Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan niet meer inloggen na upgrade naar Ubuntu 10.04 beta 2  (gelezen 2654 keer)

Kan niet meer inloggen na upgrade naar Ubuntu 10.04 beta 2
« Gepost op: 2010/04/11, 17:47:49 »
Hallo iedereen,

Wij hebben net een upgrade vanuit 9.10 naar 10.04 beta 2 gedaan, maar ik kan me niet meer inloggen. Hij accepteert mijn wachtwoord niet meer. Nou staan op die computer veel persoonlijke gegevens die we heel graag nog terug willen, maar in de LIVE-CD kan ik ze niet kopiƫren omdat ze beveiligd zijn en ik geen toegang heb. Hoe kan ik nou bij mijn bestanden komen en het liefst ook normaal inloggen zonder herinstallatie?

Alvast bedankt!
Mijn website over Ubuntu:
http://ubuntufan.org

Re: Kan niet meer inloggen na upgrade naar Ubuntu 10.04 beta 2
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/11, 18:27:18 »
Misschien nog wat extra informatie die ook nuttig is: Tijdens de installatie van 10.04 bleef mijn PC vast hangen, en uiteindelijk heb ik gewoon de stroom eruit gehaald. Toen heb ik via de restore option de installatie 'opnieuw gedaan'. Bij een vriend van mij ging dit goed, bij ons dus niet. Voor de upgrade zou hij ook nog gewoon vanzelf opstarten, zonder je wachtwoord in te voeren. ???

Ook op 2 andere pc's bleef de upgrade vasthangen, maar ging het herstellen wel goed. In de Virtualbox ging het op dezelfde PC zelfs in een keer goed. Toch dom om geen back-up te maken.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/11, 21:31:55 door van Hoi »
Mijn website over Ubuntu:
http://ubuntufan.org

Re: Kan niet meer inloggen na upgrade naar Ubuntu 10.04 beta 2
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/11, 21:36:53 »
Toch dom om geen back-up te maken.

Zeker om dan nog te upgraden naar een testversie :).

Maargoed, start eens op van de live cd en start Nautilus op als root, dan zouden de bestanden wel gekopieerd kunnen worden.

alt+f2 en typ daar: gksudo nautilus

Re: Kan niet meer inloggen na upgrade naar Ubuntu 10.04 beta 2
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/11, 22:19:37 »
In de Virtualbox ging het op dezelfde PC zelfs in een keer goed.

Dit staat er wel nog voor, ik zal het morgen proberen. Bedankt voor je reactie.

De rede dat we dit wouden was omdat veel programmas niet werken, onder andere het softwarecentrum.


Zou het overigens misschien op te lossen door het wachtwoord te wijzigen via de recovery mode? Of zou je het systeem dan helemaal gek laten worden.
Mijn website over Ubuntu:
http://ubuntufan.org

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Kan niet meer inloggen na upgrade naar Ubuntu 10.04 beta 2
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/11, 23:16:49 »
Citaat
Zou het overigens misschien op te lossen door het wachtwoord te wijzigen via de recovery mode? Of zou je het systeem dan helemaal gek laten worden.
Ja, dat zou werken. Maar maak voor de zekerheid toch eerst met een Live CD een back-up.

Re: Kan niet meer inloggen na upgrade naar Ubuntu 10.04 beta 2
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/11, 23:17:52 »
Doe wat nunslaughter zegt, een terminal openen en dan 'gksudo nautilus' invoeren, plus een <Enter>.

Re: Kan niet meer inloggen na upgrade naar Ubuntu 10.04 beta 2
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/11, 23:18:17 »
In de Virtualbox ging het op dezelfde PC zelfs in een keer goed.

Dit staat er wel nog voor

Dat maakt eigenlijk weinig uit, omdat het dan virtuele hardware gebruikt, en dus een installatie op uw pc heel anders kan uitdraaien.

Re: Kan niet meer inloggen na upgrade naar Ubuntu 10.04 beta 2
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/13, 20:59:57 »
De gegevens staan op een usb-stick, bedankt voor de hulp. Dan maar weer 9.10 erop.

Ik heb de gegevens die ik wil kopiëren en waarheen je ze wilt kopiëren allebei open zetten in het venster dat je krijgt via gksudo nautilus. Dan kun je gewoon kopiëren. Maar je kunt ook gewoon met de rechtermuisknop op een map klikken, en dan met een ander programma openen selecteren en dan de code invoeren.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/13, 22:59:03 door van Hoi »
Mijn website over Ubuntu:
http://ubuntufan.org