebied.

Leuk dat je ook Opera Mail gaat bekijken :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/10, 13:18:27 »
Hou er wel rekening mee dat Opera mail geen vrije software is.

Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/10, 13:19:14 »
Hou er wel rekening mee dat Opera mail geen vrije software is.

Dat weet ik en dat kan me gee stokbrood schelen.

Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/10, 13:20:39 »
Hou er wel rekening mee dat Opera mail geen vrije software is.

Dat weet ik en dat kan me gee stokbrood schelen.

Mij wel.

Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/10, 13:28:43 »
Hou er wel rekening mee dat Opera mail geen vrije software is.

Dat weet ik en dat kan me gee stokbrood schelen.

Mij wel.

Ja, maar daar ging het niet om. Ik zei dat ik Opera Mail gebruik en we hebben het niet gehad over wat jij gebruikt ;)

Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #11 Gepost op: 2012/07/10, 13:40:04 »
Hou er wel rekening mee dat Opera mail geen vrije software is.

Dat weet ik en dat kan me gee stokbrood schelen.

Mij wel.

Ja, maar daar ging het niet om. Ik zei dat ik Opera Mail gebruik en we hebben het niet gehad over wat jij gebruikt ;)

Het was volgens mij een algemene opmerking van Vanadium over Opera Mail en jij betrekt het meteen weer op jezelf... daarom reageerde ik er op.

Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/10, 21:12:59 »
Nuja, ik betrek het op mezelf omdat ik een opmerking plaatste dat IK Opera Mail gebruik. IK. Als ik jullie had willen overtuigen het ook te gaan gebruiken, dan had ik het wel anders geschreven. Daarom vond ik de opmerking wat apart van vanadium en betrok ik hem op mezelf, omdat ik dacht dat het sloeg op het feit dat ik even vertelde wat IK nu gebruik wat volgens mij helemaal toegestaan is in dit topic.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #13 Gepost op: 2012/07/14, 14:37:34 »
Ik heb er wel vertrouwen in. Als alles goed opgepakt wordt dan komt het helemaal goed. Tenslotte is Kmail ook een communityproduct :)

Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #14 Gepost op: 2012/07/14, 15:59:21 »
Technisch gezien is KMail geen community-product daar het ontwikkeld wordt door KDE N.V. ;)

Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #15 Gepost op: 2012/07/14, 20:44:17 »
Niet als je de pagina's op kde.org mag geloven. Van een N.V. is geen sprake, wel van een e.V. (eingetragener Verein - een organisatie zonder winstoogmerk) en die is alleen bedoeld om de community te vertegenwoordigen in "legal and financial matters".
Met het ontwikkelen zelf heeft KDE e.V. zo te zien niet zoveel te maken. Dat doet "The KDE® Community". ;)

Mozilla heeft overigens aangegeven dat ze security updates voor Thunderbird zullen blijven uitgeven en ook dat ze ondersteuning zullen blijven bieden, al is nog niet duidelijk hoe ver ze daarin zullen gaan.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/14, 20:52:32 door grizzler »

Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #16 Gepost op: 2012/07/14, 21:08:52 »
Oeps, sorry, ik haalde n.v. en e.v. even door de war ;)
Maar hetis in dit geval KDE e.V. die voor de ontwikkeling van KMail zorgt in samenwerking met een ander bedrijf die zorgt voor Kolab-ondersteuning.

Offline Dave

  • Lid
Re: Mozilla: Thunderbird wordt community-project
« Reactie #17 Gepost op: 2012/07/14, 22:19:42 »
Kmail vind ik geen prettige software dus zeker geen voorbeeld dat het wel goed komt als Thunderbird op die manier bij gehouden gaat worden.
Evolution blijft ook ver achter tegenwoordig.
Nou we zullen het wel weten over een handvol jaren.