Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Starten zonder beheerdersrechten  (gelezen 427 keer)

Offline cees2729

  • Lid
Starten zonder beheerdersrechten
« Gepost op: 2016/01/26, 16:27:14 »
Goedemiddag
Omdat ik mijn (Canon) printer niet lekker aan de praat kreeg, in Mint 17.
Heb ik een heel jaar geschakeld tussen Mint17 (mooie user interface en mijn loonheffingen aangifte programma), Mint13 (scannen en printen op één van mijn 2 Canon printers) en Windows (foto's netjes printen -keuze uit 2 printers- en gebruik van de Canon ScanGear sw).
Het nieuwe jaar aangegrepen om definitief terug te gaan naar Mint13. Loonheffingen programma -voor het komend jaar- inmiddels geïnstalleerd (en werkend). Voor uitwisselen van bestanden, had ik in Mint17 (en Windows) DropBox geïnstalleerd.

Dus nu ook Dropbox  in Mint13 installeren. De installatie (met Synaptic Pakketbeheer), liep vast (een uur geen activiteit). Cancelen, ging niet. Systeem gereboot. Hierna verschijnt er een scherm met de mededeling: Starten zonder beheerdersrechten.

Hoe kan ik dit oplossen?   

Offline cees2729

  • Lid
Re: Starten zonder beheerdersrechten
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/26, 16:47:37 »
Na het weer starten van Synaptic pakketbeheer verschijnt de boodschap: Er is een fout opgetreden (met hint)

Hint uitgevoerd (zie terminal scherm)
Als 100% bereikt is (achter Downloading Dropbox)  . . . .  stop het process weer.

Offline cees2729

  • Lid
Re: Starten zonder beheerdersrechten
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/26, 17:48:22 »
Bij het installeren van Systeemupdates, zorgt die partieel geïnstalleerde dropbox, ook voor problemen.
Het installatie proces, blijft weer hangen

Hoe kan ik dat -gedeeltelijk geïnstalleerde- Dropbox pakket, verwijderen?   

Offline cees2729

  • Lid
Re: Starten zonder beheerdersrechten
« Reactie #3 Gepost op: 2016/02/01, 13:32:53 »
Ik ga mijn vraag herformuleren, in een nieuwe entry.