Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen resolutie verkrijgbaar hoger dan 800x600  (gelezen 1249 keer)

Herder

  • Gast
Geen resolutie verkrijgbaar hoger dan 800x600
« Gepost op: 2007/09/09, 22:16:53 »
Ik ben gebruik Ubuntu dus ik weet vrij weinig ervan.

Mijn probleem is dat als resolutie ik alleen 800x600 of kleiner kan pakken. In Windows kan ik wel gewoon voor 1024x768 kiezen. Ik dacht zelf al dat het misschien aan de driver kan liggen. Ik werk op een laptop met een VIA/S3G UniChrome Pro IGP adapter en vroeg me af of hiervoor een linux driver verkrijgbaar is.

Ik wil Ubuntu graag meer gaan gebruiken maar in 800x600 is het vrij irritant te gebruiken, de helft van de windows valt buiten het scherm waardoor ik moet tabben om bij de juiste knop te komen dus ik hoop dat hiervoor een oplossing is.

Bij voorbaat dank


Herder

  • Gast
Geen resolutie verkrijgbaar hoger dan 800x600
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/09, 22:47:13 »
deed niks voor mij, nog steeds dezelfde opties. Ik kreeg ergens een optie welke resoluties ik beschikbaar wilde hebben maar hier zag ik uiteindelijk niks van terug. Ik zag wel in het eerste scherm dat ik kon kiezen tussen verschillende videodrivers dus miss moet ik hier een andere hebben?

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Geen resolutie verkrijgbaar hoger dan 800x600
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/09, 23:24:55 »
Citaat van: Herder
deed niks voor mij, nog steeds dezelfde opties. Ik kreeg ergens een optie welke resoluties ik beschikbaar wilde hebben maar hier zag ik uiteindelijk niks van terug. Ik zag wel in het eerste scherm dat ik kon kiezen tussen verschillende videodrivers dus miss moet ik hier een andere hebben?
Hier kan het aan liggen, de driver die je nodig hebt is "via". Daarna kom je in een scherm waar je de verschillende resoluties kunt aangeven. Selecteer de gene die jij nodig hebt en eentje lager (voor als het toch niet blijkt te werken).

Herder

  • Gast
Geen resolutie verkrijgbaar hoger dan 800x600
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/09, 23:37:13 »
ook al geprobeerd, als ik hem op via zet krijg ik daarna een zwart scherm maar het blijkt een bug te zijn in Ubuntu.

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xorg/+bug/3731

Bij mij staat idd alles op Generic Monitor. Nu moet ik alleen nog zien uit te vinden wat de VertRefresh and HorizSync is van mijn monitor.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Geen resolutie verkrijgbaar hoger dan 800x600
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/10, 00:55:51 »
Dit vind je het gemakkelijkst terug in de handleiding van je monitor of op de website van de fabrikant. Succes ermee, goed dat je even bij de bugs hebt gekeken.

Herder

  • Gast
Geen resolutie verkrijgbaar hoger dan 800x600
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/10, 18:28:14 »
Was zelfs niet nodig, gewoon de naam veranderd van Generic Monitor naar Digitaal LCD scherm en hij deed het. Toch bedankt voor de hulp. :)

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Geen resolutie verkrijgbaar hoger dan 800x600
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/12, 00:56:58 »
Citaat van: Herder
Was zelfs niet nodig, gewoon de naam veranderd van Generic Monitor naar Digitaal LCD scherm en hij deed het. Toch bedankt voor de hulp. :)
Dit is een tip die ik moet onthouden! Fijn dat je het nog even meld. Succes met Ubuntu.