Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TV Kaart voor Laptop  (gelezen 1954 keer)

TV Kaart voor Laptop
« Gepost op: 2010/02/04, 13:08:35 »
Dag iedereen,

ik ben op zoek naar een TV-kaart zodat ik op mijn laptop via de kabel TV kan kijken.
Kent iemand een kaart die (liefst) OOB werkt in Ubuntu, ism bv TVtime (is het enige dergelijke programma dat ik ken).

Dat zou een grote hulp zijn voor me, want zo spaar ik me de kosten van een TV uit.


mvg
Lennert

UPDATE: ik heb al eerder harde waren bij deze winkel gekocht , dus zou ik er geen bezwaar tegen hebben moest de kaart hier vandaan komen. Misschien dat iemand een kaart uit hun reeks kent?
« Laatst bewerkt op: 2010/02/04, 14:11:08 door schwarzproductions »

Re: TV Kaart voor Laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/05, 20:02:56 »
Ik raad TVTime af, verre van gebruiksvriendelijk, instellen is een nachtmerrie en het werkt niet met digitale tv.

Wat zoek je precies? Digitale (DVB-T) of analoge televisie, of zelfs een hybride kaart? Via USB?

Re: TV Kaart voor Laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/05, 21:14:24 »
Hier heb je volgens mij een aardig overzicht van wat zoal ondersteund wordt in linux:

http://www.mythtv.org/wiki/Category:Video_capture_cards

Zelf heb ik goede ervaringen met hauppauge voor kabeltv. Maar dit is dan niet via usb, en met een hardware encoder.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/05, 21:19:04 door Thomas de Graaff »

Offline jnom

  • Lid
Re: TV Kaart voor Laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/06, 17:44:38 »
Zie ook deze link en kijk bij Multimedia

https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupport/

Ik gebruik deze " Hauppauge WinTV NOVA-T-Stick "  .Deze is weliswaar niet voor kabel TV maar ontvangt de niet versleutelde kanalen (NED. 1,2,3 en regionaal) via de ether. Ook digitanne van KPN schijnt mogelijk te zijn maar hier heb ik geen ervaring mee. Afspelen met de Kaffeeine mediaspeler ging zonder problemen.

Re: TV Kaart voor Laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/06, 17:49:23 »
Het zou dus inderdaad de bedoeling zijn om kabel TV te bekijken.
Ik bekijk even de gegeven linkjes, en laat wel iets weten. Thanks

Re: TV Kaart voor Laptop
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/07, 19:26:46 »
Het zou dus inderdaad de bedoeling zijn om kabel TV te bekijken.
Ik bekijk even de gegeven linkjes, en laat wel iets weten. Thanks
Wat is het budget?

Re: TV Kaart voor Laptop
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/07, 20:13:12 »
Wat is het budget?

Liefst zo weinig mogelijk ;)
Het is ook nog niet zeker dat ik er in de nabije toekomst een koop, omdat ik nu een gewone TV gevonden heb. Maar het is wel een plan om mijn desktop om te bouwen tot media -center, via waar ik ook TV kan kijken.