Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Blokkendoos..en nu?  (gelezen 1170 keer)

Blokkendoos..en nu?
« Gepost op: 2009/06/07, 18:08:50 »
Uit pure nieuwsgierigheid heb ik Ubuntu 8.04 eens volgens de blokkendoos-methode(alternate) geïnstalleerd. Ik zit onder tussen in GNOME maar ik mis in de menu's een paar opties, bijvoorbeeld om propreitaire drivers te kunnen installeren.

Ik neem aan dat dat te maken heeft met een ontbrekend pakket, en nu is mijn vraag:
Weet iemand welk pakket ik moet installeren om de driver voor mijn grafische chipset te kunnen installeren?

Alvast bedankt!

Edit: Te voorbarig geweest, we hebben er nog een probleempje bij.

Mijn draadloos internet werkt niet meer, dwz, ik kan het niet meer configureren. Vast ook weer een ontbrekend pakket, want bij een normale grafische installatie werkt het wel altijd.

Wie geeft de gouden tip?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/07, 18:20:30 door SteefuitHeerlen »
Bezoek ook eens de Ubuntu NL IRC-kanalen! |

Re: Blokkendoos..en nu?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/07, 18:11:18 »
het programma Hardwarestuurprogramma's is slechts een huismiddeltje voor beginners die drivers willen installeren... Voor Nvidia-kaarten installeer je het pakket nvidia-glx-173 of nvidia-glx-180, ligt er maar net aan welke driver je kaart ondersteunt. Voor ATI installeer je fglrx, maar ook de opensourcedrivers kunnen goed werken. Die hoef je niet te installeren. hetzelfde geldt voor Intel-chips.

Wil je tóch het venster terug, installeer dan jockey-gtk.

Re: Blokkendoos..en nu?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/07, 18:15:24 »
Zo, dat was vlug. Nog geen 5 minuten! ;)

Cumulus: De grafische weg vind ik het makkelijkst, maar zoals jij het zegt kan het natuurlijk ook.

Jullie beiden bedankt voor de snelle hulp!

Edit: Probleem erbij.
Zie de openingspost
« Laatst bewerkt op: 2009/06/07, 18:22:55 door SteefuitHeerlen »
Bezoek ook eens de Ubuntu NL IRC-kanalen! |

Re: Blokkendoos..en nu?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/07, 18:21:53 »
Zo, dat was vlug. Nog geen 5 minuten! ;)

Cumulus: De grafische weg vind ik het makkelijkst, maar zoals jij het zegt kan het natuurlijk ook.

Jullie beiden bedankt voor de snelle hulp!

Synaptic is toch ook grafisch ;)

Re: Blokkendoos..en nu?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/07, 18:41:21 »
Ah, kijk. Dat helpt :-X.
Sorry, het is mijn eerste blokkendoos, dus ik moet alles nog een beetje ontdekken.

Alvast bedankt!

Re: Blokkendoos..en nu?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/07, 18:43:08 »
Ja, ben ik ook aan het doen ;)

En dan even uittypen en in de klapper stoppen.

Re: Blokkendoos..en nu?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/12, 20:38:49 »
Ah, kijk. Dat helpt :-X.
Sorry, het is mijn eerste blokkendoos, dus ik moet alles nog een beetje ontdekken.

Alvast bedankt!


Ik ken dat :-D
Leuk hè?

En ik mag mezelf dan inmiddels gevorderd noemen (ook met een blokkendoos), ook ik loop nog wel eens tegen e.e.a. aan hoor. Een mens kan nou eenmaal niet alles weten.
M.a.w.: weet je iets niet, vraag gerust. Wat is het leven toch mooi met een Ubuntu-forum.... (zucht)