Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Qashflow (Accountancy Software)  (gelezen 12221 keer)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Qashflow (Accountancy Software)
« Gepost op: 2007/05/17, 03:29:22 »
Een nieuw project waar ik mee ben begonnen is Qashflow.



Citaat
Qashflow is accountancy software that is designed with two things in mind: usability (or user friendliness) and modularity (it should be easy to adapt the application to your personal needs).

Right now the project is still in its infancy. But let me clarify some of our goals:
- User friendly accountancy application that can be used in stores
- Full cross-platform support (Linux, BSD, Mac OS X, Windows)
- Code is written with modularity in mind. For example: it should be easy to adapt from one graphical interface to another, because the GUI code is seperated from the actual qashflow code that does all the work. And in the future it should be easy to add a server framework because the actual qashflow code is seperated from the database connectivity code.

The program will be written in Qt4/C++ and will be released under the GPL v2 license.

Right now there is only one developer working on this project.
If you think YOU can help. Please contact me!
We are only looking for Qt4/C++ developers right now. Graphics and translations will be needed when the project matures.
Voordat deze vraag komt: Er is nog geen code geschreven! Want ik ben alles nog op een rijtje aan het zetten (roadmap opstellen, workflow uitwerken, informatie bij elkaar zoeken) voordat ik met de code begin (dit is tevens mijn eerste groot C++ project dus ik wil goed starten).

Mijn eerste vraag is.. wat wordt er eigenlijk verwacht van een dergelijk softwarepakket? Kennen jullie iemand met een winkel ofzo die graag een softwarepakket zou willen gebruiken om verkopen te doen en bij te houden en om facturen op te stellen etc.? Wat is er belangrijk aan het pakket, wat mag er zeker niet ontbreken?

Als andere ubuntero's geïnteresseerd zijn om mee te werken aan het pakket mag dat natuurlijk ook altijd. Zou ik zelfs heel tof vinden ;) Project zal worden geschreven in C++ gebruikmakend van de Qt toolkit versie 4.x

edit:

schemaatje gemaakt in Gliffy.com dat de client/server architectuur moet verduidelijken, maar die ik pas naar het einde toe zal doen.. in het begin zal Qashflow via een tussenbibliotheek "praten" met de database zodat een server niet nodig is wanneer er maar op 1 pc wordt gewerkt (om de belofte van user friendliness te behouden) die tussenbibliotheek zal later ook gewoon gebruikt kunnen worden door de server wanneer deze toegevoegd wordt.



En hier is een voorlopige roadmap waarmee ik wil beginnen:

_____         _   ___ _          
|     |___ ___| |_|  _| |___ _ _ _
|  |  | .'|_ -|   |  _| | . | | | |
|__  _|__,|___|_|_|_| |_|___|_____|
   |__|                    ROADMAP

===================================

We are at: Version 0.0.1

Version 0.1
  - Basic SQLite database backend
  - Basic Qt4 graphical user interface
  - Creating/saving project files
  - Configuration editor

Version 0.2
  - Create, list and edit:
    . users
    . clients
    . suppliers
    . articles

Version 0.3
  - Create, list and edit:
    . sales
    . invoices
    . forms
  - integrate sales/invoices with the rest

Version 0.4
  - Configuration wizard
  - Print support
  - Opening up for translations

Version 0.5
  - Editable fields for clients, suppliers, articles
  - Editable templates for invoices and forms

Future releases
  - Server/client multi-user architecture
  - MySQL database as alternative to SQLite
  - Sales figures and graphical plots
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline wutnubu

  • Lid
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/17, 06:01:19 »
Klinkt leuk, ik mail je wel even.

Groet

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/17, 10:14:55 »
Qashflow ?
Ja als je die colt zo op iedereen richt zal de cash vooral naar u flowen ...
leuke gangsterpingu avatar ...

euh naar het programma ben ik uiteraard ook benieuwd ... :D
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Soul-Sing

  • Lid
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/17, 10:34:50 »
@bartek lol

@profox, knap werk zo'n project.
( kan het ook in gezinnen gebruikt die moeite hebben met inkomsten (cash) en uitgaven ( flow ) zoals hier...?)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/17, 13:54:06 »
w.hellinga: bedankt voor de mail, ik mail je nog wel terug

bartek: stoer he :P

leoquant: ik weet niet of je hetgeen tussen haakjes staat meent of niet, maar is volgens mij moeilijk, omdat het programma is gericht op het beheer van klanten, leveranciers, artikels, verkopen, aankopen...

en over de naam Qashflow: komt inderdaad van Cashflow, maar de Q is afkomstig van de gebruikte toolkit Qt (wees blij dat het geen Kashflow wordt! ;))
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/17, 14:23:56 »
Gashflow klinkt idd ook niet ... :D
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline wutnubu

  • Lid
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/17, 19:57:54 »
Citaat van: profoX
(wees blij dat het geen Kashflow wordt! ;))
Of onder Windows Washflow!!!

Groet

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/10, 04:20:14 »
Ik ben vandaag kort bezig geweest met wat analyse en ik heb een nieuw schema geschreven wat volgens mij meer doordacht is dan het vorige.

Uitleg van schema:
Blauwe pijlen: deze verbindingen gebeuren altijd
Groene pijlen: deze verbindingen gebeuren alleen bij lokaal gebruik van het programma (zonder serverarchitectuur)
Oranje pijlen: deze verbindingen gebeuren alleen bij een serververbinding

Voorbeeld van Lokaal gebruik
- gebruiker beheert een winkel en gebruikt hiervoor 1 computer
- de database bevindt zich dus op dezelfde computer als die waar het programma draait
- om het proces zo transparant (makkelijk) mogelijk te maken is een server daemon niet nodig bij lokaal gebruik
- de grafische interface van het programma roept functies aan in libqashflow (dit is een verzameling van source files)
- libqashflow is dus het eigenlijke programma; er wordt gestreefd naar een modulaire interface zodat veranderingen aan de GUI makkelijk toegepast kunnen worden, of zodat er eventueel later een andere GUI kan geschreven worden (ik weet wel niet in welke mate het mogelijk is om een Gtk interface te schrijven; maar zou wel mogelijk moeten zijn; Qt libraries zijn wel sowieso nodig, ook als er een Gtk interface wordt geschreven, want de rest van de programmacode is volledig Qt (Qt is meer dan alleen maar een grafische toolkit))
- de client libraries roepen de database handler aan wanneer er iets moet veranderen in de database of worden uitgelezen van de database
- deze database handler gaat dan effectief de gevraagde acties uitvoeren op de database op de lokale computer

Voorbeeld van Serverarchitectuur
- gebruiker beheert een grote winkel en gebruikt hiervoor meerdere computers (aan de kassa staat een computer die enkel dient om verkopen in te geven; een andere computer wordt gebruikt door de beheerder waarmee alles beheerd kan worden)
- om dit systeem te kunnen hanteren moet er een serversysteem ingericht worden: deze server daemon zorgt ervoor dat meerdere gebruikers simultaan met het programma kunnen werken
- de database bevindt zich dus mogelijk op een andere computer als die waar de clientprogramma's draaien (maar het kan zich ook op één van de clientcomputers bevinden)
- de grafische interface van het programma roept functies aan in libqashflow (dit is een verzameling van source files)
- net zoals bij een gewone clientverbinding verbindt een client met client libraries
- de client libraries roepen in het geval van een serverarchitectuur niet rechtstreeks de databasehandler aan, maar geven de acties door aan de server daemon
- de server daemon verifieert gegevens en roept de database handler aan om daadwerkelijk database acties uit te voeren op de database op de server



Ik heb ook een nieuw icoon ontworpen in Inkscape:


En een paar versies van een volledig logo (Inkscape + Gimp):
1.
2.
3.
4.

En tenslotte een screenshot van een testinterface die ik heb ontworpen in Qt4. Ik ben van plan om een QSS (Qt Style Sheet) te gebruiken als standaardinstelling om het programma zijn eigen stijl te geven. Maar de standaardstijl van het systeem (Linux: Qt; Windows: Native; Mac OS X: Native) zal ook kunnen overgenomen worden (er zal daarvoor dan een optie verschijnen in de instellingen)

Native Qt4 Style
QSS Style Sheet

--------

En nu is het aan jullie..

Ik zou graag enkele reacties/opmerkingen horen van jullie over:

1. het nieuwe schema: zit het goed ineen? of heb jij nog andere ideeën?

2. serverarchitectuur vs lokaal gebruik: is het logisch om bij lokaal gebruik geen server daemon te gebruiken, maar rechtstreeks de database handler aan te roepen, of zou het beter zijn om altijd een server daemon te hebben, en bij lokaal gebruik gewoon een lokale verbinding in te stellen met deze server daemon (maar in dat geval denk ik aan onnodig ingewikkelde instellingen voor eindgebruikers wanneer deze gewoon een simpele setup op 1 computer willen) -- dus wat is jouw mening daarover?

3. icoon en logo's: ik weet dat het counter-intuïtief is om me eerst met grafische stuff bezig te houden, maar zonder die grafische details voel ik me rot ;) maar mijn vraag is: wat vind jij van het icoon en welk logo ziet er het beste uit? Of hoe kan het logo nog verbeterd worden? (en als je weet hoe je dat doet in Inkscape of Gimp, zet dat er dan ook ff bij, want ik ben nog steeds slechts een knoeier op dat gebied ;))

4. look van het programma: standaard de eigen "qashflow" style sheet gebruiken? (ziet er op elk platform hetzelfde uit en is volledig afgestemd op qashflow) of standaard liever de native stijl van het platform? (ziet eruit zoals de andere programma's op het platform (Qt/OSX/Windows))
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/10, 07:14:51 »
de titel van de software. staat die vast? kwam dit tegen op het "partneronderdeel" van de ubuntu-site: http://www.bankingtools.nl/index.php?Passed=1
gebruikt dezelfde titel voor hun software. of is dat geen punt? of is die Q in de naam net wat het anders moet maken? die Q vind ik overigens mooi ontworpen, de vormgeving van de complete titel wringt nog wat, de restvormen van de letters vormen nog geen mooi geheel. (zei de leek)

succes! :D

Guus

  • Gast
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/10, 09:11:01 »
look en feel si goed

Top 5 van iconen
1 SVG
2 #1
3 #4
4 #2
5 #3

Let wel op, als je de kleuren van die blauwe balk naar groen verandert verander dan ook het logo naar een groene stijl ;)

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/10, 09:21:34 »
Ik volg deze draad al een tijdje en heb de volgende opmerking: waarom schrijf je dit in Qt? Ik ben Java software ontwikkelaar, dus ik ben waarschijnlijk bevooroordeeld. In Java kan je immers gebruik maken van bestaande Open Source frameworks, zoals Spring / Hibernate om uw applicatie te bouwen. In dat geval moet je voor sommige bouwstenen niet het wiel opnieuw gaan uitvinden en kan je je concentreren op de kernfunctionaliteit van het programma.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #11 Gepost op: 2007/06/10, 09:51:37 »
leoquant:
een schets of idee om de lettertjes beter passend te maken is altijd welkom :) this is the best I could do (for now)

C@shflow is 1/4de anders dan Qashflow :P Ik heb eerlijk gezegd niet echt zin om de naam van het project (en dus ook het logo) aan te passen, maar als je een leuke naam weet waar ik me in kan vinden, wil ik dat eventueel nog wel doen.. Ik heb echter geen schrik van C@shflow. De naam lijkt misschien een klein beetje op Qashflow, maar daar blijft het dan ook bij. Cashflow op zichzelf is gewoon een bestaand woord waar ik de c verander in de q en waar die gasten van dat andere programma de a veranderen in de @...

Guus:
Wat bedoel je met 1. SVG, want alle iconen/logo's die je ziet zijn SVG.. nouja, wel omgezet naar PNG (en de gradients in de logo's zijn nu nog toegevoegd via Gimp; maar dat ga ik nog proberen te fixen via Inkscape.. moet wel mogelijk zijn)

kennywest:
Ik heb persoonlijk nooit met Java gewerkt, en dat wil ik liefst zo houden voorlopig. Ik weet dat het nogal 'biased' is om Java een vooroordeel te geven zonder dat ik er zelf effectief mee heb geprogrammeerd, maar ik ben vrij zeker dat jij hetzelfde doet met Qt!

De redenen waarom ik geen Java gebruik:
- ik heb altijd last met Java programma's (performance/memory problemen)
- native looks zijn volgens mij moeilijk of niet mogelijk? (voor winxp, mac os x en qt [en/of gtk])

Het kan zijn dat ik maar wat onzin verkoop, maar het zijn dingen die ik afleid uit het gebruik van Java programma's (eigen Java look en zware performance problemen).

De redenen waarom ik Qt gebruik:
- Qt is een van de meest moderne en geavanceerde toolkits die er bestaan
- Héél goede cross-platform ondersteuning op véél platformen...
- ...met de mogelijkheid om native widgets te gebruiken op Windows XP/Vista, Mac OS X
- Qt zit logisch in elkaar en de documentatie is uitstekend (nog nooit zo'n goede documentatie gezien!) http://doc.trolltech.com/4.2/index.html
- De mensen op het #qt kanaal op Freenode zijn uitzonderlijk vriendelijk en hebben mij al bijna altijd kunnen helpen :)
- Qt heeft geen virtual machine nodig..
- Qt designer is perfect om grafische interfaces mee te ontwerpen (Java zal ook wel zoiets hebben zeker? Maar Qt designer is in ieder geval héél handig)
- Qt heeft heel handige klassen/objecten waarmee ingewikkelde programma's gemaakt kunnen worden met simpele programmacode :)

Dat zijn voor mij de belangrijkste redenen...

Ik heb ook even naar Spring en Hibernate gekeken.
Hibernate is blijkbaar een of ander dingetje om op een makkelijke manier queries etc. uit te voeren op een database? (correct me if I'm wrong!) maar in dat geval kan ik in Qt gebruik maken van QtSql: http://doc.trolltech.com/4.2/qtsql.html
En Spring is een soort framework bovenop Java? (again, correct me if I'm wrong!) -- maar wat is er dan zo speciaal aan Spring dat er niet is in Qt?

--------

kleine update:
even compilatie getest onder Windows (op m'n broer z'n pc) met Qt 4.3

resultaat:

native xp style:


qss stylesheet (qashflow.qss):
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Guus

  • Gast
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #12 Gepost op: 2007/06/10, 10:35:06 »
@profox

daarmee bedoel ik deze:


Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #13 Gepost op: 2007/06/10, 10:35:15 »
- Wel, ik ben momenteel aan het meehelpen aan software die een grote BARCO videowall in realtime moet aansturen ... met Java. Dus vergeet performance problemen. Mocht er een performance probleem zijn, dan is het te wijten aan slechte code ;)
- Hibernate is een laag die de persistentie van objecten voor zijn rekening neemt. Ik vermoed dat, op zijn minst, het domein model van uw applicatie gemodelleerd werd in UML. Wel, het leuke aan Hibernate is dat je het gewoon een object kan meegeven (bijvoorbeeld Persoon) en Hibernate zorgt ervoor dat het in de databank komt. Hierbij hoef je je niets aan te trekken van het schrijven van queries. Noch voor bewaren, noch voor ophalen, noch voor ondervragen van objecten. Je hoeft zelfs niet te weten welke databank eraan hangt (Oracle, Postgress, MySQL, ...).
- Spring is de laag die alles aan elkaar gaat hangen (zoek eens op IoC, Inversion of Control). Spring voorziet ook een aantal Templates voor onder meer Hibernate die onder meer session management voor u afhandelt.
- Swing en AWT benaderen inderdaad de OS native look and feel niet. SwingX doet dat wel en kan je gebruiken in Spring RCP. Je kan ook SWT gebruiken (hierin werd de Eclipse IDE geschreven) in combinatie met Eclipse RCP.
- Zorg, naast een doordachte interface en logo's, voor een doordacht domein model, UML's, Use Case diagramma's, want voor je het weet wordt de code een zootje en valt er niks meer te bespeuren van de N-Tier architectuur.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #14 Gepost op: 2007/06/10, 11:16:21 »
Citaat van: kennywest
- Wel, ik ben momenteel aan het meehelpen aan software die een grote BARCO videowall in realtime moet aansturen ... met Java. Dus vergeet performance problemen. Mocht er een performance probleem zijn, dan is het te wijten aan slechte code ;)
Zal er wel veel mee te maken hebben, maar het feit dat Java in een virtual machine draait komt niet ten goede van het ramverbruik en de performance imo...
Citaat van: kennywest
- Hibernate is een laag die de persistentie van objecten voor zijn rekening neemt. Ik vermoed dat, op zijn minst, het domein model van uw applicatie gemodelleerd werd in UML. Wel, het leuke aan Hibernate is dat je het gewoon een object kan meegeven (bijvoorbeeld Persoon) en Hibernate zorgt ervoor dat het in de databank komt. Hierbij hoef je je niets aan te trekken van het schrijven van queries. Noch voor bewaren, noch voor ophalen, noch voor ondervragen van objecten. Je hoeft zelfs niet te weten welke databank eraan hangt (Oracle, Postgress, MySQL, ...).
Ik zal eens even eerlijk zijn en zeggen dat ik helemaal niet snap hoe dit zou werken. Kan je een voorbeeldje geven? Het klinkt allemaal wel leuk.... Volgens mij is dit wel vergelijkbaar met Qt's Model/View framework?
Citaat van: kennywest
- Spring is de laag die alles aan elkaar gaat hangen (zoek eens op IoC, Inversion of Control). Spring voorziet ook een aantal Templates voor onder meer Hibernate die onder meer session management voor u afhandelt.
IoC is in C++ en Python blijkbaar ook wel mogelijk - toevallig door een Qt programma - http://qtioccontainer.sourceforge.net/
Citaat van: kennywest
- Swing en AWT benaderen inderdaad de OS native look and feel niet. SwingX doet dat wel en kan je gebruiken in Spring RCP. Je kan ook SWT gebruiken (hierin werd de Eclipse IDE geschreven) in combinatie met Eclipse RCP.
Good to know :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #15 Gepost op: 2007/06/10, 20:34:11 »
Hibernate voorbeeld:

    private void storePerson(Person p) {

        Session session = HibernateUtil.getSessionFactory().getCurrentSession();

        session.beginTransaction();

        session.save(p);

        session.getTransaction().commit();
    }

Hier kan Person een simpele class zijn met alleen naam en voornaam. Het kan echter ook ingewikkelder. Person met naam en voornaam en dan n mogelijke Address objectjes die eraan hangen. Eén simpele save en het zit in de databank. Nergens een query te bespeuren. Je moet alleen d.m.v. annotations of een eenvoudig XML bestand vertellen aan Hibernate welke member variabelen mappen op welke kolom in de database.

Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #16 Gepost op: 2007/06/10, 20:52:26 »
Citaat van: kennywest
Hibernate voorbeeld:

    private void storePerson(Person p) {

        Session session = HibernateUtil.getSessionFactory().getCurrentSession();

        session.beginTransaction();

        session.save(p);

        session.getTransaction().commit();
    }

Hier kan Person een simpele class zijn met alleen naam en voornaam. Het kan echter ook ingewikkelder. Person met naam en voornaam en dan n mogelijke Address objectjes die eraan hangen. Eén simpele save en het zit in de databank. Nergens een query te bespeuren. Je moet alleen d.m.v. annotations of een eenvoudig XML bestand vertellen aan Hibernate welke member variabelen mappen op welke kolom in de database.
Die moet ik onthouden!

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #17 Gepost op: 2007/06/17, 15:33:11 »
kennywest: oké, Java is misschien nog niet zo slecht, maar ik wil absoluut gebruik maken van de Qt toolkit, omdat ik daar al wat ervaring mee heb en omdat ik weet dat het heel erg goede cross-platform ondersteuning heeft (zeker zo goed als Java, maar dan zonder een virtual machine) terwijl het de native looks van de platformen kan behouden.. Dat gedoe met Hibernate ziet er wel handig uit, zeker als je het modulair bekijkt, maar ik kan zeker zo goed uit de voeten met de tools die het QtSql framework mij biedt.

Ik heb trouwens aan de layout gesleuteld.
De onderstaande layout wordt gerenderd door QLayout en is dus schaalbaar. De box in het midden blijft altijd in het midden en de rest blijft steeds op dezelfde plaats.
Het logo bovenaan is een png image bovenop een achtergrondafbeelding die gerenderd en geschaald wordt door QStyleSheet.
Ik heb de font rendering voor Linux/X11 ook verbeterd door native fonts te laten gebruiken in plaats van fonts in stylesheets (zeer groot verschil in kwaliteit van het lettertype als je dit vergelijkt met de vorige Linux/X11 screenshots).
Ik gebruik nu ook weer het oorspronkelijke (groen/zwart) logo. Is mooier, toch?


Er is ook al wat code aanwezig om een SQLite database aan te maken en te openen, maar daar valt nog weinig over te vertellen...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #18 Gepost op: 2007/06/17, 15:50:46 »
profoX, gaaf man! :D
Ziet er echt prima uit, groene logo is inderdaad mooier.
Ik vind de buttons er alleen niet echt uitzien als buttons zo: iets glim erin zou zeker niet misstaan.

Ik blijf dit volgen!

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #19 Gepost op: 2007/06/17, 15:58:49 »
Citaat van: Sander50
Ik vind de buttons er alleen niet echt uitzien als buttons zo: iets glim erin zou zeker niet misstaan.
Is te doen als ik er een transparante glow layer overheen zet, is makkelijk te fixen via QStyleSheet.. goed idee trouwens! Ga ik proberen. Een andere mogelijkheid zal zijn om de native stijl van het systeem te gebruiken. Dan zien alle elementen eruit zoals de andere Qt  (of Windows of Mac) programma's. --> zal configureerbaar zijn bij de opties van het programma
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #20 Gepost op: 2007/06/17, 16:36:52 »
Sander50: zoiets als dit? :)


Resultaat:
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Guus

  • Gast
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #21 Gepost op: 2007/06/17, 17:08:22 »
ziet er goed uit Profox :)

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #22 Gepost op: 2007/06/17, 17:39:22 »
Ja, ziet er veel beter uit! Mooi!
En hover dat is inderdaad ook een goed idee.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #23 Gepost op: 2007/07/21, 21:49:06 »
Ik heb er lang niet meer aan gewerkt, maar ben gisteren terug begonnen :)
ik heb eerst als test eens een leuk grafisch effectje toegevoegd dat ik ook zal gebruiken in het hoofdprogramma (dit is slechts de first-run wizard)

Ik vind het niet echt goed geïmplementeerd, maar beter kon ik het niet doen... Het werkt in ieder geval goed genoeg :) Maar een eventuele rewrite zal misschien later nog komen.. Nu eerst focussen op technische dingen ipv een moderne layout :)

Maar hier alvast een testje van de nieuwe knopjes, die door middel van een QTimeLine verbonden zijn aan een afbeelding
http://wesley.debianbox.be/files/qashflow.mpeg
Edit: YouTube versie op http://www.youtube.com/watch?v=1a8den89tlI
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Nico

  • Lid
Qashflow (Accountancy Software)
« Reactie #24 Gepost op: 2007/07/21, 21:57:03 »
Citaat van: w.hellinga
Citaat van: profoX
(wees blij dat het geen Kashflow wordt! ;))
Of onder Windows Washflow!!!

Groet
Daar zou ik niet eens van opkijken, dat die nog gaan witwassen ook :D

Mooi project!
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum